Polijas zārku ražotājs Lindner saniknojis katoļu baznīcu. Garīdznieki nav mierā ar to, ka Lindner mārketinga nolūkos vairākus gadus pēc kārtas izdod kalendāru, kurā pie kompānijas ražotajiem zārkiem pozē puskailas modeles, kuru apģēbms ik gadu kļūst arvien trūcīgāks vai pazūd vispār.
«Manam dēlam bija ideja izveidot kompānijas kalendāru, kas būtu pa pusei nopietns, krāsains un skaists – Polijas meiteņu un mūsu ražoto zārku skaistumu,» ziņu aģentūrai Reuters stāsta Zbigņevs Lindners, zārkus ražojošā uzņēmuma īpašnieks.
«Mēs vēlējāmies parādīt, ka zārks nav reliģisks simbols – tas ir produkts,» norādīja Lindner īpašnieks. «Kādēļ cilvēki baidās no zārkiem, bet nebīstas no uzvalkiem, kosmētikas vai juvelierizstrādājumiem?» jautā Z. Lindners.
Kalendārs firmai nodrošina ne vien papildus publicitāti, bet arī ir viens no ieņēmumu avotiem. To var iegādāties zārku ražotāja mājas lapā. Ikviens, kas pasūta kalendāru ar zārkiem un meitenēm, saņem arī zīmoggredzenu zārka formā.
Katoļu baznīca Lindner kalendāru nodēvējusi par nepiedienīgu. Cilvēka nāvi vajadzētu atzīmēt svinīgi, nevis sajaukumā ar seksu – pauda katoļu baznīcas runas vīrs.
Baznīcai un reliģijai bijusi liela loma Polijas dzivē vairāku paaudžu garumā. Pašlaik Polijā 93% iedzīvotāju ir katoļi, tomēr to cilvēku īpatsvars, kas regulāru apmeklē baznīcu, strauji samazinās.