Jaunākais izdevums

Francijas autobūves kompānija PSA Peugeot Citroen trešdien Ķīnā atklājusi tās piekto rūpnīcu, tādējādi cenšoties cīnīties ar pārdošanas apjoma kritumu pasaulē lielākajā automašīnu tirgū.

PSA Peugeot Citroen un Ķīnas partneris Dongfeng Motors, kas ir arī Francijas uzņēmuma akcionārs, jauno rūpnīcu atklājuši Čendu pilsētā Ķīnas dienvidrietumos.

Rūpnīcā, kuru vadīs abu kompāniju kopuzņēmums DPCA, ražos Peugeot, Citroen un Dongfeng zīmola Fengshen komerctransportlīdzekļus un vieglās apvidus automašīnas. Tās ražošanas jauda būs 300 000 automašīnu gadā.

PSA Peugeot Citroen saskārusies ar grūtībām Ķīnā, kur kompānijas tirdzniecības apjoms šā gada pirmajos sešos mēnešos sarucis par gandrīz 20% - līdz aptuveni 295 000 automašīnu.

Uzņēmuma tirgus daļa pērn samazinājās līdz 3,9%, salīdzinot ar 4,32% pirms gada.

Šī lejupslīde tiek skaidrota ar PSA Peugeot Citroen koncentrēšanos uz sedaniem, lai arī Ķīnas patērētāji šobrīd priekšroku dod lielākiem modeļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 28.septembrī, autodīleris Karlo Motors oficiāli atklāja Citroën autosalonu Mežciemā, Biķernieku ielā 120, tādā veidā paziņojot par turpmāko biznesa attīstības virzienu – automašīnu multibrendu tirdzniecību, akcentu liekot tieši uz Francijas automašīnu modeļiem. Autosalona rebrendingā un remontā ieguldīti aptuveni 200 tūkstoši eiro.

«Mēs sākām strādāt jau augusta beigās, un patlaban autosalonā ir pārstāvēti visi Citroën markas modeļi, tostarp, komerctransports, un mēs piedāvājam arī pilna servisa apkalpošanu Citroën automašīnām,» DB pastāstīja Karlo Motors valdes locekle Solvita Koemeca.

Ar laiku, kad salonā atgriezīsies līzingā ņemtās automašīnas, tajā tiks piedāvāti arī mazlietoti Citroën modeļi. Salonā tiks veikta arī pilna Škoda markas automašīnu servisa apkalpošana.

Karlo Motors pieder arī autosalons Kleistu ielā, kura platība ir 25 tūkstoši m2, un tajā tiek pārdotas Škoda markas automašīnas. Tiesa gan, 1. oktobrī beidzas līgums par Škoda pārdošanu Latvijā, tādēļ dīleris nolēmis pārorientēt darbību uz citu automašīnu tirdzniecību. Servisa apkalpošana gan Škoda, gan Volkswagen marka automašīnām Kleistu ielā aizvien tiks piedāvāta, tāpat arī remonta un krāsošanas pakalpojumi kravas automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu

Edgars Korsaks-Mills, Elektrum elektromobilitātes eksperts,25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetā ir apstiprināta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādātā atbalsta programma elektroauto iegādei fiziskām personām, kas paredz par jaunu elektroauto iegādi piešķirt 4500 eiro, bet lietotu – 2250 eiro, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Par to, kas jāņem vērā, lai varētu saņemt valsts atbalstu un kā izvēlēties elektroauto, varēja uzzināt Elektrum Energoefektivitātes centra marta sākumā rīkotajā vebinārā "Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu".

KAM UN KĀ PIEŠĶIRS ATBALSTU?

SIA "Vides investīciju fonds" finanšu vadītājs Gints Kārkliņš skaidroja, ka ir izsludināta atbalsta programma bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei ar kopējo finansējuma apjomu 10 miljoni eiro.

Šajā programmā atbalsts paredzēts elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Maksimālais atbalsts 5500 eiro, no kuriem 4500 eiro paredzēts tieši auto iegādei, bet 1000 eiro kā papildu atbalsts, norakstot līdz šim lietoto transportlīdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas automašīnu ražotājam Peugeot jau atkal ir iemesls svinēt, jo tā jaunais krosovers 3008 ir ieguvis Eiropas gada automašīnas titulu.

Gada auto uzvarētājs tika paziņots tai pašā dienā, kad auto pasauli pāršalca ziņa par to, ka PSA Peugeot Citroen no GM pārpircis Opel - Vauxall. PSA grupa ar šo darījumu ir apsteigusi Renault, kļūstot par otro lielāko auto ražotāju Eiropā uzreiz pēc Volkswagen.

