Baltijas valstīs vislielākais alus indeksa pieaugums šogad ir Latvijā – par 6,1 %, salīdzinot ar pagājušo gadu.
Par to liecina a/s Cēsu alus veidotais Baltijas valstu alus indekss. A/s Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone – Zatlere skaidro, ka indeksu audzēt līdzējušas Latvijas sievietes, kurām šajā rādītājā ir 10 % liels pieaugums.
Alus pētījums arī parāda, ka visās Baltijas valstīs alus izkonkurējis vīnu – vidēji alus popularitāte augusi par 4 %. E. Sietiņsone – Zatlere uzsver – ja pērn iecienītāko alkoholisko dzērienu vidū Latvijā alus no vīna atpalika par 8 %, tad šogad alus īpatsvars audzis par 5 % un šobrīd alus atpaliek tikai par 1 % no vīna, kas ir iecienītākais alkoholiskais dzēriens.
Alus pētījums arī liecina, ka 65 % no respondentiem atzinuši, ka šogad neizvēlas lētāku alus šķirni kā pirms gada, savukārt5 83 % no tiem, kas izvēlas lētāku produktu, norāda, ka tiklīdz jutīsies stabili un neizjutīs vajadzību taupīt, atgriezīsies pie iepriekšējiem paradumiem. Krīzes laikā luksus klases alus ir zaudējis 12 % savus pircējus, bet ekonomiskais segments ir pieaudzis par 9 %.
Latvijā alus indekss šogad ir 50,5, Lietuvā – 54,6, bet Igaunijā – 55,1. Teorētiski maksimālais indekss ir 100.