Db.lv publicē patērētāju interešu aizstāvības asociācijas viedokli par Rīgas sabiedriskā transporta braukšanas tarifu plānoto pieaugumu. Tajā asociācija norāda: "Rodas jautājums - kāds atalgojums plānots uzņēmuma vadītājam L. Bemhenam, kura pamatalga jau sastāda Ls 3500 mēnesī."
"Klusi un sabiedrībai neizskaidrojot, šovasar Saeimā tika pieņemts Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums, kurš paredz, ka turpmāk biļešu cenas noteiks pats pārvadātājs, bet ne sabiedriskais Regulators kā tas bija līdz šim.
Tikpat klusi un steidzoši nolēma rīkoties arī Rīgas Dome, nosakot biļešu cenas Sabiedriskajā transportā nākošajam gadam.
Tā kā šis likums sāks darboties tikai ar nākošā gada 1.janvāri, formāli biļešu cenu apstiprināšanu Dome nolēma uzdot Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijai, kurā no 13 locekļiem 7 ir Domē pārstāvēto partiju deputāti. Bet pārējie - Domes algotie darbinieki.
Ne sevišķi iedziļinoties un neizpētot ekonomisko pamatojumu, šī komisija ar balsu vairākumu apstiprināja Rīgas Satiksmes piedāvāto cenu nākošajam gadam Ls 0,40. Jāatzīmē, ka par tarifa paaugstinājumu balsoja Domes algotie darbinieki, bet no deputātiem tikai A.Požarnova (TB/LNNK) un S. Pīka (TP).
Rīgas pilsētas iedzīvotāji sašutuši par tik strauju cenu kāpumu, apšaubot to ekonomisko pamatojumu.
Par šaubu pamatotību liecina arī laikraksta Diena 5.novembra publikācija, kurā salīdzināti izdevumi. Rīgas Satiksme pagājušā gadā lūdza apstiprināt tarifu Ls 0,40 un izdevumi, kurus uzrāda, pieprasot tarifu arī sastādīja Ls 0,40 gluži tāpat kā šogad. Tomēr – kādēļ ir nav mainījies pieprasītais tarifs, taču ir mainījušās izmaksas dažādos izdevumu posteņos.
Vairākiem izdevumu posteņiem nav izskaidrojumu, piemēram, nav saprotams, kāpēc izdevumi degvielai un elektroenerģijai tiek plānoti zemāki kā pagājušā gadā (Ls 4,8 santīmi no vienas biļetes cenas tika prasīti 2007.gada tarifam, bet 4,3 santīmi 2008.gada tarifam), ja sagaidāms ekektroenerģijas tarifa un degvielas cenas straujš kāpumus. Tā pat arī amortzācijas izdevumu samazinājums no 8.1 uz 5,7 santīmiem no vienas braukšanas biļetes cenas nākošajam periodam, ievērējot ka nākošajā gadā tiks iegādāti jauni un dārgi transporta līdzekļi.
Kas attiecas uz darba algu, tad jaunajā tarifā paredzēts straujš palielinājums no 17,3 un 21,7 santīmiem no vienas biļetes cenas, pieaugums sastāda 22%
Rodas jautājums - kāds atalgojums plānots uzņēmuma vadītājam L. Bemhenam, kura pamatalga jau sastāda Ls 3500/mēnesī, bet pat vidēja līmeņa Rīgas Satiksmes pārvaldes darbinieku atalgojums neatpaliek no Valsts Ministru algām.
Šaubas par jaunās biļešu cenas pamatotību rada arī Valsts Kontroles revīzijas materiāli, piemēram, ap pusmiljonu latu iztērēti ziedojumiem, kas nesaistās ar ražošanu, nesakārtots degvielas patēriņa jautājums, nepilnīgi sakartota izdevumu uzskaite, grāmatvedības prasībām neatbilstoša no konduktoriem saņemtās skaidrās naudas uzskaite un citi trūkumi, kuri var liecināt par bezsaimnieciskumu un izšķērdību.
Latvijas patērētāju interešu aizstāvības asociācija saņem daudzu iedzīvotāju iesniegumus par straujo transporta biļešu kāpumu, kas neizbēgami izsauks cenu celšanos Pierīgā un pat rajonos, kā arī citos transporta veidos.
Asociācija uzskata ka Rīgas Domei steidzoši jāveic sava uzņēmuma Rīgas Satiksme saimnieciskās darbības pārbaude, jāpārbauda braukšanas tarifa ekonomiskais pamatojums un tas jāizskaidro sabiedrībai."