Peugeot 3008 modelis konkurēja ar tādām automašīnām, kā Alfa Romeo Giulia, Citroën C3, Mercedes-Benz E-klasi, Nissan Micra, Toyota C-HR un Volvo S90/V90.

TOP3 Eiropas automašīnu rezultāti:

  1. Peugeot 3008 - 319 punkti
  2. Alfa Romeo Giulia - 296 punkti
  3. Mercedes-Benz E-klase - 197 punkti

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto, kas izcels uzņēmuma vadītāja mūsdienīgo dzīves uztveri

Aldis Zelmenis,05.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Peugeot 508 kupeja-sedans ir glīts, bet Peugeot 508 SW jeb kupeja-universālis ir vēl skaistāks auto

Abi modeļi ar kupejām raksturīgo zemo jumta līniju un bezrāmja durvju konstrukciju ir skaistuļi gan no ārpuses, gan no iekšpuses. Ārējais dizains ar tīrām un asām līnijām un modernu gaismas tehniku ļauj šīm personībām koķetēt ar premium klases automobiļu pircējiem. Turklāt no parasta vidējās klases auto segmenta ielēkšanu premium dārziņā vēl uzstājīgāk akcentēs Peugeot i-Cockpit® futūriskais salons ar digitālajiem ekrāniem un virkni dārgām komforta ekstrām, protams, arī motorizācijas programma paredzēs tikai augstas veiktspējas žiperīgus motorus.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Paraugoties uz Peugeot 508 SW šarmanto eksterjera un interjera dizainu, to nekādi nevar iedomāties kā parastu dienesta auto. Vismaz tā klasiskajā izpratnē, ar kompānijas identitātes uzlīmēm uz automašīnas sāniem. To gan ne! Pat šo rindu autoram vietējā Peugeot importētāja izsniegtais Peugeot 508 SW testa automobilis ar nelielām uzlīmēm uz sāniem sabojā tik cildeno Peugeot 508 SW izskatu. Auto ir to vērts, lai tā virsbūvi neapgānītu ar lieku informāciju. Vidējā un augstākā vadības līmeņa personālam, tam gan Peugeot 508 SW ir lieliski piemērots. Pamanāma un īpaša personība, kas izcels direktora un tā vadītās kompānijas mūsdienīgo dzīves uztveri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar Peugeot Traveller garākā izbraucienā pa Eiropu

Aldis Zelmenis,27.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai tūkstošos kilometru mērāms ceļojums ar auto būtu patiešām ērts, neko labāku par kompaktu busu neatrast! Piemēram, franču ražotāja PSA radītie trīnīši – Peugeot Traveller, Citroen Space Tourer un ārlaulības bērns Toyota Proace Verso – ir perfekti instrumenti šādam darbiņam

Šo rindu autoram bija iespēja ar Peugeot Traveller doties garākā izbraucienā pa Eiropu.

Pa Vācijas autobāni Peugeot Traveller drosmīgi brauca uz maksimāli iespējamajiem 175 km/h. Varētu vēl, ja motors to atļautu. Ar šādu braukšanas stilu dīzeļmotora apetīte strauji palielinās, un 9 vai 9,5 litri uz nobrauktiem 100 kilometriem jau kļūs par ikdienišķu devu. Šie skaitļi attiecas uz jaudīgāko un prestižāko 180 ZS jaudīgo Blue Hdi saimes dīzeli, kas sapārots ar sešpakāpju automātu. Kopumā Traveller un abiem tiešajiem radiniekiem būs vairāki jaunākās paaudzes BlueHDi dīzeļdzinēji, kuru jauda ir no 95 līdz 180 zirgspēkiem. Tie ir pieejami gan ar manuālo, gan sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Peugeot 208 sāk elektroēru

Aldis Zelmenis,18.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi Peugeot sērijmodeļu aptverē parādās 100% elektrisks auto. Kopā ar parasto Peugeot 208 startēs arī e-Peugeot 208

Jaunā Peugeot 208 benzīna, kā arī dīzeļversija nonāks tirdzniecībā jau šā gada nogalē, turpretim elektriskais vāģis sola tiem pievienoties tikai 2020. gadā. Pēc optimistiskajām prognozēm, tas būtu gatavs piezemēties pašmāju Peugeot tirgotāju autosalonos jau 2020. gada janvārī, bet iespējams, ka tikai martā. Viss atkarīgs no tā, cik gludi aizritēs noslēdzošie darbi pie auto izstrādes.

