«Attiecībā uz Flika kungu jau esmu sen teicis, un tas ir viens no iemesliem, kāpēc mēs vēl martā nolēmām veikt auditu, ka diemžēl viņš kā uzņēmuma vadītājs nespēj nodrošināt caurskatāmu uzņēmuma darbību, līdz ar to valstij kā vairākuma akcionāram ir vairāki neatbildēti jautājumi,» tā LNT raidījumā 900 sekundes sacīja premjers Valdis Dombrovskis.
Viņš atgādināja, ka 2009.gadā sākumā noslēgtā akcionāru līguma nosacījumi paredz nodot visu uzņēmuma praktisko vadību mazākuma akcionāra rokās. Lidz ar to Bertoltam Flikam vajadzētu skaidri pamatot, vai viņš darbojas abu, vai mazākuma akcionāra interesēs.
Šobrīd šis jautājums tiek vērtēts no juridiskās puses, tas ir sarežģīti, teica V. Dombrovskis. Uz jautājumu, vai tādējādi tiek meklēta situācija, kā tikt vaļā no B. Flika, viņš atbildēja, ka valstij ir vajadzīga pārliecība, ka uzņēmumam ir tāds vadītājs, kurš strādā uzņēmuma, nevis viena vai otra akcionāra interesēs.
Valdībai arī nav pārliecības, vai airBaltic faktiskie darbības rezultāti atbilst tam, ko B. Fliks prezentēja pagājušā gada martā, kad bija diskusijas par airBaltic pamatkapitāla palielināšanu, norāda premjers. Toreiz Fliks plānoja peļņu 2010. un 2011. gadā.
«Vakar uzklausījām Satiksmes ministrijas (SM) ziņojumu par situāciju airBaltic un pieņēmām divus lēmumus. Pirmais, paātrināt auditu, kas tiek veikts uzņēmumā, lai būtu skaidrība par uzņēmuma faktisko finanšu situāciju. Ja līdzšinējais audita termiņš ir 4.jūlijs, tad SM to centīsies paātrināt līdz Jāņiem. Otrs, lai nodrošinātu koordinētāku dažādu ministriju rīcību, izveidojām darba grupu SM vadībā, kur būs arī Tieslietu ministrijas un Valsts kancelejas un Ekonomikas ministrijas pārstāvji, lai risinātu ar airBaltic saistītos jautājumus,» klāstīja V. Dombrovskis.
A. Kampara publiski nosaukto zaudējumu apmēru premjers nevēlējās publiski komentēt, norādot, ka tiek gaidīti audita rezultāti.
DB jau rakstīja, ka airBaltic šā gada pirmajos piecos mēnešos strādājusi ar 18 milj. Ls zaudējumiem un ir tuvu maksātnespējai, ar šādu paziņojumu klajā nāca ekonomikas ministrs Artis Kampars. Ministrs, atsaucoties uz viņa rīcībā esošo informāciju, Rietumu radio sacīja, ka lielie zaudējumi radīti apzināti, lai no uzņēmuma «izpumpētu naudas līdzekļus».
airBaltic uzskata, ka ekonomikas ministram A. Kamparam pēc šādiem izteikumiem būtu jādemisionē.
Šodien Vācijā ir paredzēta arī B. Flika sasauktā preses konference, kurā airBaltic sniegs savu komentāru.
airBaltic lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) ar 47,2% akciju. BAS 50% kapitāldaļu pieder kompānijas vadītājam Bertoltam Flikam, bet 50% – Bahamu salās reģistrētai kompānijai Taurus Asset Management Fund Limited.