Auto

Peugeot Citroen ieņēmumi krīt; turpina ieviest taupības pasākumus

Gunta Kursiša,12.07.2012

Jaunākais izdevums

Francijas automašīnu ražotājs Peugeot Citroen grasās atlaist astoņus tūkstošus darbinieku un slēgt montāžas rūpnīcu ārpus Parīzes. Paziņojums seko nedēļu pēc tam, kad atklājās, ka Peugeot pirmās klases automašīnu pārdošanas apjomi samazinājušies 13% apmērā.

Peugeot Citroen atklāj, ka pieprasījums Eiropas tirgū gada laikā ir samazinājies par 8%, bet laika posmā no 2007. līdz 2012. gadam – par 23%. Savukārt montāžas ražotnes Eiropā šā gada pirmajā pusē strādājušas vien ar 76% jaudu.

Pēc reformu un taupības pasākumu ieviešanas franču automašīnu ražotājs cer atgriezties pie izaugsmes 2014. gada beigās.

Peugeot vadītājs Filips Verīns (Phillipe Varin) norādīja, ka «apzinās šoku un emocijas, kas pēc šī paziņojuma radīsies kompānijā, tomēr krīzes nopietnība liek veikt kompānijas pārstrukturēšanu».

Savukārt arodbiedrības nodēvējušas paziņojumu ar «pieteikumu karam» un «zemestrīci», bet Sociālo lietu ministrs stāstīja, ka apjomīgā darbinieku atlaišana ir «nepieņemama».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 28.septembrī, autodīleris Karlo Motors oficiāli atklāja Citroën autosalonu Mežciemā, Biķernieku ielā 120, tādā veidā paziņojot par turpmāko biznesa attīstības virzienu – automašīnu multibrendu tirdzniecību, akcentu liekot tieši uz Francijas automašīnu modeļiem. Autosalona rebrendingā un remontā ieguldīti aptuveni 200 tūkstoši eiro.

«Mēs sākām strādāt jau augusta beigās, un patlaban autosalonā ir pārstāvēti visi Citroën markas modeļi, tostarp, komerctransports, un mēs piedāvājam arī pilna servisa apkalpošanu Citroën automašīnām,» DB pastāstīja Karlo Motors valdes locekle Solvita Koemeca.

Ar laiku, kad salonā atgriezīsies līzingā ņemtās automašīnas, tajā tiks piedāvāti arī mazlietoti Citroën modeļi. Salonā tiks veikta arī pilna Škoda markas automašīnu servisa apkalpošana.

Karlo Motors pieder arī autosalons Kleistu ielā, kura platība ir 25 tūkstoši m2, un tajā tiek pārdotas Škoda markas automašīnas. Tiesa gan, 1. oktobrī beidzas līgums par Škoda pārdošanu Latvijā, tādēļ dīleris nolēmis pārorientēt darbību uz citu automašīnu tirdzniecību. Servisa apkalpošana gan Škoda, gan Volkswagen marka automašīnām Kleistu ielā aizvien tiks piedāvāta, tāpat arī remonta un krāsošanas pakalpojumi kravas automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves kompānija PSA Peugeot Citroen trešdien Ķīnā atklājusi tās piekto rūpnīcu, tādējādi cenšoties cīnīties ar pārdošanas apjoma kritumu pasaulē lielākajā automašīnu tirgū.

PSA Peugeot Citroen un Ķīnas partneris Dongfeng Motors, kas ir arī Francijas uzņēmuma akcionārs, jauno rūpnīcu atklājuši Čendu pilsētā Ķīnas dienvidrietumos.

Rūpnīcā, kuru vadīs abu kompāniju kopuzņēmums DPCA, ražos Peugeot, Citroen un Dongfeng zīmola Fengshen komerctransportlīdzekļus un vieglās apvidus automašīnas. Tās ražošanas jauda būs 300 000 automašīnu gadā.

PSA Peugeot Citroen saskārusies ar grūtībām Ķīnā, kur kompānijas tirdzniecības apjoms šā gada pirmajos sešos mēnešos sarucis par gandrīz 20% - līdz aptuveni 295 000 automašīnu.