Peugeot amatpersonas neslēpa, ka Portugālē notiekošajos testa braucienos e- Peugeot 208 vēl bija t.s. preproduction jeb pirmsražošanas stadijā. Attiecīgi ar auto varējām pavizināties tikai pārdesmit kilometru. Pēc sajūtām – viss lieliski. 50 kWh ietilpības bateriju bloks, kas integrēts automašīnas grīdā, dod labu artavu, lai mazais lauvēns pat ar klāt nākušiem liekiem 340 kilogramiem spētu ņipri paātrināties. Izņemot liekos kilogramus, citu graujošu atšķirību ar parasto versiju nav. Ir tikpat liels bagāžnieks, arī tikpat maz vietas aizmugurē, galu galā pat uzlādes vieta ir turpat, kur degvielas uzpildes kakls, proti, labās puses sānos. Pavaicājot Peugeot runasvīriem, kāpēc uzlādes vieta ir šeit, nevis automašīnas degungalā vai priekšējo spārnu galos, sekoja īsa un izsmeļoša atbilde: «Tā vienkārši ir lētāk, jo virsbūves paneļi ir identiski gan parastajiem, gan elektriskajam Peugeot 208, turklāt tā būs ierastāk un saprotamāk arī automašīnas lietotājiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Peugeot 508 vairs nav sedans, bet gan efektīga izskata kupeja-sedans ar bezrāmja durvju koncepciju

Pēc būtības nav svarīgi, kā sauc virsbūvi, ja modelis ir kļuvis glītāks un iekārojamāks nekā iepriekš. Pēc apkārtmēriem Peugeot 508 ir kļuvis kompaktāks, vienlaikus platāks un zemāks. Ārējais dizains ar asākām līnijām un modernu gaismas tehniku piešķir vairāk dinamikas, bet automobiļa interjers atdots Peugeot i-Cockpit® pakļautībā. Proti, vadības paneļa galvenās sastāvdaļas ir no Peugeot 3008 vai 5008 pazīstamā kompaktā stūre, kā arī digitālie ekrāni gan pilota acu priekšā, gan viduskonsoles centrālajā daļā. Jāteic, ka mazās stūrītes vietā tik cēlam vāģim, kāds ir Peugeot 508, prasītos kaut kas pamatīgāks.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Peugeot 508 ir noteikti domāts tiem, kuri meklē no vācu vai japāņu ražojumiem atšķirīgāku un avangardiskāku modeli. No otras puses, daudziem noteikti patiks, ka franču modelis ir gana racionāls, ar labu materiālu izvēli un rūpīgu montāžas kvalitāti. Visticamāk, ka rudenī un jo īpaši ziemā uzzināsim, cik veiksmīgi Peugeot ir ticis galā, ieviešot bezrāmja durvju konstrukciju. Kā zināms, sals, sniegs vai lietus ir lielākais pārbaudījums automašīnas durvju blīvējumiem, kas rūpējas par vajadzīgo hermētiskumu un skaņas izolāciju. Pagaidām, kas attiecas uz akustisko komfortu siltā vasarā, viss ir līmenī. Sēžot pie stūres vai aizmugurē, sajūtas ir atbilstošas tam, kā auto izskatās no ārpuses. Jāatzīst, ka salonā vietas nebūs izšķērdīgi daudz, jo kupejas zemā jumta līnija neļaus pārāk izvērsties, īpaši augumā gariem pasažieriem un tiem, kas sēdēs aizmugurē. Vietas būs, bet tikai tik daudz, lai sēdētu rāmi un bez liekām kustībām. Pie patīkamiem jaunumiem ir jāmin priekšējie sēdekļi, kas būs draudzīgi pasažieru mugurām, ko apliecinās AGR (Aktion für Gesunder Rücken) kvalitātes zīme. Pārbaudījām: patiešām lieliski krēsli!!! Priekšējos sēdekļus varēs ne tikai elektroniski noregulēt, bet arī izbaudīt astoņpunktu masāžu. Šie un daudzi citi prieki, ieskaitot Focal akustisko audiosistēmu vai multimediju centru ar 10 collu ekrānu, attieksies uz lepnākajiem GT aprīkojuma līmeņa modeļiem, bet par tādām greznībām kā Peugeot 508 ar sarkanu ādas salonu Nappa Amloz pat GT modifikācijas pasūtītājiem nāksies piemaksāt vēl 1779 eiro. Šis ādas salons ar īpašo rakstu patiks daudziem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pat lielākajiem Peugeot nīdējiem būs jāatzīst, ka jaunais Peugeot 3008 no ārpuses un vēl jo vairāk no iekšpuses ir iznācis satriecoši elegants un pievilcīgs braucamais

Šis ir tas gadījums, kad auto vispirms apbur ar saviem vizuālajiem dotumiem, otrajā plānā atvirzot dažus tehniskos grēciņus. Pirmie Peugeot tirgotāju novērojumi liecina, ka vizuālais efekts ir nostrādājis par 200%, jo interesenti ap jauno Peugeot 3008 snaikstās negaidīti aktīvi. Vairums ir zināmi no Peugeot oficiālo dīleru datu bāzēm, taču liela daļa ir tādu, kas Peugeot tirgoņu redzeslokā nekad nav manīti. Arī Peugeot 3008 salons potenciālo pircēju sirdis iekaros ar savu mājīgumu un daudzpusību.

