Lai ātrāk izvērtētu apdrošināšanas sabiedrību pieņemto lēmumu pamatotību atlīdzību izmaksu lietās un rīcības atbilstību OCTA likumam, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ir ieviesis iespēju autoīpašniekiem sūdzību iesniegt LTAB mājas lapā, informēja biroja pārstāvji.
Sūdzību iesniegumā autoīpašniekiem būs jānorāda sūdzības iesniedzēja dati, informācija par ceļu satiksmes negadījumu (CSNg), dati par iesaistītajiem transportlīdzekļiem, kā arī sūdzības būtības apraksts. Tāpat ir iespēja pievienot visus dokumentus, kas ir sūdzības iesniedzēja rīcībā un kuri attiecas uz konkrēto CSNg.
Saskaņā ar LTAB OCTA nozares pirmā ceturkšņa rādītājiem, šī gada pirmajos trīs mēnešos kopsummā par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem saņemtas 63 sūdzības. Izvērtējot sūdzību skaitu pa gadiem, vērojams, ka sūdzību īpatsvars, kuras izskatot atzīts, ka apdrošinātāju pieņemtais lēmums ir nepamatots, svārstās robežās no 0,09-0,21% no visiem apdrošināšanas gadījumiem.
Pirmajā ceturksnī šis rādītājs ir tikai 0,11% no visiem apdrošināšanas gadījumiem. Savukārt no kopējā sūdzību skaita par apdrošināšanas sabiedrību lēmumiem, kad apdrošinātāju lēmums atzīts par pamatotu, šo sūdzību īpatsvars veido vairāk nekā pusi jeb 73%.