Lai bizness ilgtermiņā spētu augt un attīstīties, to vajadzētu balstīt tikai uz pašu nopelnīto naudu, nevis neskaitāmiem kredītiem un aizņēmumiem, domā Andris Madelis, SIA KVADRO valdes priekšsēdētājs.
Kad attīstībā un ražošanā iegulda to, ko esi nopelnījis, uzņēmuma darbība ir daudz drošāka, spriež A.Madelis, piebilstot, ka jebkuram biznesam ir jātiecas pēc stabiliem rādītājiem, nevis straujas īstermiņa izaugsmes. Uzņēmumi, kas piedzīvo ļoti būtisku izaugsmi, pāris gadus pēc šī pieauguma nereti vairs nespēj izdzīvot, jo, kad iekustināts jaudīgs motors, atkal samazināt ražošanas apjomus ir teju neiespējami, secina SIA KVADRO valdes priekšsēdētājs, atzīmējot, ka nedrīkst aizmirst arī par produkta kvalitāti. Jebkura biznesa veiksmes pamatā primāri ir kvalitatīvs produkts, kas klientiem pieejams par pieņemamu cenu. Ja šie nosacījumi izpildīti, netrūks arī rezultātu, atzīmē A.Madelis.
Klikšķis uzvar
“Jau skolas laikos man ļoti labi padevās fizika un ķīmija, tāpēc piedalījos dažādās olimpiādēs, kur guvu vērā ņemamus panākumus,” atminas A.Madelis. “Neraugoties uz manu kaislību pret ķīmiju, pēc vidusskolas beigšanas sākotnēji iesniedzu dokumentus Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Radiotehnikas fakultātē, jo arī šī joma mani saistīja, taču tad notika klikšķis, kā ietekmē sapratu, ka vēlos savu dzīvi saistīt ar ķīmiju. Daudz nedomājot, iestājos Latvijas Universitātes (LU) Ķīmijas fakultātē, kas tolaik bija ļoti pieprasīta. Uz vienu vietu pretendēja 11 cilvēki, konkurss bija liels un konkurence - milzīga. Tas bija Latvijas ķīmijas uzplaukuma laiks, jo šī nozare mūsu valstī strauji attīstījās, tāpēc jauni kadri bija nepieciešami,” stāsta A.Madelis.
Studiju laikos Andris bija jautrs puisis, kurš vienmēr prata veiksmīgi pajokot un nemēģināja tēlot gudro, atceras Gunārs Zālītis, uzņēmējs, bioloģijas zinātņu doktors un A.Madeļa kursa biedrs. “Pirmajā kursā kopmītnēs mēs pat dzīvojām vienā istabiņā, un jāatzīst, ka tas bija labs laiks – abi bijām jauni, un mums kopā bija interesanti. Par spēcīgāko Andra īpašību es uzskatu mērķtiecību. Viņš vienmēr ir skaidri redzējis savu mērķi un uz to arī gājis, neraugoties ne uz ko,” teic G.Zālītis, kurš deviņdesmitajos gados kopā ar A.Madeli strādāja arī uzņēmumā ZRA Aerosols. “Kā vadītājs Andris bija ļoti prasīgs – viņam patika likt cilvēkiem domāt un pašiem nonākt pie saviem secinājumiem. Tāpat viņš vienmēr bija vērsts uz rezultātu, un, ja kaut kas negāja tā, kā bija plānots, viņš nebaidījās būt arī bargs. Jebkurā gadījumā Andris ir praktiķis, viņu neinteresē teorijas, bet gan gala rezultāts,” spriež G.Zālītis.
Visu rakstu lasiet 18.oktobra žurnālā Dienas Bizness!