Uzņēmuma tirgus daļa pērn samazinājās līdz 3,9%, salīdzinot ar 4,32% pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pēc sankciju atcelšanas Peugeot atgriežas Irānā

LETA--AFP,28.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves kompānija Peugeot ceturtdien paziņoja, ka tā noslēgusi 400 miljonu eiro vērtu partnerības vienošanos ar Irānas ražotāju, kas paredz uzņēmumam atgriezties šajā valstī.

Vienošanās paredz, ka Peugeot sadarbosies ar Irānas ražotāju Iran Khodoro, bet pirmās automašīnas no ražošanas līnijas varēt noripot 2017.gadā.

Tādējādi Peugeot kļūs par pirmo rietumvalstu autoražotāju, kas paziņojis par atgriešanos Irānā kopš pret valsti noteikto sankciju atcelšanas.

Peugeot un partneris Citroen sadarbosies ar Iran Khodoro, lai ražotu 200 000 automašīnu gadā, izmantojot Irānā ražotas detaļas.

Iecere paredz ražot Peugeot 208, Peugeot 2008 un Peugeot 301 modeļus.

Peugeot Irānu pameta 2012.gadā, kad uz valsti negatīvu ietekmi sāka radīt rietumvalstu Teherānai noteiktās sankcijas par tās kodolprogrammu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autoražotājs Citroen uzsācis «digitālu un cilvēcisku» piedzīvojumu, kas veltīts jaunākās paaudzes Citroen C4 Picasso automašīnas modelim.

Citroen C4 Picasso devies ceļojumā pa Eiropu, lai iepazīstinātu ar jauno automašīnu. Pasākuma ietvaros iecerēts ar jauno C4 Picasso apmeklēt Franciju, Spāniju, Beļģiju, Vāciju un Lielbritāniju. Izmantojot sociālos tīklus, Citroen cienītāji var sekot braucienam, kā arī komunicēt ar automašīnas vadītājiem un ieteikt brauciena maršrutus un pieturvietas.

Paredzēts, ka piecas nedēļas ilgā brauciena laikā notiks dažādi pasākumi, kuru laikā tiks popularizēta automašīna, kā arī varēs ar to doties testa izbraucienā. Tāpat paredzēts organizēt tikšanās ar Citroen automašīnu kolekcionāriem un diskusijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu

Edgars Korsaks-Mills, Elektrum elektromobilitātes eksperts,25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetā ir apstiprināta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādātā atbalsta programma elektroauto iegādei fiziskām personām, kas paredz par jaunu elektroauto iegādi piešķirt 4500 eiro, bet lietotu – 2250 eiro, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Par to, kas jāņem vērā, lai varētu saņemt valsts atbalstu un kā izvēlēties elektroauto, varēja uzzināt Elektrum Energoefektivitātes centra marta sākumā rīkotajā vebinārā "Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu".

KAM UN KĀ PIEŠĶIRS ATBALSTU?

SIA "Vides investīciju fonds" finanšu vadītājs Gints Kārkliņš skaidroja, ka ir izsludināta atbalsta programma bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei ar kopējo finansējuma apjomu 10 miljoni eiro.

Šajā programmā atbalsts paredzēts elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Maksimālais atbalsts 5500 eiro, no kuriem 4500 eiro paredzēts tieši auto iegādei, bet 1000 eiro kā papildu atbalsts, norakstot līdz šim lietoto transportlīdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas automašīnu ražotājam Peugeot jau atkal ir iemesls svinēt, jo tā jaunais krosovers 3008 ir ieguvis Eiropas gada automašīnas titulu.

Gada auto uzvarētājs tika paziņots tai pašā dienā, kad auto pasauli pāršalca ziņa par to, ka PSA Peugeot Citroen no GM pārpircis Opel - Vauxall. PSA grupa ar šo darījumu ir apsteigusi Renault, kļūstot par otro lielāko auto ražotāju Eiropā uzreiz pēc Volkswagen.

Peugeot 3008 modelis konkurēja ar tādām automašīnām, kā Alfa Romeo Giulia, Citroën C3, Mercedes-Benz E-klasi, Nissan Micra, Toyota C-HR un Volvo S90/V90.

