Veiksmes un neveiksmes ir neatņemama biznesa sastāvdaļa, galvenais šajā procesā ir saskatīt jēgu un gūt kādu mācību, nevis tikai priecāties par panākumiem vai bēdāties par neveiksmēm, teic Iveta Lāce, biroju kompleksa Verde komercdirektore.
Mūsdienās biznesa veiksmes pamatā ir fleksibilitāte un spēja pielāgoties, uzskata I.Lāce. Šobrīd pasaule mainās tik strauji, ka kaut ko prognozēt ir praktiski neiespējami, tāpēc mums ir jāmācās pieņemt lēmumus ļoti ierobežotā informācijas telpā, stāsta Verde komercdirektore, piebilstot, ka tas gan neesot nekas jauns. Biznesa vidē nekad nebūs tā, ka pilnīgi viss ir skaidrs, tāpēc mums tas ir vienkārši jāpieņem un jārīkojas, atzīmē I. Lāce, uzsverot, ka spēja izdzīvot mainīgajos apstākļos šajos laikos ir lielākais izaicinājums jebkuram uzņēmumam.
Piepilda sapni
Skolas laikos es sapņoju kļūt par žurnālisti, jo jau pusaudzes gados strādāju televīzijā bērnu un jauniešu raidījumu redakcijā, atminas I. Lāce. “Ļoti apzināti gāju uz mērķi un darīju visu iespējamo, lai savu sapni piepildītu, tāpēc likumsakarīgi, ka pēc vidusskolas beigšanas izvēlējos studēt komunikācijas zinātnes. Jāsaka, ka deviņdesmitie gadi šai nozarei, kā jau daudzām citām, bija interesants laiks - vide mainījās, un visi tikai mācījās pielāgoties jaunajiem apstākļiem. Lai gan mans sapņu darbs saistījās ar televīziju, dažādu iemeslu dēļ nonācu rakstošajā žurnālistikā. Paralēli studijām darbojos izdevumā Vakara Ziņas, bet vēlāk arī avīzē Dienas Bizness,” stāsta I. Lāce.
Lai gan mediju vide bija gana dinamiska un aizraujoša, pēc četriem gadiem žurnālistikā I. Lāce tomēr sapratusi, ka tas nav viņas profesionālais aicinājums. “Atceros, ka viens no Latvijas Universitātes profesoriem reiz teica, ka žurnālistika ir jaunības profesija. Tolaik man tā, protams, nešķita, un arī tagad es priecājos par kolēģiem, kuri šajā jomā sevi redz ilgtermiņā, taču es jau diezgan ātri sapratu, ka tā nav lieta, ko vēlos darīt visu mūžu, tāpēc nolēmu savu profesionālo ceļu mainīt. Deviņdesmito gadu beigās sūtīju savu CV uz visiem iespējamajiem uzņēmumiem, kas man likās saistoši, kā rezultātā nonācu izvēles priekšā - turpināt savu karjeru tabakas vai maizes biznesā. Abas jomas man bija pilnīgi jaunas un šķita gana izaicinošas, tāpēc lēmums nebija viegls,” atzīmē I. Lāce, kura 1997. gadā pievienojās Hanzas maiznīcas kolektīvam kā Tirdzniecības un mārketinga departamenta asistente.
Visu rakst lasiet 5.jūlija žurnālā Dienas Bizness!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!