Sākotnēji Narvesen, izmantojot NFC tehnoloģijas iespējas, elektroniskā veidā apvienos uzņēmuma lojalitātes aktivitātes, bet nākotnē šajā platformā tiks attīstīti arī citi interaktīvi pakalpojumi. Kopējās investīcijas Narvesen ID platformas izveidē ir 250 tūkst. Ls.
Papildināts viss teksts.
Nākotnē tirdzniecības vietās, izmantojot NFC sniegtās iespējas, klienti varēs veikt mikromaksājumus, piemēram, lai norēķinātos par kafiju vai ikdienas pirkumiem. Jāņem vērā, ka šobrīd vidējais viena pircēja pirkums Narvesen tirdzniecības vietās ir aptuveni 2 Ls apmērā, tādējādi mobilo maksājumu jomā ir plašas perspektīvas. Savukārt šobrīd mobilo maksājumu ieviešanu Latvijā, izmantojot NFC tehnoloģiju, kavē drošības prasības no banku puses, norāda Narvesen pārstāvji.
Narvesen ID platforma ietver NFC tehnoloģijas uzlīmes, norēķinu sistēmā integrētus NFC lasītājus un viedtālruņu aplikāciju, kas maija beigās būs pieejama lejupielādei Google Play un App Store aplikāciju veikalos.
Pašlaik Narvesen ID var izmantot, lai virtuāli uzkrātu lojalitātes kampaņās piešķirtās uzlīmes vai saņemtu citus īpašus piedāvājumus. Savukārt viedtelefonu aplikācijas ļaus aplūkot uzkrāto uzlīmju bilanci, veikt to pārskaitīšanu uz citiem Narvesen ID kontiem, kā arī aplūkot pēdējos veiktos pirkumus un atrast tuvāko Narvesen veikalu.
Narvesen ID uzlīmes tirdzniecības vietās ir pieejamas no maija sākuma un pirmajās desmit dienās ir fiksēti 3700 to lietotāji. Plānots, ka līdz gada beigām Narvesen ID lietotāju skaits sasniegs 50 tūkstošus.
DB jau rakstīja, ka IKT nozarē šogad būtisks uzsvars tiek veltīts mobilo maksājumu lauciņam, izmantojot NFC tehnoloģiju. Lai gan citviet pasaulē dažādās jomās jau iespējams norēķinus veikt ar telefoniem, izmantojot NFC funkcionalitāti, Baltijā, tostarp Latvijā, uzņēmumi līdz šim nesteidzas ieviest šo risinājumu.
Daļa ražotāju, kas šogad Barselonā pasaulē vadošajā mobilo tehnoloģiju kongresā Mobile World Congress (MWC) prezentēja savus risinājumus NFC jomā, ir panākuši sadarbību ar VISA vai MasterCard, vai pat abām kompānijām. Lai praksē norēķinus varētu veikt tikai ar mobilo telefonu bez PIN koda ievadīšanas, ir noteikti limiti, piemēram, 20 eiro apjomā. Savukārt, pārsniedzot summu, drošības nolūkos ir nepieciešama PIN koda ievadīšana.
Lielas izmantošanas iespējas šobrīd ražotāji NFC jomā paredz mazumtirdzniecībā, lai ar mobilā telefona palīdzību varētu veikt nelielus maksājumus, piemēram, iegādāties saldumus vai atspirdzinošus dzērienus. Šādu automātu ar NFC funkcionalitāti MWC izstādē iepazīstināja Samsung Electronics.