Jaunākais izdevums

Par pasaulē populārāko seriālu 2008. gadā kļuvis ASV veidotā drāma Doktors Hauss (Doctor House), kurā galveno lomu atveido Lielbritānijas aktieris Hjū Laurijs (Hugh Laurie), ziņo AFP.

Reitingu aģentūras Eurodata TV Worldwide informācija liecina, ka pērn seriāls pie televizora ekrāniem visā pasaulē pulcējis 81.8 miljonu skatītāju. Tas ir krietni lielāks skatītāju skaits nekā spēja savākt 2006. un 2007. gada pasaulē skatītākais seriāls CSI: Las Vegas.

Aģentūras dati apkopoti no 66 pasaules valstīm. Doktors Hauss ne vien pārspējis visus drāmas seriālus, bet pēc skatītāju skaita apsteidzis jebkuru pasaules televīzijas kanālos raidīto seriālu.

Kategorijā skatītākā televīzijas komēdija uzvarējis seriāls Bīstamās mājsaimnieces (Desperate Housewives), kas pērn pievilinājušas 65.3 miljonus skatītāju.

Seriāls, kas sabiedrībai nereti asociējas ar «bezgalīgo stāstu», Hameleonu rotaļas (The Bold and the Beautiful) otro gadu pēc kārtas kļuvis par pasaulē populārāko «ziepju operu», pie televizoru ekrāniem pulcējot 24.5 miljonus skatītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Režisors Uldis Cipsts šobrīd aktīvi strādā pie sava gara darba - seriāla Šķiršanās formula, kam jākļūst par jaunās TV3 rudens sezonas sensāciju un būs skatāms no 27. septembra.

Seriāls ir par mīlestību, ģimeni un to, kāpēc nešķirties, par lielākajām dzīves izvēlēm un par to, cik ilgi jāpierod vienam pie otra, par piedošanu saviem tuvākajiem. Seriāla galveno varoni tēlo Intars Rešetins.

Par seriāla tematiku U. Cipsts sācis domāt, redzot, cik bieži cilvēki šķiras, pat tādi, kuri ir šķietami paraugi citām ģimenēm. Viņš esot daudz domājis par to, kāpēc cilvēki šķiras un nevēlas mainīties kopā, tāpat veicis pietiekami apjomīgu pētniecisko darbu par šo tēmu.

Režisors nelielā intervijā biznesa portālam db.lv stāsta par seriāla tapšanas finansiālo pusi:

Cik izmaksā seriāla uzņemšana? Kas prasa vislielākās izmaksas?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Losandželosā notiekošās Emmy televīzijas balvu pasniegšanas ceremonijā visvairāk balvu - pa piecām - ieguvuši seriāli The Handmaid's Tale un Big Little Lies.

The Handmaid's Tale vadošā aktrise Elizabete Mosa ieguva balvu kā labākā dramatiskā aktrise un tas arī ieguva balvu kā labākais dramatiskais seriāls. Big Little Lies aktieru kolektīvs Nikola Kidmena, Lora Derna un Aleksandrs Skarsgārds visi ieguva Emmy, kā arī tā režisors Žans Marks Valī. Tas arī ieguva labākā miniseriāla balvu.

Stērlings K. Brauns no seriāla This is Us ieguva balvu kā labākais dramatiskais aktieris.

Komēdijseriāla Veep vadošā atrise Džūlija Luisa-Dreifusa astoto reizi ieguvusi balvu kā labākā komēdijseriāla aktrise, to iegūstot sesto reizi pēc kārtas.

17 kategorijās nominētais seriāls ieguva balvu arī kā labākais komēdijseriāls.Labākā komēdijseriāla aktiera balvu ieguva Donalds Glovers par lomu seriālā Atlanta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Stāsts par biksēm, kas izmainīja pasauli

Db.lv, 27.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kinoteātrī Forum Cinemas nosvinēta Staņislava Tokalova un Jura Kursieša režisētā seriāla “Padomju džinsi” pirmo divu sēriju pirmizrāde.

“Padomju džinsi” ir stāsts par biksēm, kas izmainīja pasauli, un tas būs skatāms kinoteātros visā Latvijā no 1. marta.