TOP3 Eiropas automašīnu rezultāti:

  1. Peugeot 3008 - 319 punkti
  2. Alfa Romeo Giulia - 296 punkti
  3. Mercedes-Benz E-klase - 197 punkti

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Peugeot Citroen par 800 milj. eiro cer pārdot meitasuzņēmuma daļas Krievijas uzņēmumam

Gunta Kursiša,20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban notiek Francijas automašīnu ražotāja Peugeot Citroen sarunas ar Krievijas nacionālo dzelzceļa pārvadātāju RZD par Peugeot Citroen loģistikas nozares meitasuzņēmuma Gefco kapitāldaļu pārdošanu, vēsta thelocal.fr.

Tiek plānots, ka 75% uzņēmuma Gefco daļu pārdošana notiks par 800 miljoniem eiro.

Lai arī pēc darījuma kontrole uzņēmumā Gefco piederēs Krievijas RZD, paredzēts, ka loģistikas grupas galvenā mītne atradīsies Francijā, tāpat nemainīsies arī uzņēmuma pašreizējā vadība, pavēstīja Peugeot.

Darījums ir daļa no plašākās aktīvu pārdošanas programmas, ar ko Francijas automašīnu ražotājs cer gūt 1,5 miljardus eiro savas finanšu situācijas uzlabošanai.

Uzņēmums Gefco visā pasaulē nodarbina 9400 cilvēku, no kuriem puse darbinieku ir Francijā. 2011. gadā no pārdošanas uzņēmums guva 3,78 miljardus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Peugeot un BMW pārtrauc sadarbību

Gunta Kursiša,25.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas automašīnu ražotājs Peugeot Citroen lauzis sadarbību ar Vācijas luksusa klases automašīnu ražotāju BMW. Līdz šim abi uzņēmumi sadarbojās hibrīdautomašīnu tehnoloģiju izstrādāšanas jomā, raksta thelocal.fr.

«Šī sadarbība vairs neturpināsies, un mums nebūs kopīgi izstrādātu produktu,» pauda Peugeot pārstāvis. Viņš skaidroja, ka Peugeot un BMW kopīgi iesāktais tiks turpināts katrā kompānijā atsevišķi.

BMW un Peugeot sadarbojās benzīna dzinēju izstrādē vairāk nekā desmit gadus, un 2011. gada februārī kompānijas paziņoja, ka turpinās sadarbību arī hibrīdautomašīnu tehnoloģiju izstrādē. Kopumā šajā projektā tika ieguldīti 100 miljoni eiro, tomēr partnerības apstākļi mainījās, kad Peugeot paziņoja par sadarbību ar General Motors, turklāt General Motors kļuva par 7% kapitāldaļu īpašnieku Francijas uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Citroen Lietuvā pārstāvēs SIA Veho

Žanete Hāka,17.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2014. gada 1. janvāri Automobiles Citroen oficiālais importētājs Lietuvā būs uzņēmums SIA Veho, kas ir Veho Group Oy Ab meitas uzņēmums un jau kopš 2004. gada darbojas kā Automobiles Citroën importētājs un izplatītājs Latvijā.

Kā informē uzņēmuma pārstāvji, importa un tirdzniecības struktūras maiņa realizēta ar mērķi nostiprināt šī zīmola pozīcijas, kā arī attīstīt ilgtspējīgu un kvalitatīvu tirdzniecības un pēc-pārdošanas apkalpošanas tīklu arī Lietuvas tirgū.

«Pastāvīgi mainīgā Eiropas automobiļu tirgus vide un tendences liek auto ražotājiem un izplatītājiem nepārtraukti sekot līdzi iespējām paaugstināt savu konkurētspēju un efektivitāti. Pēdējos gados Automobiles Citroën ir spēcinājis savas pozīcijas Baltijas valstīs, īpaši uzlabojot pārdošanas rādītājus un audzējot tirgus daļa Igaunijā un Latvijā,» stāsta SIA Veho valdes priekšsēdētājs Raimonds Dūda, papildinot, ka, lai attīstītu zīmolu un tā pārstāvniecību Lietuvā, PSA Peugeot Citroën un Veho Group Oy Ab ir vienojušās par esošā importa un tirdzniecības tīkla restrukturizāciju, padarot to centralizēti organizētu un efektīvāku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Baltkrievijā komplektēs vieglās automašīnas

Egons Mudulis,07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PSA Peugeot-Citroen rūpnīcas atklāšana paredzēta novembrī Baltkrievijā; demontāžas cehs būs nevis Latvijā, bet Lietuvā.