Runājot par 3008. modeļa cenu, tā nav maza. Bāzes modelis ar mikroskopiskāko 1,2 litru turbomotoru maksās, sākot no 19 913 eiro. Turpmākā iepazīšanās ar tehniskā un komforta aprīkojuma labumiem garantēs, ka Peugeot 3008 rokās tik viegli nedosies, jo diezgan naski var uzsist sev 30 tūkst. eiro vai pat augstāku cenu. Vietējie Peugeot tirgotāji apstiprina, ka starta stadijā sulīgi nopakotie Peugeot 3008, kuru cenas grozās ap 35 līdz 40 tūkst. eiro, šobrīd diezgan labprātīgi tiek pirkti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno auto tirgus, kā arī lietoto auto imports aizvadītā gada nogalē saglabājis stabilu kritumu. Vienīgais segments, kurš stabili turpina pieaugt arī krītoša tirgus apstākļos, ir elektroauto, liecina Latvijas Auto asociācijas apkopotie dati.

Kopumā 2020. gadā pārdotas 15 642 viegās automašīnas, kas ir par 25% mazāk kā 2019. gadā (20 939).

Vieglo automobīļu (pasažieru un mazo komercauto) kritums veidoja 27% pret 2019. gada decembri. Taču atšķiras kritums tirgus segmentos. Ja pasažieru auto kritums veidoja vien 23%, tad vieglā komerctransporta segmentā tas samazinājās par 48%.

Negaidīti lielu 22% pieaugumu decembrī piedzīvojis lietotā, mazā komerctransporta imports, kas ļauj izdarīt secinājums, ka mazais un vidējais bizness ir piesardzīgs un meklē veidus kā darboties ietaupot apgrozāmos līdzekļus īstermiņā un izvairīties no ilgtermiņa saistībām.

Salīdzinoši nelielu kritumu decembrī piedzīvojis arī lietoto auto imports. Tas samazinājies par 5% salīdzinot ar šo pašu periodu 2019. gadā. Vienīgais segments kurš stabili turpina pieaugt arī krītoša tirgus apstākļos ir elektro auto. Decembrī reģistrēti 55 jauni elektroauto, kas kopā veido 4,9% no decembrī reģistrētajiem jaunajiem auto. Decembrī importēti arī 38 lietoti elektroauto, kas ir 0,9% no visiem importētajiem lietotajiem auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves uzņēmums Groupe PSA svētdien parakstījis vienošanos ar trīs Alžīrijas kompānijām par ražošanas bāzes izveidi valstī, ražošanu paredzot sākt nākamgad.

Pēc divus galdus ilgušām sarunām vienošanās par kopuzņēmuma izveidi tika parakstīta svinīgā ceremonijā, kuru apmeklēja Alžīrijas un Francijas ārlietu ministri.

Pirmie Peugeot un Citroen modeļi no ražošanas līnijas Orānas rūpnīcā noripos nākamgad.

Vienošanās paredz, ka PSA piederēs 49% no kopuzņēmuma, bet pārējos 51% sadalīs Alžīrijas kompānijas Condor Electronics, Palpa Pro un Entreprise Nationale de Production de Machine-Outils (PMO).

PSA norāda, ka nākamajos piecos gados Alžīrijas rūpnīcā tiks saražoti 75 000 Peugeot un Citroen automobiļu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Visvairāk krāpjas ar Volvo un Volkswagen automašīnu patieso nobraukumu

Zane Atlāce - Bistere,18.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada deviņos mēnešos Latvijā no Skandināvijas valstīm ievestas 1000 lietotas automašīnas, kurām nodzēsti 78,3 miljoni nobrauktu kilometru, liecina portālu autoDNA.lv un AutoDetektīvs rīcībā esošā informācija.

Skandināvijas tirgus ir salīdzinoši neliels lietoto automašīnu importētājiem, taču ir bagāts ar ekstrēmiem piemēriem, kuri Latvijā nonāk ar klasisko nobraukumu zem 200 000 kilometru. autoDNA.lv pārstāvis Agris Dulevičs informē, ka Latvijas pircēji šajā periodā ir iegādājušies ievērojamu skaitu automašīnu, kurām oriģinālais nobraukums sniedzas krietni pāri 500 000 kilometru atzīmei.

Ja no Vācijas un tai blakus esošajām valstīm katru mēnesi Latvijā tiek ievesti vairāk nekā 4000 lietotu automašīnu, tad no Skandināvijas šis skaits ir būtiski mazāks - vidēji 111 automobiļi mēnesī.