Seriāla scenāriju rakstīja Staņislavs Tokalovs, Teodora Markova un Valdemars Kalinovskis, balstoties uz trim patiesiem stāstiem. “Padomju džinsi” ir traģikomisks stāsts par brīvdomātājiem un konformistiem, par attiecībām un izvēlēm, par robežu un pasaules atvēršanos. Un par biksēm, kas izmainīja pasauli! Septiņdesmito gadu izskaņā – laikā, kad visā PSRS ir izvērsta pati sīvākā propaganda pret rietumu kultūru – kādā Latvijas psihiatriskajā slimnīcā kvēls rokmūzikas fans ir izveidojis veiksmīgu un nelegālu pagrīdes džinsu ražotni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā Latvijā populārākais alkoholiskais dzēriens bijis kokteilis Cēsu Džons, bet populārākais alus – kompānijas Aldaris ražotais Apinītis Stiprais, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotā informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem 2011. gadā.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens pērn bijis Fizz, bet trešais Rīgas šampanietis. Ceturtais populārākais alkoholiskais dzēriens bija stiprināts vīnas Agdam, bet piektais – alkoholiskais kokteilis Din, liecina VID dati.

Aizvadītajā gadā otrs populārākais alus bija Cēsu alus ražotais Garais Garāks, bet trešais – Aldaris ražotais Apinītis. Ceturtais populārākais alus pērn bija Cēsu Light, bet pirmo piecinieku noslēdz Aldara Pilzenes alus.

VID informē, ka aizvadītajā gadā akcīzes nodoklis par alkoholiskajiem dzērieniem (neieskaitot alu) iekasēts 80 miljonu latu apmērā, kas ir par trīs miljoniem jeb 3,5% vairāk nekā 2010. gadā. Savukārt par alu akcīzes nodoklis 2011. gadā iekasēts 18,4 miljonu latu apmērā, kas ir par 0,5 miljoniem latu jeb 3% vairāk nekā 2010. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā, tāpat kā iepriekšējos gados, Latvijā populārākais alkoholiskais dzēriens bijis kokteilis Cēsu Džons, bet populārākais alus – kompānijas Aldaris ražotais Apinītis Stiprais, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem 2013. gadā.

Tādējādi abi dzērieni saglabājuši savas līderpozīcijas jau trīs gadus pēc kārtas.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens bijis Rīgas šampanietis, bet trešajā vietā ierindojies dzirkstošais vīns Bosca. Piektais populārākais bijis Bonaparte, bet piecinieku noslēdz alkoholiskais kokteilis Cēsu 14%.

Otrs populārākais alus pērn bijis AS Cēsu alus ražotais Cēsu Premium, bet trešo vietu ieguvis SIA Cido grupa ražotais Līvu Rubenis. Ceturtais populārākais alus bijis Dzintara Lāčplēsis, bet populārāko piecinieku noslēdz AS Cēsu alus ražotais Cēsu Light.

2013.gadā patēriņam Latvijā nodoti 5,039 miljoni dekalitri (dal) alkoholisko dzērienu, kas par 1,35% pārsniedz 2012.gada rādītāju un par 5% pārsniedz 2011.gada rādītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viņu skaits mērāms simtos tūkstošu visā pasaulē, viņi savam «ganāmpulkam» pieskaita tādas slavenības kā bijušo ASV prezidentu Bilu Klintonu un par viņiem raksta The Wall Street Journal un The Times. Kas viņi ir? Pieauguši vīrieši un pusaugu puiši, kuri spēlējas ar mazām meitenēm domātām lellēm.

Turklāt izrādās - viņi atrodami arī Latvijā, par to šodien raksta laikraksts Diena.

Tas atgādina, ka 2010. gada oktobrī ASV kabeļtelevīzijas kanālā HUB pirmoreiz tika izrādīts multfilmu seriāls My Little Pony: Friendship is magic (Mans mazais ponijs. Draudzība ir maģiska - latv. val.). Jaunais seriāls izpelnījās asu kritiķu reakciju, kuri to dēvēja pat par «oriģinālu ideju dzītas TV animācijas ēras beigām». Asie vārdi dīvainā kārtā piesaistīja lietotāju uzmanību vienā no «pelēcīgākajiem» interneta nostūriem - forumā 4chan.org, kas ir visai populārs informācijas tehnoloģijas pārzinošu jaunu vīriešu vidē, rakstījis Knowyourmeme.com.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien Tukumā aizvadīts SEB MTB maratona noslēdzošais sestais posms, kurā piedalījās vairāk nekā 2000 dalībnieku.

