Lai uzņēmums ilgtermiņā spētu ne tikai eksistēt, bet arī augt un attīstīties, vadības komandai nemitīgi ir jāseko līdzi globālajām tirgus tendencēm, kā arī skaidri jāzina, kādu viņi vēlas savu biznesu redzēt pēc pieciem un desmit gadiem, spriež Valērija Lieģe, Oaklins Baltics partnere.
Jebkura biznesa veiksmes pamatā primāri ir stratēģija, atzīmē V. Lieģe, piebilstot, ka nereti uzņēmuma vadības komanda ir tik ļoti ierauta operacionālajās lietās, ka aizmirst par lielo bildi. Tiklīdz tas notiek, virzība uz priekšu apstājas, jo vadības galvenais uzdevums nav kontrolēt detaļas, bet gan rūpēties par lielo vīziju, skaidro Oaklins Baltics partnere, uzsverot, ka svarīgi aspekti biznesa veiksmes stāstā ir arī profesionāla komanda un pareizie sadarbības partneri.
Vilina izaicinājumi
“Jau kopš bērnības es vienmēr esmu gribējusi būt starp labākajiem, tāpēc pēc vidusskolas beigšanas nolēmu iestāties Rīgas Ekonomikas augstskolā, kas tajā laikā bija viena no prestižākajām augstākās izglītības iestādēm Latvijā,” atminas V. Lieģe. “Tā bija praktiski vienīgā ārzemju augstskola mūsu valstī, un, lai tajā tiktu, bija jāiztur milzīgs konkurss, jo uz vienu vietu pretendēja apmēram 15 cilvēki. Tas man šķita izaicinoši, bet arī ļoti vilinoši, tāpēc es nolēmu mēģināt. Ja godīgi, apgūstamā joma tolaik pat nešķita tik svarīga, jo mani vairāk saistīja doma par iespēju mācīties šajā prestižajā augstskolā, nevis apgūt kādu konkrētu profesiju. Es vienkārši gribēju būt starp labākajiem, jo, manuprāt, pēc 12. klases ir ļoti grūti izlemt, kas tieši tu vēlies būt. Es nevarētu teikt, ka jau no padsmit gadiem zināju, ka vēlos savu dzīvi saistīt ar finansēm, taču tieši tā arī sanāca,” spriež V. Lieģe, kura arī savu pirmo profesionālo pieredzi ieguva tieši studiju laikos.
“Pēc pirmā kursa par savu prakses vietu izraudzījos Rīgas Komercbanku, kur man bija tā iespēja pieredzēt Krievijas finanšu krīzi un saprast, kā šādi notikumi ietekmē nozari kopumā. Tā bija interesanta pieredze, jo strādāju ar cilvēkiem, kas bija pazaudējuši teju visas savas investīcijas, - redzēju, kā sabrūk gadiem ilgi būvētas vīzijas, un tas man ļāva saprast, ka ne visu dzīvē iespējams aprēķināt un paredzēt,” atzīmē pašreizējā Oaklins Baltics partnere, kuras otrā nopietnā darba vieta studiju laikos savukārt bija Procter & Gamble.
“Uzskatu, ka darbs šajā uzņēmumā man bija ļoti laba skola, jo Procter & Gamble nemitīgi sekoja līdzi globālajām attīstības tendencēm un izglītoja savus darbiniekus. Atceros, ka augstskolā mums vienmēr stāstīja, cik svarīgi ir būt oriģinālam, šajā uzņēmumā es iemācījos, ka plaģiāts nav nekas slikts. Ja esi ieraudzījis kaut ko izcilu, nevajag baidīties kopēt, jo, kā zināms, nevajag izgudrot jaunu velosipēdu,” secina V. Lieģe.
Visu rakstu lasiet 6.septembra žurnālā Dienas Bizness!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!