Franču autobūves koncerns ir gatavs šomēnes palaist neliela apjoma automašīnu komplektācijas rūpnīcu Baltkrievijā, vēsta Automotivelogisticsmagazine.com/Belta.by. Projekta jauda paredzēta līdz 2500 vienībām gadā.

Tas ļaušot PSA pārtraukt importu uz šo Latvijas kaimiņvalsti, norādījuši kompānijas pārstāvji Baltkrievijā. Automašīnas tiks komplektētas automašīnu komplektēšanas kompānijas a/s Unison (Baltkrievijas–Lielbritānijas kopuzņēmums) industriālajās telpās, 10 kilometru attālumā no valsts galvaspilsētas Minskas.

Projekta īstenotāji 2015. gadā iecerējuši šajā rūpnīcā komplektēt četrus Peugeot modeļus un divus Citroen modeļus. Pastāv iespēja, ka nākotnē rūpnīcas jaudas tiks palielinātas, radot potenciālu automašīnu eksportam uz citām Muitas savienības valstīm – Krieviju un Kazahstānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Desmit 2012. gadā Latvijā visbiežāk reģistrēto automašīnu tops

Gunta Kursiša,09.01.2013

Populārākās jaunās pasažieru automašīnas. 10. vietā ierindojies Volkswagen Tiguan. Latvijā 2012. gadā reģistrētas 226 jaunas VW Tiguan automašīnas.

Foto: AP/SCANPIX

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar datiem par 2012. gadā visbiežāk reģistrētajām jaunajām automašīnām, Db.lv piedāvā aplūkot galeriju, kurā redzams, kuri automašīnu modeļi (svars līdz 3,5 tonnām) pērn reģistrēti visbiežāk kā vieglie pasažieru auto, bet kuri vairāk iecienīti kā vieglais komerctransports.

Vairāk uzziniet, skatoties galeriju!

Kopumā pagājušajā gadā reģistrēts aptuveni tikpat daudz jaunu automašīnu, cik iepriekšējā, 2011., gadā, tomēr, tuvojoties gada nogalei, iezīmējās tendencei jaunu automobiļu reģistrācijām samazināties. Pērn, līdzīgi kā 2011. gadā, Latvijā visbiežāk reģistrētas jaunas Volkswagen, Toyota un Peugeot zīmola automašīnas, tāpat Latvijā reģistrētas arī jaunas Ferrari, Cadillac, Infiniti, Rolls-Royce un Aston Martin zīmola automašīnas, kā arī vairāki jauni Bentley, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) apkopotie dati par vieglo pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta reģistrācijām Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar Peugeot Traveller garākā izbraucienā pa Eiropu

Aldis Zelmenis,27.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai tūkstošos kilometru mērāms ceļojums ar auto būtu patiešām ērts, neko labāku par kompaktu busu neatrast! Piemēram, franču ražotāja PSA radītie trīnīši – Peugeot Traveller, Citroen Space Tourer un ārlaulības bērns Toyota Proace Verso – ir perfekti instrumenti šādam darbiņam

Šo rindu autoram bija iespēja ar Peugeot Traveller doties garākā izbraucienā pa Eiropu.