Skandi motors distancē par posma uzvarētāju kļuva Rietumu – Delfin riteņbraucējs Krists Neilands, bet kopvērtējumā uzvaras laurus plūca 24 gadus vecais Neilanda komandas biedrs Pēters Prūss no Igaunijas.

Virši A distancē posmā uzvara Oskaram Muižniekam, bet kopvērtējumā nepārspēts palika Jānis Ozols.

Jāatzīmē, ka sacensībās piedalās ne vien profesionāli sportisti, bet arī cita līmeņa braucēji, kā arī bērni. Kā norāda sacensību direktors Igo Japiņš: «SEB MTB maratonu seriāls ir ne tikai populārākais riteņbraukšanas, bet arī populārākais sporta sacensību seriāls Latvijā, kurš 10 gadu laikā aktīvam dzīvesveidam pievērsis tūkstošiem cilvēku.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Zelta globusu» godalgu ceremonijā svētdien Losandželosas piepilsētā Beverlihilsā ar četrām balvām triumfēja filma «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri», savukārt Holivudas sievietes, paužot nostāju pret seksuālo uzmācību kinoindustrijā, ceremonijā bija saģērbušās melnas krāsas drēbēs.

«Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» saņēma galveno godalgu kā labākā kinofilma drāma, bet divas filmas zvaigznes Frensisa Makdormanda un Sems Rokvels tika pie aktierdarbu godalgām - Makdormanda kā labākā aktrise drāmā, bet Rokvels kā labākais otrā plāna aktieris drāmā. Filma arī uzvarēja labākā scenārija kategorijā.

Ja citus gadus zvaigžņu ierašanās ceremonijā ir krāšņa modes dizaineru jaunāko veikumu parāde, šogad uz sarkanā paklāja dominēja melnā krāsa.

Pēc «sarežģītā gada» Holivudā izvēle par labu melnam apģērbam ir solidaritātes izpausme, skaidroja aktrise Rīza Viterspūna. Viņa ir viens no centrālajiem cilvēkiem koalīcijā pret seksuālo uzmācību «Time's Up Now», kas mudinājusi ceremonijā sarīkot modes «aptumšošanu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaidāmais seriāls "The Lord of the Rings" ("Gredzenu pavēlnieks") kļūs par dārgāko vēsturē, kura pirmā sezona vien izmaksās 465 miljonus dolāru (388 miljonus eiro), vēsta izdevums "The Hollywood Reporter".

Tas krietni pārsniedz iepriekšējās aplēses, ka "Amazon Studios" vairākām seriāla sezonām tērēs aptuveni 500 miljonus dolāru, kas arī būtu rekords.

"Es jums varu pateikt, ka "Amazon" pirmajai sezonai vien tērēs aptuveni 650 miljonus [Jaunzēlandes] dolāru," pavēstīja Jaunzēlandes ekonomiskās attīstības un tūrisma ministrs Stjuarts Nešs. "Tas ir fantastiski, (..) tas būs jebkad lielākais tapušais televīzijas seriāls."

Kā liecina Jaunzēlandes valdības publiskotie dokumenti, "Amazon Studios" plāno potenciāli piecas seriāla sezonas filmēt Jaunzēlandē.

Salīdzinājumam, studijas HBO seriāla "Game of Thrones" ("Troņu spēles") viena sezona izmaksāja apmēram 100 miljonus dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Losandželosā 6. janvāra vakarā pasniegtas ikgadējās televīzijas, mūzikas un kino balvas People's Choice Awards (Tautas izvēles balvas).

Par to ziņo Reuters. Četrās no sešām nominētajām kategorijām balvu ieguva filma Krēsla. Vampīru sāgas otrā daļa ieguva balvu kā labākā filma, labākā kino franšīze un labākā aktieru komanda. Balvu ieguva arī filmas aktieris Teilors Lotners.

