Saldējuma Algida ražotājs Unilever savu darbību Latvijā aktivizējis, saredzot labu potenciālu.
Algidas mērķis ir ieņemt vadošās tirgus daļas turētāja pozīcijas, bet tam vajadzēs vairākus gadus, atklāja Unilever Polijas un Baltijas saldējuma kategorijas vadītājs Mareks Kopito. Tas būšot atkarīgs no vairākiem faktoriem - kā reaģēs tirgus, kāda būs konkurentu reakcija un citiem. M. Kopito arī norādīja, ka valstīs, kurās uzņēmums ir iegādājies kādu ražotāju, Unilever atstāj zīmola nosaukumu, piemēram, Eskimo, Frisko, Glace, taču pievieno uzņēmuma logo – sirdi. Savukārt valstīs, kur uzņēmējdarbība tiek sākta no nulles, uzņēmums ieiet ar zīmolu Algida.
Unilever arī neizslēdz iespēju iegādāties kādu no vietējiem saldējuma ražotājiem, ja šāda investīciju iespēja radīsies.
Galvenais iemesls, būtiski aktivizējot savu darbību šajā reģionā, ir tas, ka Baltijas valstu iedzīvotāji ēd vairāk saldējumu, nekā Eiropas valstīs. M. Kopito DB sacīja, ka visvairāk – ap 13 – 14 l saldējuma vidēji gadā ēd katrs Igaunijas iedzīvotājs, Latvijā – ap 8 l, bet Lietuvā vismazāk, savukārt citās Eiropas valstīs saldējuma patēriņš ir mazāks. Unilever pārstāvis neatklāja, cik daudz līdzekļu ieguldīts straujākai ienākšanai Latvijas tirgū, jo informācija esot konfidenciāla.
Unilever nebaida arī vietējo ražotāju konkurence, kas arī bez Unilever ienākšanas bijusi sīva. Konkurence - tas ir tikai labi, jo konkurences dēļ patērētājs ir ieguvējs, uzsvēra Unilever Baltijas valstu direktors Rafals Traidenski. Līdz ar Algida zīmola ienākšanu Latvijā vietējie ražotāji esot krietni sarosījušies un aktivizējuši darbu pie jaunu produktu izstrādes.
Lai iepazīstinātu patērētājus ar Unilever produkciju, paredzēts izdalīt vairākus tūkstošus saldējumu. Savukārt no 30. jūlija līdz 07. augustam kinoteātrī Kino Citadele tiks uzstādīts saldējuma automāts Share Happy Vending Machine, kas vēlāk ceļos pa visu Latviju.
Jāuzsver, ka Latvijā ir vairāki spēcīgi vietējie saldējuma ražotāji un vadošās pozīcijas ieņem a/s Rīgas Piena kombināts (RPK), kas pēc miljoniem latu lielu investīciju piesaistes aktivizējis savu darbību saldējuma tirgū. Kā iepriekš DB vēstīja, RPK izvirzījis ambiciozu mērķi palielināt saldējuma realizāciju ne mazāk kā par 10% šogad, salīdzinot ar pagājušo gadu un īpaši lielas cerības tiek liktas uz eksportu.