Pa Vācijas autobāni Peugeot Traveller drosmīgi brauca uz maksimāli iespējamajiem 175 km/h. Varētu vēl, ja motors to atļautu. Ar šādu braukšanas stilu dīzeļmotora apetīte strauji palielinās, un 9 vai 9,5 litri uz nobrauktiem 100 kilometriem jau kļūs par ikdienišķu devu. Šie skaitļi attiecas uz jaudīgāko un prestižāko 180 ZS jaudīgo Blue Hdi saimes dīzeli, kas sapārots ar sešpakāpju automātu. Kopumā Traveller un abiem tiešajiem radiniekiem būs vairāki jaunākās paaudzes BlueHDi dīzeļdzinēji, kuru jauda ir no 95 līdz 180 zirgspēkiem. Tie ir pieejami gan ar manuālo, gan sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Visvairāk krāpjas ar Volvo un Volkswagen automašīnu patieso nobraukumu

Zane Atlāce - Bistere,18.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada deviņos mēnešos Latvijā no Skandināvijas valstīm ievestas 1000 lietotas automašīnas, kurām nodzēsti 78,3 miljoni nobrauktu kilometru, liecina portālu autoDNA.lv un AutoDetektīvs rīcībā esošā informācija.

Skandināvijas tirgus ir salīdzinoši neliels lietoto automašīnu importētājiem, taču ir bagāts ar ekstrēmiem piemēriem, kuri Latvijā nonāk ar klasisko nobraukumu zem 200 000 kilometru. autoDNA.lv pārstāvis Agris Dulevičs informē, ka Latvijas pircēji šajā periodā ir iegādājušies ievērojamu skaitu automašīnu, kurām oriģinālais nobraukums sniedzas krietni pāri 500 000 kilometru atzīmei.

Ja no Vācijas un tai blakus esošajām valstīm katru mēnesi Latvijā tiek ievesti vairāk nekā 4000 lietotu automašīnu, tad no Skandināvijas šis skaits ir būtiski mazāks - vidēji 111 automobiļi mēnesī.

Saskaņā ar portālu rīcībā esošo informāciju par ievestajiem automobiļiem no Skandināvijas, laika periodā no šā gada 1. janvāra līdz 30. septembrim, ir ievesti nedaudz vairāk par 1000 spēkratiem. Taču 64% ievesto automašīnu no odometriem ir pazuduši 78,3 miljoni kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno auto tirgus, kā arī lietoto auto imports aizvadītā gada nogalē saglabājis stabilu kritumu. Vienīgais segments, kurš stabili turpina pieaugt arī krītoša tirgus apstākļos, ir elektroauto, liecina Latvijas Auto asociācijas apkopotie dati.

Kopumā 2020. gadā pārdotas 15 642 viegās automašīnas, kas ir par 25% mazāk kā 2019. gadā (20 939).

Vieglo automobīļu (pasažieru un mazo komercauto) kritums veidoja 27% pret 2019. gada decembri. Taču atšķiras kritums tirgus segmentos. Ja pasažieru auto kritums veidoja vien 23%, tad vieglā komerctransporta segmentā tas samazinājās par 48%.

Negaidīti lielu 22% pieaugumu decembrī piedzīvojis lietotā, mazā komerctransporta imports, kas ļauj izdarīt secinājums, ka mazais un vidējais bizness ir piesardzīgs un meklē veidus kā darboties ietaupot apgrozāmos līdzekļus īstermiņā un izvairīties no ilgtermiņa saistībām.

Salīdzinoši nelielu kritumu decembrī piedzīvojis arī lietoto auto imports. Tas samazinājies par 5% salīdzinot ar šo pašu periodu 2019. gadā. Vienīgais segments kurš stabili turpina pieaugt arī krītoša tirgus apstākļos ir elektro auto. Decembrī reģistrēti 55 jauni elektroauto, kas kopā veido 4,9% no decembrī reģistrētajiem jaunajiem auto. Decembrī importēti arī 38 lietoti elektroauto, kas ir 0,9% no visiem importētajiem lietotajiem auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Mitsubishi izvēlējies Tallinu; Rīgai paliek Citroen un Peugeot

Māris Ķirsons,18.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Citroen un Peugeot marku vieglo auto komplektējošās detaļas uz Krievijas rūpnīcu tiks nogādātās caur Rīgas ostu, bet Mitsubishi detaļas - caur Tallinas ostu.