Saskaņā ar portālu rīcībā esošo informāciju par ievestajiem automobiļiem no Skandināvijas, laika periodā no šā gada 1. janvāra līdz 30. septembrim, ir ievesti nedaudz vairāk par 1000 spēkratiem. Taču 64% ievesto automašīnu no odometriem ir pazuduši 78,3 miljoni kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā "Amserv Grupa" Baltijā kopumā pārdevusi 4928 jaunas un 1900 lietotas automašīnas. Savukārt Latvijā jauno auto segmentā "Amserv" pārdeva 1365 "Toyota" zīmola automašīnas, 489 "Peugeot", 266 "Opel" markas automašīnas un 82 jaunus "Lexus" modeļus.

Mazlietoto auto tirgū "Amserv" Latvijā pārdeva 693 automašīnas.

Kā liecina CSDD statistikas dati, 2019. gadā jaunu auto tirgus Latvijā pieauga par 9%, kas ir lielākais kāpums pēdējo trīs gadu laikā. Kopumā mūsu valstī 2019. gadā piereģistrēti 20 939 jauni un 52 411 lietoti auto.

"Amserv Grupai" Latvijā saskaņā ar tās sniegto informāciju ir vairāk nekā 10% liela jauno auto tirgus daļa.

"Amserv Krasta" informē, ka Latvijā pieaug pircēju interese par elektromobiļiem. "Peugeot" abi jaunākie modeļi ir pieejami ar trīs dzinēju izvēles iespēju – visiem jaunākajiem vides standartiem atbilstošu BlueHDi dīzeļdzinēju, PureTech turbo benzīna dzinēju un elektromotoru. Jaunais "Peugeot 208" pēc pasūtījuma pieejams kā elektromobilis "e-208". Tam ir 100 kilovatu (136 Zs) kompakts elektromotors. Tā izvēlnē ir trīs braukšanas režīmi: Eco nobrauktā attāluma optimizēšanai, Normal ikdienas izmantošanai un Sport, ar kuru sasniegt maksimālo jaudu un ātrumu līdz 100 kilometriem stundā 8,1 sekundē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Peugeot 208. modeļa būvētais pilsētas pseidodžipiņš Peugeot 2008 ir gana brašs ceļotājs. Pasažieriem un ceļasomām gan nāksies saspiesties, taču draudzīgā kompānijā var ceļot arī četratā

Tas nekas, ka Peugeot 2008 ir pieejams tikai un vienīgi priekšpiedziņas versijā. Neraugoties uz saviem kompaktajiem izmēriem, tas ir ļoti ietilpīgs auto. Negaidīti daudz vietas galvas rajonā ir otrajā sēdekļu rindā. Protams, varētu vēlēties lielāku bagāžas nodalījuma telpu, taču 350 litri nav zemē metams izmērs. Pārsteidzošākais ir tas, ka Peugeot inženieriem visā šajā šaurībā ir izdevies zem Peugeot 2008 lindrakiem izbrīvēt vietu pilnizmēra rezerves ritenim! Līdz ar to, nav šaubu, ka mūsu platuma grādos šāds pilsētas sīkaļa, apbruņots ar SUV Grip Control vilkmes kontroles pieciem īpašajiem režīmiem, kas noderēs gan braukšanai ziemā, gan vizinoties pa lauku ceļiem, būs perfekts sieviešu mīlulis. Vilinošas šobrīd ir arī Peugeot 2008 bāzes modeļu cenas, proti, skopākajā izpildījumā ar 82 ZS benzīnmotoru Peugeot 2008 maksās, sākot no 13964 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 2020. gada auto Eiropā pasludināts jaunais "Peugeot 208". To vienprātīgi atzinusi konkursa European Car of the Year Trophy (COTY) žūrija, kuru veido 60 autožurnālisti no 23 Eiropas valstīm.

Kopš "Peugeot 208" nonākšanas Eiropas tirgū pērnā gada oktobrī, to jau pasūtījuši teju 110 000 klientu. 15% no visiem pasūtītājiem izvēlējušies modeli e-208 ar pilnībā elektrisko dzinēju. Savukārt Francijā "Peugeot 208" šī gada februāra beigās ir līderis pārdoto jauno automobiļu vidū.

