10. jūlijā airBaltic Farnboro pilsētā (Liebritānijā) informēs par savu lēmumu lidmašīnu flotes atjaunošanā, šodien raksta Dienas Bizness.
airBaltic izpilddirektors Martins Gauss kompānijas vadības pieņemto lēmumu par airBaltic flotes atjaunošanu gatavojas paziņot Farnboro starptautiskā aviācijas šova laikā, klātesot lidaparātu ražotājam. Tas, kurš no abiem ražotājiem Boeing vai Airbus ir izvēlēts, līdz pašam pēdējam brīdim ir konfidenciāla informācija. Iepriekš M. Gauss norādījis, ka airBaltic jāizšķiras starp Airbus 319 un Boeing 737-700 markas lidmašīnām.
Abi savā starpā konkurējošie lidmašīnu ražotāji savus piedāvājumus airBaltic snieguši vairākkārt. Tāpat arī sarunas augstāko valsts amatpersonu līmenī notikušas ar abiem lidmašīnu ražotājiem. No pēdējā laikā notikušajiem publiski manāmākiem pasākumiem šī iepirkuma sakarā bija šī jautājuma pārrunāšana ar ASV valsts sekretāri Hilariju Klintoni viņas nesenās vizītes laikā Rīgā un tam sekojošais Boeing pārstāvju apmeklējums. Savukārt šā gada aprīlī satiksmes ministrs Aivis Ronis tikās Parīzē ar Airbus pārstāvjiem. Pēc kuluāros izskanējušas neoficiālas informācijas, lielāks spiediens bijis par labu Boeing izvēlei.
Airbus priekšrocības ir tādas, ka atkarībā no lidmašīnu tipa tiek piedāvātas sarunas ir diviem savstarpēji konkurējoši dzinēju ražotājiem Engine Alliance un Rolls Royce. Atkarībā no līguma Airbus dzinēju cena var svārstīties no 1 – 16 miljoniem dolāru. Līdz ar to Airbus piedāvājums varētu būt lētāks nekā Boeing, lai gan nav zināms, par kādām iespējamām atlaidēm ar airBaltic varētu būt vienojies Boeing. Pēc aptuvenām aplēsēm lietots Airbus 319 maksā ap 130 - 150 tūkst. ASV dolāru mēnesī, bet Boeing 737-700 - ap 200 tūkst. dolāru, savukārt iegādes cena jaunām lidmašīnām varētu būt ar 27 milj. dolāru par Airbus 319 un 35 milj. dolāru par Boeing 737. Pagaidām nav zināms, cik lidmašīnas airBaltic tieši iegādāsies un kādu finansēšanas modeli izvēlēsies, taču tā kā airBaltic galvenais akcionārs ir Latvijas valsts, nevar izslēgt, ka flotes modernizācija prasīs papildu valsts līdzekļu piesaisti. DB jau rakstīja, ka pērnā gada nogalē airBaltic akcionāri nolēma ieguldīt aviokompānijas stabilizācijā 110 milj. Ls, no kuriem 57,6 milj. Ls bija paredzēts kā valsts ieguldāmo līdzekļu apjoms.