Sākot ar 2022. gadu, visiem Eiropā pārdotajiem transportlīdzekļiem, iespējams, kļūs obligāta ātruma ierobežošanas tehnoloģija, vēsta BBC.
Eiropas Komisijas apstiprinātie drošības pasākumi ietver viedo ātruma palīgu (ISA), modernu avārijas bremzēšanu un joslu uzturēšanas tehnoloģiju.
Tiek lēsts, ka ar šī plāna palīdzību līdz 2050. gadam nāves gadījumi uz ceļiem būs pilnībā izskausti.
Komisāre Elzbieta Bienkovska norāda: «Katru gadu uz mūsu ceļiem dzīvības zaudē 25 tūkstoši cilvēku. Lielāko daļu šo negadījumu izraisa cilvēciskas kļūdas.» Viņa uzskata, ka jaunajiem drošības noteikumiem varētu būt tāds pats efekts kā drošības jostu ieviešanai automašīnās.
Saskaņā ar ISA sistēmu informācija tiek saņemta, izmantojot GPS un digitālo karti, informējot transportlīdzekli par ātruma ierobežojumu. To var apvienot ar videokameru, kas spēj atpazīt ceļa zīmes. Sistēmu gan varēs arī ignorēt, piemēram, ja jāapdzen smagā automašīna uz lielceļa.
Ford, Mercedes-Benz, Peugeot-Citroen, Renault un Volvo jau ir pieejami modeļi ar dažām ISA tehnoloģijām. Tomēr pastāv bažas par to, vai pašreizējā tehnoloģija ir pietiekami attīstīta, lai sistēma darbotos efektīvi.
Kā vēsta BBC, saskaņā ar jaunajiem noteikumiem automašīnas būs aprīkotas ar obligātiem datu reģistratoriem jeb «melnajām kastēm». Līdz ar to pēc negadījuma visa informācija būs pieejama gan policijai, gan apdrošināšanas kompānijām.