"Peugeot 208" pieejams gan ar iekšdedzes, gan elektrisko dzinēju. Auto salons lepojas ar jaunākās paaudzes Peugeot i-Cockpit(r) 3D - trīsdimensiju digitālo vadītāja displeju. To raksturo īpaši kompakts stūres rats, kas novietots zem mērinstrumentu bloka, konfigurējams 3D digitālo mērinstrumentu panelis, liels 10 collu augstas izšķirtspējas skārienekrāns un 7 klavieru tipa taustiņi - Toggles switches. Jaunais 208 veidots uz PSA Grupas modulārās CMP/eCMP platformas bāzes un pieejams ar trīs dzinēju izvēli - benzīna, dīzeļa vai elektrisko. Pagaidām elektromobilis e-208 iegādājams pēc pasūtījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabotais Peugeot 308 hečbeks savas pārliecības stiprināšanai jau tā plašajā tehnikas piedāvājumā ir pievienojis modernu astoņpakāpju automātu un jaunu mazlitrāžas dīzeli

Jāatzīst gan, ka japāņu kompānijas Aisin astoņpakāpju automāts pagaidām tiks piejaucēts tikai dārgākajam 308 GT ar dusmīgāko dīzeļmotoru, taču fakts paliek fakts, tādas tehnikas šobrīd nav nevienam. Klasiskais jeb hidrotransformatoru tipa automāts, nevis divsajūgu vai variatora tipa tehnika kompaktklasē ir unikāla parādība. Jauno automātu testējām Vācijā. Sulīgs, gards un arī dārgs auto. Kāds gan citādi varētu būt kompaktklases auto par 26 900 eiro? Tam ir jābūt gardam. Astoņpakāpju automāts perfekti izmantos 180 ZS jaudīgā dīzeļa resursus. Atbilstoši savam raksturam piebalsos gan balstiekārta, gan stūres iekārta. Pastiprinot sportiskās izjūtas, aktivizējot Sport režīmu, mazais lauvēns rūks kā īsts sacīkšu auto. Tā gan būs neliela mānīšanās, jo dobjā skaņa tiks panākta, izmantojot akustiskās sistēmas iespējas. Respektīvi, šo skaņu dzirdēs salonā sēdošie, bet ne automobiļa ārpusē. Savā ziņā tas nemaz nav tik slikti. Skaidrs, ka šāds auto pieder pie realizējamo sapņu auto kategorijas. Tajā pašā laikā arī ar mazāku budžetu un mazāku jaudu Peugeot 308 labi brauks un priecēs savus pircējus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinna Kaubamaja meitasuzņēmums Viking Motors, sākot no 2018.gada 1.janvāra būs oficiālais Peugeot izplatītājs Igaunijā, liecina paziņojums Nasdaq Tallinn.

Līdz šim Tallinna Kaubamaja bija tiesības tirgot Peugeot automašīnas Latvijā.

Peugeot importētājs KW Bruun Baltic un Viking Motors noslēguši līgumu par jaunu Peugeot markas automašīnu izplatīšanu ar mērķi stiprināt Peugeot pozīcijas Igaunijas tirgū.

2019.gadā Tallinā plānots atvērt jaunu un lietotu Peugeot automašīnu tirdzniecības un remonta centru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis,21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais autobūves uzņēmums "Stellantis" otrdien paziņoja, ka detaļu trūkuma un Maskavai noteikto sankciju dēļ apturējis ražošanu savā vienīgajā Krievijas rūpnīcā.

Uzņēmums, kas izveidots pēc Itālijas un ASV autoražotāja "Fiat Chrysler Automobiles" un Francijas "Groupe PSA" apvienošanās, jau marta sākumā pavēstīja, ka aptur visu importu un eksportu uz un no Krievijas, un ražošana Kalugas rūpnīcā pakāpeniski palēninās.

Iepriekš "Stellantis" bija cerējis uz Kalugas rūpnīcu, lai ražotu Eiropas tirgum paredzētu "Peugeot", "Citroen" un "Opel" komerctransportu.

Taču Krievijas iebrukuma Ukrainā dēļ kompānija bijusi spiesta ražošanu pārcelt uz rūpnīcām Francijā un Anglijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Automašīnu ražošana Čehijā pērn sasniegusi rekordaugstu līmeni

LETA--AFP,17.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Čehijā pērn saražoti vairāk nekā 1,344 miljoni automobiļu, kas ir visu laiku augstākais līmenis, otrdien paziņoja Čehijas Autoražotāju asociācija.

Automašīnu ražošanas apjoms pieaudzis par 8,3%, kāpumu reģistrējot trešo gadu pēc kārtas.

Automašīnas Čehijā ražo trīs uzņēmumi - Vācijas autobūves koncernā Volkswagen ietilpstošais Čehijas automašīnu ražotājs Škoda, Dienvidkorejas uzņēmums Hyundai, kā arī Japānas autobūves kompānijas Toyota Motor un Francijas autobūves koncerna PSA Peugeot Citroen kopuzņēmums TPCA Czech.

