Baltijas valstis un NVS kā attīstības un jaunu iespēju platformu izvēlējušās vairākas Latvijas kafejnīcas un restorāni.
Viens no iecienītākajiem veidiem, kā notiek tīklu «aušana», ir franšīzes līguma slēgšana ar vietējo partneri. Taču tas nav vienīgais ceļš, kā restorāna vai kafejnīcas zīmols un «saturs» nonāk jaunos tirgos.
Neatklājot detaļas, šā gada februārī sabiedriskā ēdināšanas uzņēmums Lido, informējot, ka ir izbeidzis ārpustiesas tiesiskās aizsardzības procesu, paziņoja par franšīzes attīstību. Lido zīmolu un darbības veidu gribot kopēt daudzās valstīs – Krievijā, Baltkrievijā, Lietuvā un citviet, tāpēc tiek domāts par franšīzes attīstīšanu.
Arī a/s DC Holding (Double Coffee) pašlaik aktīvi attīsta franšīzes tīklu, un pēc franšīzes vadītāja Andreja Novikova teiktā, interese ir liela. «Neslēpšu, ka aktīvāki ir uzņēmēji no Krievijas un bijušās Padomju Savienības. Tur ir daudz lielpilsētu ar aktīvu uzņēmējdarbība un cilvēkiem ir nauda, taču trūkst eiropeisku brendu un kvalitatīva servisa,» viņš atklāj. Pašlaik Latvijā ir 15 Double Coffee restorāni, no kuriem divi strādā uz franšīzes līguma pamata. Ārpus Latvijas ir atklāti deviņi Double Coffee restorāni un visi – uz franšīzes līguma pamata.
Ārpus Latvijas ir izgājis arī Kabuki zīmols – divi šādi restorāni ir atvērti tirdzniecības centros Maskavā.