Par ASV labāko aktieri atzīts Džonijs Deps, bet labāko aktrisi – Sandra Bulloka. Filma The Proposal, kurā S. Bulloka tēloja galveno lomu, atzīta nominācijā Labākā komēdija. Par labāko TV dramatisko seriālu atzīts Doktors Hauss, bet Lielā sprādziena teorija – par labāko komēdiju seriālu. Britu aktieris Hjū Lorijs doktora Hausa lomā ieguva labākā TV aktiera balvu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

RTU un LMT uzsāk industriālo doktorantu sadarbību

Zane Atlāce - Bistere, 22.05.2019

Pie dronu un digitālo ceļu tehnoloģiju izpētes darbiem LMT vajadzībām jau sākuši strādāt pirmie divi RTU industriālie doktoranti.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai sekmētu inovāciju radīšanu Latvijas ekonomikai, Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) un telekomunikāciju uzņēmums LMT uzsākuši uzņēmējdarbības un zinātnes sadarbības iniciatīvu «Industriālais doktors».

Pie dronu un digitālo ceļu tehnoloģiju izpētes darbiem LMT vajadzībām jau sākuši strādāt pirmie divi RTU industriālie doktoranti. Arī citi uzņēmumi aicināti izmantot šo iespēju.

«Industriālo doktoru» programmas mērķis ir attīstīt pētniecības un uzņēmējdarbības ciešāku sadarbību, iesaistot pētniecībā industrijas pārstāvjus. Programmā tiek sniegts Eiropas fondu, universitātes un uzņēmuma finansiāls atbalsts jaunajiem zinātniekiem, kuri izstrādā promocijas darbu par tematu, kas atbilst RTU zinātniskajām kompetencēm un ir nepieciešamas attiecīgā uzņēmuma inovāciju projektiem. «Industriālais doktors» ir daļa no RTU Studentu inovāciju grantu programmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Analītiķis: ir četri galvenie scenāriji, kā pasaules valstis izkļūs no krīzes

, 19.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Straujš aizņēmumu līdzekļu pieaugums finanšu ekonomiskajā sistēmā ir viena no raksturīgākajām mūsdienu kapitālisma īpašībām. Šodien ar aizņēmuma līdzekļiem tiek iegādāti vairums finanšu aktīvi. Vienkārši matemātiski aprēķini rāda, ka dzēst parādus tikai ar ieņēmumiem, kuri ir tikai daļa no iekšzemes kopprodukta, praktiski nav iespējams, stāsta ABLV grupas galvenais analītiķis, matemātikas doktors Leonīds Aļšanskis, minot arī četurs iespējamos scenārijus, lai nepieļautu pasaules valstu ieslīgšanu «pilna mēroga parādu krīzē».

Praktiski šodien ar aizņēmuma līdzekļiem tiek iegādāti vairums finanšu aktīvi. Aktīvas aizņēmējas kļuvušas arī valstis, kuras ar kreditoru naudu sedz savu budžetu deficītus. Tieši attīstīto valstu valsts parādu straujais pieaugums ir izveidojis parādu problēmu par pašu bīstamāko pasaules finanšu-ekonomiskajai sistēmai.

Precīzi uzskaitīt parādus, kurus uzkrājuši visi Zemes iedzīvotāji, ir ārkārtīgi sarežģīti. Pēc dažiem aprēķiniem, to kopējā summa mērāma simtos triljonu dolāru un vairākkārtīgi pārsniedz pasaules IKP apmēru Skaidrs, ka nodzēst šādus parādus ar ieņēmumiem, kuri ir tikai daļa no jauna izveidojamā IKP, ir ārkārtīgi sarežģīti, skaidro matemātikas doktors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zvaigznes ABC populārākās grāmatas – Krēslas sērija

, 30.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gadā populārākās Apgāds Zvaigzne ABC izdotās grāmatas ir Stefanijas Meieres vampīru sāgas Krēsla romāni Krēsla, Jauns mēness, Rītausma un Aptumsums.

Apgāds Zvaigzne ABC prognozē, ka 2010. gadā Latvijā pieprasītākās būs Sūzenas Kolinsas Bada spēļu triloģijas grāmatas. Triloģijas pirmā grāmata – pasaules bestsellers Bada spēles 2009. gadā bija trešā visvairāk pirktākā Apgāds Zvaigzne ABC izdotā grāmata (pārdošanā tikai nepilnus trīs mēnešus). 2010. gadā Apgāds Zvaigzne ABC izdos triloģijas otro grāmatu Catching Fire.

