Biznesa veiksmes pamatā galvenokārt vienmēr ir skaidri definēts mērķis un plāns, kā līdz tam nonākt, uzsver AKF Auto 100 Latvijas filiāles vadītājs Māris Jansons.
Ikvienam uzņēmumam attīstības jautājumos ir jābūt ambiciozam, taču tajā pašā laikā uzstādītajam mērķim ir jābūt arī reālam, jo tikai tādā gadījumā komanda būs pietiekami motivēta, lai to sasniegtu, domā M. Jansons. Vadītājam savukārt ir jāsaprot katra darbinieka loma ikdienas procesos un jānodrošina, ka ikviens cilvēks dara savu darbu atbildīgi un visi zobrati biznesā strādā vienoti, teic M. Jansons.
Sapni par laukiem nepiepilda
“Es uzaugu padomju laikos, kad visi puikas sapņoja kļūt par miličiem vai ugunsdzēsējiem, arī es, taču tad, kad pieaugu, sāku raudzīties pavisam citā virzienā,” norāda M. Jansons. “Mācījos Rīgas 19. vidusskolā, Bolderājā. Tolaik daudzi uzskatīja, ka no šīs vietas nav iespējams izrauties, taču es gribēju savu nākotni saistīt ar lauksaimniecību. Maniem vecvecākiem Vidzemē piederēja zeme, tāpēc pēc vidusskolas beigšanas devos studēt uz Latvijas Lauksaimniecības universitāti (LLU), lai savu sapni piepildītu. Jau studiju laikā izveidoju ģimeni un sapratu, ka dažādu apstākļu dēļ nevarēšu saimniekot vecvecāku īpašumā, tādēļ pieņēmu lēmumu studijas pamest. Ģimenei bija nepieciešama nauda, tāpēc sāku strādāt kokzāģētavā. Manuprāt, katram cilvēkam kaut reizi dzīvē ir jāizmēģina šāds darbs, kaut vai tāpēc, lai saprastu, ka grib sasniegt kaut ko vairāk. Tā bija arī manā gadījumā,” atminas M. Jansons, kurš par savas karjeras izaugsmes sākumpunktu uzskata darbu SIA Bankserviss.
“Tā bija mana pirmā nopietnā darbavieta, kas pavēra durvis uz man saprotamu nodarbošanos. Bankserviss tolaik bija pirmais uzņēmums mūsu valstī, kas nodrošināja maksājumu karšu sistēmu ieviešanu un uzturēšanu, kā arī karšu personalizēšanu un izdošanu Latvijas bankām. Sākotnēji šajā uzņēmumā biju kurjers, kas piegādā bankām saražotās kartes, klientu PIN kodus un atskaites par karšu darījumiem Latvijā. Lai gan tolaik man bija tikai nedaudz pāri 20 un jau drīz pēc tam, kad pievienojos Bankservisam, Latviju piemeklēja banku krīze, mana karjera šajā uzņēmumā veidojās strauji. Skatoties ar šī brīža pieredzi, varu atzinīgi vērtēt tā laika uzņēmuma vadību, kas, neraugoties uz industrijas sabrukumu, spēja saturēt uzņēmumu un turpināja attīstīties,” spriež M. Jansons.
Visu rakstu lasiet 18.janvāra žurnālā Dienas Bizness!
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!