Tā sarunā ar DB atzina Krievijas dzelzceļa meitaskompānijas RŽD Logistics ģenerāldirektors Pāvels Sokolovs. Viņš uzsvēra, ka jautājums ir izlemts un Citroen un Peugeot marku auto komplektējošās detaļas no Argentīnas uz Krieviju tiks transportētas caur Rīgas ostu, un pirmās konteinerkravas varot gaidīt jau 2013. gadā. «Man grūti nosaukt iemeslus, kādēļ Japānas kompānija Mitsubishi komplektējošo detaļu piegādi uz ražotni Krievijā izvēlējās veikt caur Tallinas, nevis Rīgas ostu,» tā P. Sokolovs. Viņš norādīja, ka igauņi ir labi pastrādājuši un spējuši atrast un piedāvāt variantu, kas japāņiem ir bijis tīkams. RŽD Logistics minēto autoražotāju komplektējošo detaļu piegādēm jau sācis risināt jautājumus par konteineru piešķiršanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tallinas osta: oficiāls apstiprinājums no Mitsubishi nav saņemts

Egons Mudulis,28.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu autobūves kompānija nav oficiāli apstiprinājusi savu izvēli par vieglo auto komplektējo detaļu piegādi uz Krievijas rūpnīcām nevis caur Rīgas ostu, bet Tallinu, DB norāda Tallinas ostas mārketinga un komunikāciju departamenta Ingrīda Berezina.

Arī Rīgas brīvostas pārvaldes Stratēģiskās plānošanas un projektu vadības departamenta direktors Vladimirs Makarovs zināja teikt, ka japāņu lēmums vēl nav zināms. Iepriekš sarunā ar DB atzina Krievijas dzelzceļa meitaskompānijas RŽD Logistics ģenerāldirektors Pāvels Sokolovs sacīja, ka Citroen un Peugeot marku vieglo auto komplektējošās detaļas uz Krievijas rūpnīcu tiks nogādātās caur Rīgas ostu, bet Mitsubishi detaļas – caur Tallinas ostu. Viņš uzsvēra, ka jautājums ir izlemts un Citroen un Peugeot marku auto komplektējošās detaļas no Argentīnas uz Krieviju tiks transportētas caur Rīgas ostu, un pirmās konteinerkravas varot gaidīt jau 2013. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault atlaidīs 7500 darbinieku

Gunta Kursiša,16.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas automašīnu ražotājs Renault paziņojis, ka līdz 2016. gadam samazinās darbavietu skaitu par 7,5 tūkstošiem, informē thelocal.fr.

Tostarp 5,7 tūkstoši darbinieku pametīs darbu kompānijā ātrākās pensionēšanās programmas ietvaros, norādīja Renault runasvīrs. Ātrāks pensionēšanās vecums jau kādu laiku ir Renault vadības un arodbiedrību diskusiju objekts.

Automašīnu ražotājs pauž, ka darbavietu samazināšana nav saistīta ar taupības pasākumiem, un lielā mērā tā būs atkarīga no sarunu ar arodbiedrībām iznākuma.

Renault nevēlētos slēgt nevienu no tā ražotnēm, norādījuši kompānijas pārstāvji.

Renault Francijā pašlaik strādā vairāk nekā 44,6 tūkstoši darbinieku, un darbinieku skaita samazinājums par 7,5 tūkstošiem būtu līdzvērtīgs 17% no kopējā darbinieku skaita.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves uzņēmums Groupe PSA svētdien parakstījis vienošanos ar trīs Alžīrijas kompānijām par ražošanas bāzes izveidi valstī, ražošanu paredzot sākt nākamgad.

Pēc divus galdus ilgušām sarunām vienošanās par kopuzņēmuma izveidi tika parakstīta svinīgā ceremonijā, kuru apmeklēja Alžīrijas un Francijas ārlietu ministri.

Pirmie Peugeot un Citroen modeļi no ražošanas līnijas Orānas rūpnīcā noripos nākamgad.

Vienošanās paredz, ka PSA piederēs 49% no kopuzņēmuma, bet pārējos 51% sadalīs Alžīrijas kompānijas Condor Electronics, Palpa Pro un Entreprise Nationale de Production de Machine-Outils (PMO).