Otrā populārākā Apgāds Zvaigzne ABC izdotā grāmata 2009. gadā bija Rondas Bērnas Noslēpums (Secret), ceturtā - Deivida Benediktusa Atgriešanās septiņjūdžu mežā (pārdošanā nepilnu mēnesi), bet piektā - Stīga Lārsona triloģijas MILLENNIUM pirmā grāmata Meitene ar pūķa tetovējumu(pārdošanā vienu mēnesi).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Doktora Hausa atveidotājs, britu aktieris Hjū Lorijs atzīts par labāk apmaksāto aktieri ASV TV drāmas kategorijā, liecina jauns pētījums.

Hjū Lorijs apsteidzis detektīvdrāmas Law & Order: Special Victims Unit aktierus Kristoferu Meloni un Marišku Hargitaju, kuri nopelna 395 tūkstošus ASV dolāru par sēriju. Savukārt CSI: Miami zvaigzne Deivids Karuzo par sēriju saņem 375 tūkstošus ASV dolāru.

Britu aktieris nesen paziņoja, ka ierakstu studijā New Orleans strādā pie blūza albuma, kas nāks klajā jau šogad. Hjū Lorijam gan vēl ir kur augt, lai kaut pietuvotos Holivudas top pelnītājiem. Piemēram, Čārlijs Šīns par katru komēdijseriāla Two and a Half Men sēriju nopelna 1,25 miljonos ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pusei valsts fondēto pensiju shēmas ieguldījumu plānu ienesīgums negatīvs

LETA, 02.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pusei valsts fondēto pensiju shēmas ieguldījumu plānu ienesīgums septembra beigās gada laikā bija negatīvs, liecina manapensija.lv publiskotā informācija.

Tostarp aktīvo ieguldījumu plānu, kuru ieguldījumu īpatsvars akcijās var būt līdz 50%, ienesīgums 2020.gada septembra beigās bija no -17,33% līdz 3,17%, bet aktīvo ieguldījumu plānu, kuru ieguldījumu īpatsvars akcijās var būt līdz 75%, ienesīgums bija no -1,56% līdz 5,63%. Vienlaikus sabalansēto ieguldījumu plānu ienesīgums gada laikā bija no -10,15% līdz 0,46%, bet konservatīvo ieguldījumu plānu ienesīgums bija no -4,88% līdz 1,54%.

No deviņiem aktīvajiem ieguldījumu plāniem, kuru ieguldījumu īpatsvars akcijās var būt līdz 50%, negatīvs ienesīgums bija sešiem plāniem, tostarp lielāko negatīvo ienesīgumu gada laikā uzrāda ieguldījumu pārvaldes sabiedrības "PNB Asset Management" pārvaldītais ieguldījumu plāns "Gauja", kura ienesīgums bija -17,33%. Seko "SEB Investment Management" pārvaldītie pensiju plāni "SEB Eiropas plāns" un "SEB aktīvais plāns", kuru ienesīgums bija attiecīgi -1,87% un -0,78%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TV3 rudens sezonas programmā būs divi jauni šovi

LETA, 11.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekanāls TV3 jaunajā sezonā skatītājiem brīvdienās piedāvās divus jaunus šovus, informē TV3 Latvia ģenerāldirektore Baiba Zūzena.

No oktobra sestdienās būs redzams šovs, kas pasaulē jau guvis atsaucību, «Paņem 100 000 … ja vari». Raidījuma producente Baiba Saleniece vēsta, ka šova atlasei pieteikušies aptuveni 2000 interesentu, kuri tiks izvērtēti un atlasīti jaunajam šovam. Vienīgais, kas jādara, lai tiktu pie 100 000 eiro (70 000 latu), jāatbild uz astoņiem vienkāršiem jautājumiem, bet, lai tiktu pie lielā laimesta, ne vienmēr pietiek ar enciklopēdijas zināšanām, atliek vien sekot aktualitātēm ik dienas.

Savukārt no 4.septembra tiešraidē varēs vērot jaunu muzikālo šovu Mūsu Zelta dziesma , kuru vadīs Andris Freidenfelds. Šova mērķis ir apzināt visu laiku labākās latviešu dziesmas un ar skatītāju un žūrijas balsojumu noteikt visu laiku populārāko. Šovs kopumā ilgs desmit nedēļas, no kurām septiņas būs par kādu konkrētu tēmu, diviem pusfināliem un lielo finālu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekanāla HBO seriāla «Chernobyl» («Černobiļa») panākumi ir vairojuši tūrisma pieplūdumu Lietuvā, kur notika seriāla filmēšana un slēgtā Ignalinas atomelektrostacija (AES) ir veidota pēc tā paša prototipa, kā Černobiļas AES.

