Lai uzņēmums būtu veiksmīgs, tam ir jāspēj iet līdzi laikam, kā arī nemitīgi augt un attīstīties, atzīmē Evita Lune, Pedersen & Partners globālā partnere.
Mūsdienās āpkārtējie apstākļi mainās ļoti strauji - mēs dzīvojam tehnoloģiju revolūcijas laikmetā, un veiksmīgam uzņēmējam tas jāsaprot un jāņem vērā, spriež E.Lune. Mēs vairs nevaram piedāvāt saviem klientiem to pašu, ko piedāvājām pirms 30 gadiem, tāpēc spēja paredzēt nākotni un atkal no jauna mācīties lietas ir ļoti būtiska uzņēmuma veiksmes stāsta sastāvdaļa. Tāpat liela nozīme ir arī komandai, jo jebkurā biznesā visa pamatā primāri ir cilvēki - tieši viņi ir tie, kas sasniedz nospraustos mērķus un rada veiksmīgus uzņēmumus, spriež Pedersen & Partners partnere.
Izmanto iespējas
Lai gan vienmēr esmu bijis motivēts un ambiciozs cilvēks, bērnībā man nebija konkrētas sapņu profesijas, stāsta E.Lune. “Tā vietā es fokusējos uz īstermiņa mērķu sasniegšanu. Skolas laikos nodarbojos ar mākslas vingrošanu, un vienmēr vēlējos sasniegt maksimāli labāko rezultātu šajā jomā - iekļūt labākā komandā, iegūt vairāk punktus, uzvarēt sacensībās. Taču tajā pašā laikā es biju arī diezgan reālistiska un nesapņoju, ka es nākotnē kļūšu par Olimpisko čempioni, tāpēc, pēc vidusskolas beigšanas, devos studēt. Visos priekšmetos man bija ļoti labas sekmes, tāpēc tāda iespēja kā nestudēt pat netika apsvērta. Šis laiks sakrita arī ar valsts iekārtas maiņu - nokrita dzelzs priekškars un pavērās daudz jaunu iespēju, tajā skaitā - studēt tādu virzienu kā starptautiskās ekonomiskās attiecības. Jebkāda veida sadarbība ar ārzemēm tolaik šķita lieliska iespēja, tāpēc es izlēmu par labu šīm studijām, kuras Latvijas universitāte (LU) piedāvāja vien pirmo vai otro gadu. Bija ārkārtīgi liels konkurss, taču es to izturēju, kā rezultātā guvu iespēju studēt kopā ar izciliem studiju biedriem no visas Latvijas un gūt labu ieskatu ekonomikas pamatos,” atminas E.Lune, kura otrajā kursā uzsāka arī darba gaitas.
“Mana pirmā nopietnā darbavieta bija degvielas mazumtirdzniecības uzņēmumā Shell. Tolaik Latvijā tā bija jauna kompānija - visas uzpildes stacijas tika būvētas no nulles un es biju viens no pirmajiem darbiniekiem uzņēmumā. Sāku mazumtirdzniecības mārketinga komandā, pēc tam darbojos Centrāleiropas un Austrumeiropas mārketinga komandā Budapeštā, bet vēlāk kļuvu par stratēģijas analītiķi Eiropas Savienības stratēģijas un plānošanas komandā Briselē. Tā bija brīnišķīga pieredze, jo kompānija bija ļoti profesionāla un ētiska. Šajā darbavietā es ieguvu vismaz tik pat daudz, cik universitātē, jo katra darbība bija pamatota ar gadu gaitā gūtām zināšanām. Gan mārketingā, gan mazumtirdzniecības vadībā un citās jomās tika izmantotas ļoti advancētas metodes, un es tiešām esmu pateicīga, ka man bija iespēja to visu iepazīt un apgūt,” stāsta E.Lune.
Visu interviju lasiet 8.oktobra žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.