Škoda ražošanas apjoms pagājušajā gadā palielinājies par 12,5% un pārsniedzis 765 000 automašīnu, bet Hyundai ražošanas apjoms pieaudzis par gandrīz 5% - līdz 358 400 automobiļiem.

Savukārt TPCA Czech saražojis vairāk nekā 220 600 automašīnas, kas ir par 0,7% vairāk nekā 2015.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat Chrysler Automobiles un Groupe PSA vienojas par uzņēmumu apvienošanu

LETA,18.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūves uzņēmums "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA) un Francijas "Groupe PSA" (PSA) parakstījuši vienošanos, lai apvienotos un izveidotu pasaulē ceturto lielāko autoražotāju, teikts trešdien publiskotajā abu kompāniju kopīgajā paziņojumā.

Vienošanās paredz īstenot divu līdzvērtīgu partneru apvienošanos, un šīs vienošanās rezultātā rūpnīcu slēgšanas netiek plānotas, norāda autoražotāji.

Apvienotais uzņēmums nodarbinās vairāk nekā 400 000 cilvēku, tam būs gandrīz 170 miljardu eiro apgrozījums un tas gadā pārdos aptuveni 8,7 miljonus automobiļu.

Apvienošanos paredzēts pabeigt 12-15 mēnešu laikā. Apvienotā uzņēmuma galvenā pārvaldes mītne atradīsies Nīderlandē, un tā akcijas joprojām būs kotētas Parīzes, Milānas un Ņujorkas fondu biržās.

Tikmēr PSA vadītājs Karloss Tavaress vadīs jauno uzņēmumu, bet FCA padomes priekšsēdētājs Džons Elkans būs kompānijas padomes priekšsēdētājs. Kā vēstīts, FCA oktobrī paziņoja, ka ved apvienošanās sarunas PSA, kas ražo "Peugeot" un "Citroen" automobiļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Automašīnās ieviesīs obligātu ātruma ierobežošanas tehnoloģiju

Lelde Petrāne,27.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2022. gadu, visiem Eiropā pārdotajiem transportlīdzekļiem, iespējams, kļūs obligāta ātruma ierobežošanas tehnoloģija, vēsta BBC.

Eiropas Komisijas apstiprinātie drošības pasākumi ietver viedo ātruma palīgu (ISA), modernu avārijas bremzēšanu un joslu uzturēšanas tehnoloģiju.

Tiek lēsts, ka ar šī plāna palīdzību līdz 2050. gadam nāves gadījumi uz ceļiem būs pilnībā izskausti.

Komisāre Elzbieta Bienkovska norāda: «Katru gadu uz mūsu ceļiem dzīvības zaudē 25 tūkstoši cilvēku. Lielāko daļu šo negadījumu izraisa cilvēciskas kļūdas.» Viņa uzskata, ka jaunajiem drošības noteikumiem varētu būt tāds pats efekts kā drošības jostu ieviešanai automašīnās.

Saskaņā ar ISA sistēmu informācija tiek saņemta, izmantojot GPS un digitālo karti, informējot transportlīdzekli par ātruma ierobežojumu. To var apvienot ar videokameru, kas spēj atpazīt ceļa zīmes. Sistēmu gan varēs arī ignorēt, piemēram, ja jāapdzen smagā automašīna uz lielceļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ar jaunu zīmolu jaunu nozaru medībās

Egons Mudulis,17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No automobiļu loģistikas pie enerģētikas, aviācijas un veselības aprūpes jomas apkalpošanas - par to, kā klājas Eiropas automobiļu loģistikas līderim sarunā ar Dienas Biznesu stāsta Gefco Baltic valdes loceklis Martins Keršis.

Fragments no intervijas

Kāda, raugoties no loģistikas kompānijas skatpunkta, šobrīd ir globāla ģeopolitiskā situācija? Vai kas ir mainījies gada laikā?

Mēs gan politikā neiesaistāmies, nodarbojamies ar biznesu. Pasaulē ekonomiskā situācija uzlabojas, Eiropā ir labas tendences – bija labs pērnais gads, un arī šogad turpinās izaugsme. Tas ļoti palīdz loģistikas kompānijām. Patēriņš aug, tātad vajag veikt vairāk piegāžu. Tiek pārdoti vairāk auto.Ja runā par tendencēm, ‒ šobrīd ļoti tiek akcentēta e-tirdzniecība. Tirgū aktīvi darbojošās platformas Ebay, Amazon, protams, rada zināmas pārmaiņas, jo viņiem ir pavisam citas prasības nekā mūsu līdzšinējiem klientiem. Proti, nepieciešamas ļoti ātras piegādes – pēc dienas, divām. Tas maina noliktavu saimniecību. Piemēram, ja agrāk preces ceļoja nedēļām, tad tagad AliExpress gadījumā, runa ir par 10 dienām no Ķīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikā jābūt elastīgam un jāpiedāvā tirgus pieprasījumam atbilstoši un efektīvi piegāžu risinājumi

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Gefco Baltic valdes locekle Oksana Jakovļeva, kura ir studējusi gan angļu un vācu valodu Kijevas Pedagoģijas institūtā, gan biznesa vadību un starptautiskās attiecības Vācijā un darbojas loģistikas biznesā vairāk nekā 20 gadus.