Tā dēvētie atomtūristi dodas apmeklēt dažādas vietas Viļņā, kur filmēts HBO augstu popularitāti un kritiķu atzinību ieguvušais seriāls, kā arī Ignalinu, kur mirdzoši urāna stieņi dziest betona baseinos.

Ignalinas AES ir atvērta tūristiem, un jūlijā vien to apmeklējuši 1630 cilvēku. Pērn kopumā AES uzņēma 2240 tūristus. Ignalinas AES amatpersonas norāda, ka tūristu interese arvien pieaug.

«Šķiet, ka viņi ir uztaisījuši labu filmu. Tomēr tas, kas notika tik sen, mūs vairs neuztrauc. Domāju, ka skatīšanās pagātnē nav laba,» ziņu aģentūrai AP sacījis inženieris Mihails Nefedjevs, kurš vada ekskursijas pirms desmit gadiem slēgtajā Ignalinas AES.

160 kilometrus uz ziemeļiem no Viļņas esošajā Ignalinas AES tiek piedāvāta trīs stundas ilga ekskursija, kuras laikā cita starpā tiek stāstīts arī par Černobiļas AES katastrofas apstākļiem. Ekskursijas cena ir 67 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Homērs Simpsons kļuvis par izcilāko filmu un televīzijas radīto personāžu pēdējo divdesmit gadu laikā, atsaucoties uz aptaujas datiem, ziņo Daily Mail.

Entertainment Weekly veiktajā aptaujā Homers Simpsons ir «aizgājis garām» tādiem personāžiem kā Harijs Poters, Bafija, vampīru medniece un Džokers.

1. Homērs Simpsons

2. Harijs Poters

3. Bafija, vampīru medniece

4. Tonijs Soprāno

5. Džokers no filmas Betmens

6. Reičela Grina no seriāli Draugi

7. Edvards Šķērrocis

8. Hanibāls Lektors

9. Kerija Bredšova

10. Sūklis Bobs kvadrātbiksis

Simpsoni ir garākais multiplikācijas seriāls ASV televīzijas vēsturē — 456 sērija 21 sezonās. Pirmizrāde notika 1989. gada 17. septembrī telekanālā Fox. Multiplikācijas seriāls tiek rādīts vairāk nekā 100 pasaules valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Eksperts stāsta, kā produktu reklāmas nonāk pašmāju seriālos un filmās

Linda Zalāne, 15.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Produktu izvietošanas ziņā video saturā (seriālos, filmās, raidījumos) pionieris ir ASV. Runājot par Latviju, kā veiksmes stāstu radošās aģentūras J. Walter Thompson Baltics vadītājs Roberts Ēķis izceļ filmu Homo Novus.

Viņaprāt, tas ir labs piemērs, kā reklāmas devējs (šajā gadījumā tirdzniecības centrs Galerija Centrs) organiski saplūst ar saturu, jo tieši tur notika skatītāju tikšanās ar aktieriem, tur tika izvietota filmas tērpu ekspozīcija, kas vēl aizvien ir apskatāma. Tāpat veiksmīgs piemērs, kur produkts organiski piestāv saturam, ir iRobot, kas bija neatņemama sastāvdaļa pašmāju seriālā Ugunsgrēks. «Šeit ir stāsts par to, ka televīzijas saturā reklāmas devējiem ir jābūt gataviem uz ilgu sadarbību ar satura veidotājiem. Nav jēgas produktu parādīt vienā sērijā. Tam ir jābūt ilgstoši redzamam, ideāli, ja visu seriāla laiku, lai produkts cilvēkiem paliktu atmiņā,» teic R. Ēķis. Taujāts, kādēļ ne vienmēr ir tā, ka produkts organiski piestāv saturam, bet, tieši pretēji, tas uzspēlēti tiek demonstrēts, eksperts teic, ka šādos gadījumos pie vainas ir reklāmdevēja ambīcijas, pieprasot, ka par samaksāto reklāmas naudu produktam ir jābūt labi redzamam un jāatrodas kadra priekšplānā. Viņaprāt, pārdomātāks veids ir produktu integrēt saturā, un atdeve būs daudz efektīvāka. «Filmas vai seriāla idejai ir jāiet kopsolī ar produktu, kuram ir jāpiestāv scenārijam. Radošo domu nedrīkst mainīt, un nedrīkst būt uzdevums veidot saturu konkrētajam produktam. Jāmeklē organiska vide, lai produkts «ieguļas» saturā. Filmu industrijā produkta dēļ scenāriju mainīs tikai tad, ja šis solis nesīs lielas investīcijas no reklāmdevēja, bet tie ir ļoti reti gadījumi,» teic R. Ēķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā sākusies jauna televīzijas seriāla Yes, Boss! filmēšana. Seriālu plānots pārraidīt kādā no Latvijas televīzijas kanāliem un pārdot Krievijas tirgū. Šobrīd autori piedāvā nelielu ieskatu seriāla sižetā - reklāmas rullīti.

Yes, Boss! esot pirmais televīzijas seriāls Latvijā, kurš tiek filmēts HD kvalitātē ar vairākām filmēšanas lokācijas vietām. Šobrīd nofilmētas divas seriāla sērijas, kurās «caur dzirkstošu humoru parāda: cilvēku savstarpējās attiecības, konfliktus, kaislības, spilgtus personāžus».

TV projekta režisors Pāvels Gumennikovs kopā ar producentiem šobrīd esot uzsācis sarunas ar vadošajām televīzijām Latvijā, kā arī ar Krievijas televīzijas kanāliem. Paredzams, ka seriāls pie skatītājiem varētu nonākt nākamā gada sākumā. Paralēli sākti darbi pie sponsoru piesaistes. Par seriāla sadarbības partneriem jau kļuvuši vairāki uzņēmumi, piemēram, Radisson SAS, RISEBA u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mēbeļu rūpniecība – spoža vēsture un nozīmīgs eksports šodien

Juris Paiders, speciāli Dienas Biznesam, 31.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2023. gadā Latvija, rēķinot uz vienu iedzīvotāju, bija ceturtajā vietā pasaulē pēc ienākumiem no dažādu koka mēbeļu eksporta.

To liecina Starptautiskā tirdzniecības centra International Trade Center apkopotā statistika (ITC atbalsta ANO tirdzniecības un attīstības aģentūra (UN Conference on Trade and Development), Eiropas Savienība un Pasaules Tirdzniecības organizācija). Mēbeļu rūpniecībai Latvijā bija izcila pagātne. Pašlaik šī ir viena no ļoti svarīgām meža produkcijas ražošanas nozarēm, kurā tiek ražotas preces ar ļoti augstu pievienoto vērtību. Ja daudzās ekonomikas jomās Latvijai būtu jāmācās no Igaunijas pieredzes, tad mēbeļu ražošanā un eksportā Latvijai būtu jāvadās no izcilā Lietuvas piemēra. Vērtējot Lietuvas izcilos panākumus koka mēbeļu eksportā, svarīga daļa no šiem panākumiem attiecas arī uz Latviju. Latvijā ražotais saplāksnis, kokskaidu un kokšķiedru plātnes, kā arī cita meža nozares produkcija ir neaizstājams pamats Lietuvas izcilajiem panākumiem mēbeļu ražošanā un eksportā. XXI gadsimtā pēc Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā visām rūpniecības nozarēm bija jādarbojas apstākļos, kad ir brīva preču apmaiņa, kas nozīmē brīvu importa preču konkurenci ar Latvijas ražojumiem. Latvijas mēbeļu rūpniecības lielākais izaicinājums bija izmantot Eiropas Savienības dotās iespējas, lai attīstītu mēbeļu eksportu. Tomēr dažādās mēbeļu grupās Latvijas panākumi ir visai atšķirīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Cēsu Džons un Apinītis Stiprais līderu pozīcijas neatdod

Elīna Pankovska, 19.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā Latvijā populārākais alkoholiskais dzēriens bijis kokteilis Cēsu Džons, bet populārākais alus – kompānijas Aldaris ražotais Apinītis Stiprais, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotā informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem 2012. gadā. Tas nozīmē, ka abi ir saglabājuši savas līderpozīcijas jau divus gadus pēc kārtas.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens pērn bija Rīgas šampanietis, trešajā vietā atstājot dzirkstošo vīnu Bosca. Ceturtajā vietā ierindojies kokteilis Fizz, tam seko Bonaparte, bet pirmo sešiniieku noslēdz alkoholiskais kokteilis Dins. Starp divdesmit populārākajiem patēriņam nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem sastopami arī tādi kā 3 Graudu degvīns, Rīgas melnais balzams, Martini asti un citi.