PSA norāda, ka nākamajos piecos gados Alžīrijas rūpnīcā tiks saražoti 75 000 Peugeot un Citroen automobiļu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Eiropā jauno automašīnu tirdzniecības apjomi sarūk jau 18. mēnesi pēc kārtas

Žanete Hāka,17.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā Eiropā jauno automašīnu tirdzniecības apjomi samazinājušies jau 18. mēnesi pēc kārtas, gada laikā piedzīvojot kritumu par 10,2%, liecina Eiropas autoražotāju asociācijas dati.

Kritumu veicinājis pārdošanas apjomu samazinājums tādos lielos tirgos kā, piemēram, Vācija, kur jauni auto pārdoti par 17,1% mazāk nekā pērn. Tāpat ievērojamu tirgus kritumu piedzīvojušas tādas valstis, kas tiek uzskatītas par ES spēcīgākajām ekonomikām – Somija (-58,6%), Nīderlande (-31,4%).

Lejupslīde automašīnu pārdošanas apjomos bija novērojama arī parādu krīzes māktajās eirozonas valstīs. Kiprā pārdoto transportlīdzekļu skaits kritās par 58,9%, bet Itālijā – par 4,9%.

Kopumā pirmajā ceturksnī ES valstīs jaunu automašīnu reģistrāciju skaits saruka līdz 3 miljoniem, kas ir par 9,8% mazāk nekā pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Eiropā automašīnu pārdošanas apjomi 20 gadu zemākajā līmenī

Žanete Hāka,18.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas automašīnu pārdošanas apjomi maijā sarukuši līdz 20 gadu zemākajam līmenim, jo rekordlielais bezdarba līmenis samazinājis pieprasījumu pēc PSA Peugeot Citroen, Renault SA, Fiat SpA un General Motors Co. automašīnām, raksta Bloomberg.

Jauno automašīnu reģistrācijas apjomi kritušies par 5,9% līdz 1,08 miljoniem transportlīdzekļu. Pērn attiecīgajā mēnesī to skaits bija 1,15 miljoni, liecina Eiropas autoražotāju asociācijas dati. Šis skaits ir zemākais mēneša apjoms kopš 1993. gada.

Peugeot, Renault, Fiat un General Motors piegāžu apjomi reģionā samazinājās par vismaz 10%, pat cenu samazinājumam nespējot piesaistīt pircējis.

«Mums ir jāgaida vismaz pieci gadi, kamēr autotirgus atgūsies,» sacījis tirgus izpētes centra eksperts Ferdinands Didenhofers.

Autoražotāju kompāniju vadītāji paredz, ka Eiropas automašīnu tirgus šajā gadā piedzīvos kritumu jau sesto gadu pēc kārtas, kā iespējamo atveseļošanās sākumu minot pēdējo ceturksni. Peugeot eksperti prognozē, ka kopumā nozares pārdošanas apjomi šogad saruks par 5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Šogad jaunas automašīnas Latvijā pērk mazāk nekā pērn; aizvien iecienītas VW un Toyota

Gunta Kursiša,10.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos piecos mēnešos reģistrētas 5274 jaunas vieglās pasažieru automašīnas, kas ir par 7% mazāk nekā attiecīgajā laika posmā. Līdzīgi kā pērn, arī šogad Latvijas iedzīvotāji visnaskāk pirkuši jaunas Volkswagen, Toyota un Peugeot zīmola automašīnas, liecina jaunākie Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) dati.

Pirmajos piecos mēnešos visbiežāk reģistrētas Latvijā bija jaunas Volkswagen zīmola automašīnas – kopumā tika reģistrētas 829 jaunas šī vācu zīmola automašīnas, kas ir par 2% mazāk nekā pirms gada. Savukārt, salīdzinot šā gada maiju ar pērnā gada attiecīgo laika posmu, Volkswagen zīmola automašīnu reģistrāciju skaits ir pieaudzis par 8%.

Otrajā vietā pēc jaunreģistrēto automašīnu skaita šā gada pirmajos piecos mēnešos ir Toyota. No janvāra līdz maija beigām Latvijā tikušas reģistrētas 645 Toyota zīmola vieglās automašīnas, kas ir par 9% vairāk nekā pērn attiecīgajā laika posmā. Jaunu Toyota braucamrīku reģistrāciju skaits pieaudzis arī, salīdzinot šā gada maiju ar pērnā gada attiecīgo mēnesi - Toyota reģistrāciju apjoma pieaugums maijā ir 9% apjomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotogrāfiem bijusi iespēja paviesoties Francijas autoražotāja PSA Peugeot Citroen automobiļu rūpnīcā Trnavā, Slovākijas rietumdaļā.