Fragments no intervijas, kas publicēta 17. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:

Ja varam sākt ar humoru – vai iepriekšējais kompānijas vadītājs lietuvietis Martins Keršis kaut ko «savārīja», ka tika nomainīts, vai tā bija regulāra darbinieku rotācija?

Gefco ir programma, kas paredz tāda kā talantu fonda rotāciju no vienas valsts uz otru, no viena amata uz otru, un Martins tagad ir atbildīgs par Gefco 2PL (red. piez. ‒ transporta pakalpojumu nodošana ārpakalpojumā) biznesu. Kaut arī Gefco stratēģija paredz salīdzinoši mazu pamatlīdzekļu esamību, mums joprojām pieder dažādi aktīvi. Gefco ir lielākais automašīnu pārvadāšanai domāto dzelzceļa vagonu īpašnieks Eiropā. Mums ir vairāk nekā 3500 vagonu, mums ir arī automašīnas, un Martina uzdevums ir attīstīt šo biznesu, padarot to efektīvāku. Tādējādi viņam tas bija paaugstinājums, bet man pēc piecu gadu darba Gefco ģenerāldirektores amatā Ukrainā tika piedāvāts izmēģināt pieredzi starptautiskajā arēnā un pārcelties uz Baltiju, kur strādāju kopš šā gada marta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas auto tirgus līdz ar pavasara atnākšanu piedzīvojis strauju uzrāvienu. Martā pasažieru auto reģistrācija Eiropas Savienībā (ES) gada skatījumā izrādījās palēkusies par veseliem 87,3%.

Tā liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati. Kopumā reģionā reģistrēti 1,06 milj. jauni auto, kas spīdošs rādītājs uz pagājušā gada marta 567,3 tūkstošu fona.

Avots: ACEA

Jāteic, ka jaunu spēkratu reģistrācija janvārī gada skatījumā noplanēja zemāk par 24%, kur februārī tā saruka vēl par 19%. Tomēr spīdošais marts visa ceturkšņa mērījumu Eiropas auto tirgū izvilka plusos – kopumā šā gada pirmajā ceturksnī jaunu spēkratu reģistrācija ES augusi par 3,2%.

Avots: ACEA

Pandēmija vecā kontinenta ekonomikai stopkrānu norāva tieši pagājušā gada pavasarī, kas attiecīgi skatījumā izskaidro šādu datu atšķirību. Autobūve un šo spēkratu pārdošana ir izteikti ciklisks sektors, kurā tendences ir atkarīgas no tā, kā veicas tautsaimniecībai. Ja valda liela neskaidrība par nākotni, vien dabīga ir vēlme atlikt lielus pirkumus. Savukārt pandēmijas unikāla daba nozīmējusi, ka šādu pirkumu fizika izdarīšana bijusi apgrūtināta un nedroša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar auto dīleru tīkla “Moller Auto” jaunā “Audi” centra atklāšanu šī gada sākumā Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē, uzņēmuma līdzšinējais dīleru salons Rīgā, Sergeja Eizenšteina ielā, pārtapis par Latvijā jauna koncepta lietotu auto centru “Moller Auto Outlet”.

Tas ir pirmais mazlietotu auto centrs Latvijā, kurā daļa lietotu auto apskatāmi salona iekštelpās, nodrošinot tādu pašu klientu pieredzi kā iegādājoties jaunu auto. Papildus tam, Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka, mūsdienās pieaugot ilgtspējīgu izvēļu nozīmei un lietotu auto kvalitātei, arī to iegādes process ir transformējies.

“Moller Auto Outlet” kopējā telpu platība, kurā pieejams mazlietotu auto piedāvājums, ir 750 m2, savukārt āra zonas platība, kas arī tiek izmantota automašīnu izvietošanai tirdzniecībai - aptuveni 1300 m2. “Moller Auto Outlet” kopumā apskatei ir pieejami aptuveni 60 dažādu zīmolu auto, tostarp “Volkswagen”, “Audi”, “Škoda”, “Nissan”, “Subaru”, “Toyota”, “Volvo”, “Hyundai”, “Renault”, “Peugeot”, “BMW”, “Seat Ateca”, “Citroen” un “Cupra” zīmolu spēkrati.

Komentāri

Pievienot komentāru