Savukārt starp iecienītākajiem aliem otrajā vietā atrodas Aldara gaišais, aiz tā seko Cēsu Light, bet ceturtajā vietā ierndojas Aldara Pilzenes. Pēc ilgāka laika top 20 rindās atgriezies Tērvetes alus Senču.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta pārlūku karš ir uzņēmis jaunus apgriezienus. To iezīmē jaunā Firefox versija 3.5. Taču, lai arī patlaban Firefox ir pasaulē otrs populārākais interneta pārlūks, jaunie censoņi šo pozīciju varētu apdraudēt, raksta Wall Street Journal.

Kompānijas Mozilla uzlabotais Firefox joprojām strādā labi gan Windows vidē, gan uz Mac datoriem, taču tagad vairs nevar skaidri teikt, ka Firefox ar savām īpašībām izceltos citu vidū divu iemeslu dēļ.

Pirmkārt, Firefox ir zaudējis savu tradicionālo priekšrocību – lielāks ātrums nekā konkurentiem. Lai arī Firefox 3.5 versija ir krietni ātrāka par 3.0 versiju, un testos apsteidz arī Microsoft Internet Explorer 8, konkurenti Safari 4.02 un Chrome 2.0 beta versija testos apsteidz Firefox. Ātrākais no visiem esot Safari.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī Latvijā vēl joprojām populārākais alkoholiskais dzēriens bijis kokteilis Cēsu Džons, bet populārākais alus – kompānijas Aldaris ražotais Apinītis Stiprais, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) apkopotā informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem. Jāmin, ka abi ir saglabājuši savas līderpozīcijas jau vairāk nekā divus gadus pēc kārtas.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens pērn bija dzirkstošais vīnu Bosca, trešajā vietā atstājot alkoholisko dzērienu Bonaparte. Ceturtajā vietā ierindojies alkoholiskais kokteilis Cēsu 14%, tam seko vīns Kagor, bet pirmo sešinieku noslēdz dzirkstošais vīns Rīgas šampanietis. Starp divdesmit populārākajiem patēriņam nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem sastopami arī tādi kā 3 Graudu degvīns, Rīgas melnais balzams, Martini asti, stiprinātias vīns Agdam un citi.

Savukārt starp iecienītākajiem aliem otrajā vietā atrodas Līvu Rubenis, aiz tā seko Cēsu Light, bet ceturtajā vietā ierindojas Garais garāks. Pēc ilgāka laika top 20 rindās atgriezies Tērvetes alus. Cilvēki iecienījuši arī tādus alus kā Walter, Vanaga stiprais, Apinītis un citus. Top 20 parādījies arī jaunums – 15.vietu ieņem Cēsu alus ražotais alus ar nosaukumu – Pagraba nefiltrētais.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijā populārākais alkoholiskais dzēriens «Cēsu Džons»

Jānis Rancāns, 18.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos sešos mēnešos populārākais alkoholiskais dzēriens Latvijā bijis alkoholiskais kokteilis «Cēsu Džons». Savukārt iecienītākā alus šķirne – kompānijas Aldaris ražotā «Apinītis Stiprais», liecina Valsts ieņēmumu dienesta apkopotā informācija par populārākajiem patēriņam Latvijā nodotajiem alkoholiskajiem dzērieniem.

Otrs populārākais alkoholiskais dzēriens ir bijis sidrs «Fizz», trešais kokteilis «Dins», ceturtais sidrs «Lucky Dog», bet piektais - «Rīgas Šampanietis».

Sestajā vietā iekļuvis vīns «Kagor», septītajā degvīns «3 graudu», astotajā konjaks «Bonaparte», devītajā degvīns «Katysha», bet pirmo desmitnieku noslēdz dzirkstošais vīns «Bosca».

Savukārt otrs un trešais populārākais alus minētajā laika posmā ir bijis Aldaris ražotais «Apinītis» un «Aldara Pilzenes». Ceturto vietu ieņem Cēsu alus ražotais «Garais garāks» un piekto vietu – Aldaris ražotais «Aldaris gaišais».

Komentāri

Pievienot komentāru