Fotogrāfijās redzams, kā tiek montētas Peugeot 208 modeļa automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Auto tirgus kritums uz Fiat, Renault un Peugeot rēķina

Jānis Šķupelis,18.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropā auto pārdošanas apjomi martā samazinājušies jau sesto mēnesi pēc kārtas, liecina Eiropas Autoražotāju asociācijas (ACEA) dati.

Kritumu galvenokārt radījis tas, ka sarukuši Fiat, Renault un Peugeot pārdošanas apjomi. Pamatā auto tirgu kritums Itālija un Francijā aizēnojis šī tirgus atgūšanos Vācijā un Lielbritānijā, ziņo Reuters.

Kopumā jaunu mašīnu reģistrācija martā Eiropā salīdzinājumā ar attiecīgo termiņu vēl pirms gada sarukusi par 6,6% līdz 1,5 milj. vienību, kas ir zemākais līmenis kopš 1998. gada. Savukārt pirmajā ceturksnī kopumā auto reģistrācija Eiropā samazinājusies par 7,3%.

Visstraujāk jaunu auto reģistrācija sarukusi Itālijā – par 27%. Savukārt Francijā un Spānijā tā sarukusi attiecīgi par 23% un 4,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Krītošais rublis iedragā ārvalstu kompāniju ieņēmumus Krievijā

Žanete Hāka,07.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rubļa vērtības samazināšanās pamatīgi pasliktina ieņēmumus Krievijā tādiem Rietumeiropas gigantiem kā PSA Peugeot Citroen, Henkel AG un Carlsberg, raksta Bloomberg.

Tādējādi šo uzņēmumu darbība valstī ir zem jautājuma zīmes arī Krievijas stagnējošās ekonomikas dēļ.

Rubļa kurss patlaban pret eiro un dolāru turas pie rekordzemas atzīmes, Tādējādi kompānijām, kuru biznesā lielu daļu veido šis tirgus, valūtas vērtības samazināšanās sadārdzina izejvielu un detaļu importu uz vietējām rūpnīcām, palielina cenas pircējiem un samazina peļņu.

«Rubļa vājināšanās ir problēma,» atzinis Peugeot vadītājs Karloss Tavares. Rubļa vērtība patlaban turas pie 40 rubļu par dolāru atzīmes, kas ir vājākais līmenis vēsturē, jo konflikts Ukrainā liek investoriem pamest ieguldījumus Krievijā. Inflācija patlaban aug straujākajā tempā pēdējo trīs gadu laikā, jo importa ierobežojumi no Eiropas Savienības un ASV, ko Krievija piemērojusi kā atbildi šo valstu sankcijām, liek augt patēriņa cenām valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtībās nonākušais Francijas auto gigants PSA Peugeot Citroen paziņojis par apjomīgiem tīrajiem zaudējumiem piecu miljardu eiro apmērā, kurus tas cietis 2012. gadā. Tas ir sliktākais rezultāts tā darbības vēsturē, vēsta thelocal.fr.

Vienlaikus Francijā vadošais autoražotājs norādījis, ka tas ir izveidojis pamatus atlabšanai, kas ietver arī pārstrukturēšanas plānu.

Peugeot šajos rezultātos vainojis iepriekš izziņoto aktīvu norakstīšanu 4,7 miljardu eiro apmērā pagājušajā gadā, kā arī krīzi Eiropas auto tirgū.

2011. gadā autoražotājs strādāja ar 588 miljonu eiro peļņu. Gada ieņēmumi sarukuši par 5,2% līdz 55,4 miljardiem eiro.

Rezultāti ir sliktāki nekā bija prognozējuši analītiķi un aizēnojuši iepriekšējos rekordzaudējumus 2009. gadā 1,2 miljardu apmērā. Tīrais parāds bijis trīs miljardi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru