Pasaulē

Panasonic līdzdarbosies krievu Silīcija ielejas radīšanā

Lelde Petrāne,04.09.2012

Jaunākais izdevums

Kompānija Panasonic apstiprinājusi līdzdalību Skolkovas Gudrās pilsētas koncepcijas izstrādē. Panasonic kopā ar Ernst&Young, Cisco un Krievijas Zinātņu akadēmiju palīdzēs galvenajam darbuzņēmējam, uzņēmumam Cognitive Technologies, izstrādāt projektu.

Plānots, ka Skolkovas inovatīvā pilsēta tiks atvērta 2014.-2015. gadā, nodrošinot ar mājokļiem aptuveni 31 000 iedzīvotāju 400 hektāru platībā. Projekts paredz izveidot Skolkovas Zinātnes un tehnoloģijas institūtu, pētījumu un attīstības centrus, izglītības objektus, mājokļus, infrastruktūru un veikalus.

Panasonic ir viens no četriem Skolkovas Gudrās pilsētas koncepcijas izstrādātājiem un apraksta eko tehnoloģijas un risinājumus, kas var nodrošināt efektīvāku Skolkovas darbību, vienlaicīgi samazinot tās ietekmi uz vidi.

«Nekad vēl līdz šim mūsu vīzija par gudrām, videi draudzīgām pilsētām nav bijusi tik tuvu realizācijai Eiropā kā šobrīd,» sacīja Lorāns Abadī (Laurent Abadie), Panasonic Europe izpilddirektors.

Panasonic arī paziņojusi, ka jau septembrī sāksies darbs pie Fudžisavas ilgtspējīgās gudrās pilsētas, kas atradīsies Japānā, 50 km uz rietumiem no Tokijas.

Jauno «eko pilsētu» paredzēts atvērt 2014. gadā, un tā nodrošinās inovatīvos pakalpojumus un energosistēmas, kas balstās Panasonic eko idejās zaļajam dzīvesveidam. Panasonic Fudžisavas ilgtspējīgās gudrās pilsētas (SST) projektā izmantos «savus kompleksos risinājumus veselai mājai, veselai ēkai un veselai pilsētai», apvienojot enerģijas taupīšanas tehnoloģijas enerģijas ražošanā, glabāšanā un pārvaldīšanā ar drošu vidi aptuveni 1000 mājokļu. Panasonic plāno realizēt Fudžisavas projektam līdzīgus projektus arī citviet Japānā un ārzemēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Panasonic jaunajā Tesla rūpnīcā varētu investēt gandrīz miljardu dolāru

Žanete Hāka,26.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Panasonic Corp aicinājusi vairākus Japānas ražotājus pievienoties tai un investēt ASV automašīnu akumulatoru rūpnīcā, ko tā plāno būvēt kopā ar Tesla, raksta Reuters.

Tiek lēsts, ka kopējais investīciju apjoms varētu sasniegt aptuveni 979 miljonus ASV dolāru.

Paredzams, ka rūpnīca darbu sāks 2017. gadā un ir daļa no Tesla plāniem ražot lētākus elektoautomobiļus.

Pagājušajā nedēļā Tesla deva mājienus par litija akumulatoru rūpnīcu, kuras partneru vidū visdrīzāk varētu būt arī Panasonic un citi piegādātāji. Tesla atteikusies šīs ziņas komentēt, savukārt Panasonic, kas ir autoražotāja galvenais litija akumulatoru piegādātājs, sacījis, ka vēlas paplašināt sadarbību ar Tesla, taču sīkākus komentārus nav sniedzis.

Darījumam tuvu stāvošas, anonīmas personas, sacījušas,ka Panasonic apsver investīcijas jaunajā rūpnīcā, plānojot paplašināt akumulatoru piegādes apjomus Tesla. Pašreizējais sadarbības līgums beidzas 2017. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija "Toyota" atteikusies no olimpisko spēļu sponsorēšanas, kā iemeslu minot to, ka spēles kļuvušas "arvien politiskākas" un sportisti tajās paliek otrajā plānā.

2015.gadā "Toyota" ar Starptautisko olimpisko komiteju (SOK) noslēdza desmit gadu sponsorēšanas līgumu.

Taču tagad, kad beigušās vasaras olimpiskās spēles Parīzē, autobūves uzņēmums nolēmis līgumu lauzt, "Toyota" kanālā platformā "YouTube" publicētā raidierakstā paziņoja kompānijas padomes priekšsēdētājs Akio Tojoda.

"Jau kādu laiku esmu domājis, vai šajā pasākumā sportisti patiešām ir pirmajā vietā," teica "Toyota" dibinātāja Kijičiro Tojodas mazdēls, piebilstot, ka olimpiskās spēles "kļūst arvien politiskākas".

Lēmums nozīmē, ka pakāpeniski vairs netiks izmantota olimpisko spēļu atribūtika ar "Toyota" logotipu, kā arī kompānijas automašīnas vairs neizmantos ar olimpiskajām spēlēm saistītos pasākumos, informēja Tojoda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas ražotājs «Panasonic» ceturtdien paziņoja, ka apturēs biznesa saites ar Ķīnas telekomunikāciju kompāniju «Huawei», pievienojoties kompānijām, kas distancējas no Ķīnas uzņēmuma saistībā ar ASV aizliegumu ar to sadarboties.

Paziņojums izplatīts dienu pēc tam, kad četri lielākie Japānas un Lielbritānijas mobilo sakaru operatori paziņoja, ka atliek jaunā «Huawei» viedtālruņa ar 5G tehnoloģiju palaišanu tirgū.

«Esam izbeiguši jebkādus biznesa darījumus ar «Huawei» un 68 tās grupas kompānijām,» pret kurām vērsts ASV aizliegums sadarboties, paziņoja «Panasonic» preses pārstāvis Džo Flinns, piebilstot, ka tāds rīkojums kompānijā izplatīts trešdien.

Flinns informēja, ka «Panasonic» ar «Huawei» saista «elektronisko detaļu» piegādes, bet detalizētāku informāciju viņš nesniedza.

ASV valdības aizliegums attiecas uz ASV ražotiem produktiem. «Panasonic» ASV ražo daļu detaļu, kas tiek piegādātas «Huawei». apstiprināja Japānas uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektrisko automašīnu ražotājs Tesla Motors pasaulē lielāko litija-jonu akumulatoru rūpnīcu būvēs Nevadas štatā, ceturtdien paziņoja štata gubernators Braiens Sandovals.

Šī rūpnīca, par kuras plāniem jūlijā tika paziņots kopīgi ar Japānas elektronikas uzņēmumu Panasonic Corp., nākamo 20 gadu laikā Nevadas ekonomikā iepludinās gandrīz 100 miljardus dolāru, norāda Sandovals.

Ražotne tieši nodarbinās 6500 cilvēku un vēl 16 000 netieši, bet Nevadas iekšzemes kopproduktu (IKP) tā palielinās par 4%, sacīja gubernators.

Izvēlē par šīs rūpnīcas būvniecību konkurējuši vēl četri štati - Kalifornija, Teksasa, Ņūmeksika un Arizona.

Vietējais Nevadas laikraksts vēsta, ka štats uzņēmumam 20 gadu laikā solījis nodokļu atlaides aptuveni 1,25 miljardu dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Berlīnē notikušajā elektronikas izstādē IFA 2017 izrādītās tehnoloģijas liek domāt, ka jau pavisam drīz sarunāšanos ar sadzīves tehniku uztversim kā normālu parādību

Gudrāka un savstarpēji savienota sadzīves tehnika, ekrāni visās malās, arī gleznu vietā, un sarunas balsī ar priekšmetiem – šādi IFA 2017 iezīmējusi tuvākās nākotnes patērētāju elektronikas aprises. Berlīnes izstāžu centra milzīgajos paviljonos tehnoloģiju kompānijas tradicionāli izstāda iepriekš neredzētas inovācijas; dažas tendences bija īpaši uzkrītošas.

Ultra HD ir ikdiena

4K jeb Ultra HD izšķirtspēja televizoriem vairs nav nekas pārsteidzošs, taču šajā izstādē milzu ekrāni ar astoņiem miljoniem attēlu veidojošo pikseļu bija it visur – gan kā izstādes objekti, gan kā informatīvi palīglīdzekļi citu produktu stendos. Samsung prezentēja televizora un digitālā gleznu rāmja krustojumu The Frame 43 collu versijā, kas izslēgtā stāvoklī kļūst par gleznu. Vienlaikus korejieši paziņoja par sadarbību ar slaveno Madrides Prado mākslas muzeju, un šī savienība paredz, ka lietotājiem ielādēšanai digitālajā rāmī būs pieejamas tūkstoš slavenu mākslinieku gleznu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Breksita dēļ Panasonic galveno Eiropas biroju pārvietos uz Nīderlandi

LETA,30.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas uzņēmums Panasonic Corp. plāno šogad pārvietot savu galveno Eiropas biroju no Lielbritānijas uz Nīderlandi, ņemot vērā bažas par iespējamām nodokļu problēmām saistībā ar Lielbritānijas izstāšanos no Eiropas Savienības (ES), ceturtdien paziņoja kompānijas preses pārstāve.

«Mēs pārvietosim savu galveno Eiropas biroju uz Nīderlandi,» norādīja preses pārstāve, apstiprinot iepriekš Japānas biznesa laikrakstā «Nikkei» pausto informāciju par kompānijas lēmumu.

«Panasonic» vadītājs Eiropā Laurents Abadie «Nikkei» pavēstīja, ka birojs uz Amsterdamu tiks pārvietots oktobrī.

Šāds lēmums pieņemts saistībā ar bažām, ka Japāna pēc «Breksita» varētu uztvert Lielbritāniju kā nodokļa patvēruma valsti, ja Londona nolems samazināt savu uzņēmuma ienākuma nodokļa likmi cerībā piesaistīt kompānijas, skaidro «Panasonic» preses pārstāve.

Abadie laikrakstam sacīja, ka uzņēmums šādu lēmumu apsvēris jau pēdējos 15 mēnešus, ņemot vērā arī iespējamos «Breksita» šķēršļus cilvēku un preču plūsmai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota un Panasonic veidos kopuzņēmumu elektrisko automobiļu akumulatoru izstrādei

LETA,22.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotājs «Toyota Motor Corp.» otrdien paziņoja, ka ar elektronikas kompāniju «Panasonic Corp.» veidos kopuzņēmumu, lai izstrādātu akumulatorus elektriskajiem automobiļiem.

Kopuzņēmums tiks izveidots līdz 2020.gadam un 51% tā akciju piederēs «Toyota», bet atlikušā daļa - «Panasonic».

«Toyota» vadītājs Akio Tojoda jau iepriekš norādīja, ka vēlas, lai no 2030.gada pusi no uzņēmuma globālā tirdzniecības apjoma nodrošinātu elektriskie automobiļi, salīdzinot ar 15% šobrīd.

Tojoda uzsver, ka svarīgākais elements elektrisko automašīnu attīstībai nākotnē būs akumulatori.

«Panasonic» tiek uzlūkots kā speciālists akumulatoru ražošanas nozarē, un tas jau izveidojis partnerattiecības ar ASV elektrisko automašīnu ražošanas kompāniju «Tesla Motors», ar kuru kopīgi tiek pārvaldīta milzīga ražotne Savienotajās Valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

EK auto detaļu piegādātājiem par karteļa izveidi piemēro 155 miljonu eiro sodu

LETA,08.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) sešiem automašīnu gaisa kondicionēšanas un dzinēja dzesēšanas sistēmu detaļu ražotājiem piemērojusi kopumā 155 miljonu eiro naudassodu par viņu iesaistīšanos piegāžu kartelī.

EK norāda, ka detaļu piegādātāji - Vācijas Behr, Japānas Calsonic, Denso, Panasonic un Sanden, kā arī Francijas Valeo - atzinuši iesaistīšanos šajā kartelī un piekrituši vienošanās panākšanai.

Komisija vēsta, ka bijuši četri atsevišķi karteļi, kas aptvēra detaļu piegādes dažādiem autoražotājiem. EK konstatējusi, ka uzņēmumi koordinējuši cenas vai tirgus un apmainījušies ar sensitīvu informāciju tikšanās reizēs, e-pastos vai ar telefonu zvaniem Eiropā un Japānā.

Denso nav piešķirts naudassods par trīs no šiem karteļiem, jo uzņēmums ziņojis varasiestādēm par to esamību, bet Panasonic šī paša iemesla dēļ izvairījusies no soda naudas vienā no šiem karteļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Attālināti iedarbināt putekļu sūcēju un uzzināt ledusskapja saturu

Sanita Igaune,20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu tehnikai parādās arvien vairāk jaunu funkciju, tai skaitā interneta savienojamība, kas veicina to, ka dažādu produktu kategorijās ierīču funkcijas arvien vairāk pārklājas, raksta Dienas bizness.

Turklāt tas notiek ne tikai mobilo komunikāciju segmentā, bet arī patērētāj elektronikā, piemēram, televizoru, monitoru un foto kameru segmentā.

«Šīs produktu kategorijas pamazām transformējas vienā lielākā «gudro» ierīču segmentā,» DB norādīja Samsung Electronics Baltics Telekomunikāciju produktu vadītājs Māris Ķikāns. Ražotāji pilnveido produktu klāstu, lai nodrošinātu plašākas savienojumu un satura koplietošanas iespējas starp visdažādākajām ierīcēm – sākot no televizoriem, tālruņiem, planšetdatoriem un klēpjdatoriem, līdz foto, video kamerām un mājsaimniecības iekārtām. «Mainās un tiek ieviestas jaunas tehnoloģijas, operētājsistēmas. Varētu teikt, mēs šobrīd strauji virzāmies uz viedās tehnikas segmentu,» DB pamatoja LG Electronics Latvia Sabiedrisko attiecību menedžeris Vjačeslavs Sergejevs. Taču, vienlaikus viņš atzīst, ka viedās sadzīves tehnikas attīstība šobrīd nav tik strauja, ko varētu izskaidrot ar salīdzinoši dārgāku produktu cenu un patērētāju nezināšanu par attiecīgās tehnikas priekšrocībām, tādējādi tehnikas nomaiņa prasīs daudz gadu. Tomēr tehnikas attīstības potenciāls ir milzīgs. «Gudrās» tehnoloģijas – tā ir sadzīves elektronikas biznesa nākotne, DB pārliecību pauž Panasonic Polijas un Baltijas valstu izpilddirektors Ireneusz Smaga, vienlaikus atzīmējot, ka ražotājs jau pēdējos divus gadus TV un Blu-ray segmentā ir iestrādājis vairākus «gudros» risinājumus. Ražotāji attīsta piedāvājumu klientiem, kas lietotājiem sniedz plašākas iespējas gan globālo, gan vietējo iespēju klāstā. Panasonic uzskata, ka gudri izstrādāta un gudri pielietota viedā tehnoloģija var būtiski uzlabot ikdienas dzīvi. Tiesa, apkopotā informācija liecina, ka šobrīd «gudrās» tehnikas pārdošanas apjomi nav grandiozi, taču interese par šāda veida tehniku palielinās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Fitch samazina Sony un Panasonic reitingu līdz miskastes līmenim

Gunta Kursiša,22.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reitingu aģentūra Fitch samazinājusi Japānas patēriņa elektronikas ražotāju Sony Corp un Pansaconic Corp kredītreitingu līdz «miskastes» līmenim, raksta Reuters.

Sony kredītreitings samazināts par trim atzīmēm līdz BB- statusam. Panasonic reitings samazināts no BB.

Fitch lēmums samazināt ražotāju reitingu ir vēl viens trieciens Japānas tehnoloģiju gigantiem, kas pēdējā laikā izjūt vāju pieprasījumu un sīvu konkurenci ar Apple Inc un Samsung Electronics.

Spēcīgā Japānas jēna un nevienmērīgais pieprasījums no Ķīnas negatīvi ietekmējis Japānas tehnoloģiju ražotāju ieņēmumus. Ķīnas ekonomiskā izaugsme ir palēninājusies, turklāt pieprasījumu pēc Japānas precēm ietekmējušas abu valstu nesaskaņas un protesti saistībā ar teritoriālām vienībām.

Pagājušajā mēnesī Panasonic pavēstīja, ka finanšu gada rezultāti paredzami teju desmit miljardu ASV dolāru zaudējumu apmērā, kas ir sliktāks rezultāts nekā tika lēsts iepriekš. Zaudējumi saistīti ar miljardiem Japānas jēnu norakstīšu saistībā ar kompānijas telefonu, saules kolektoru un mazo litija bateriju biznesu. Sāncensis Sony laikā no jūlija līdz septembrim spēja gūt nelielu peļņu un saglabāja pilna finanšu gada peļņas prognozi 1,63 miljardu ASV dolāru apjomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas kompānija "Panasonic Corp." ceturtdien paziņoja, ka no 2021.gada pārtrauks šķidro kristālu ekrānu (LCD) paneļu ražošanu, jo Ķīnas un Dienvidkorejas ražotāji dominē šajā tirgū.

Uzņēmums šobrīd ražo tikai transportlīdzekļiem un rūpniecībai paredzētus LCD paneļus.

"Panasonic" norāda, ka tas centies reaģēt uz sīvo konkurenci un biznesa attīstību, taču secinājis, ka šī biznesa turpināšana nebūtu dzīvotspējīga.

Kompānija jau 2016.gadā pārtrauca ražot televizoru LCD paneļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu un planšetdatoru ēra skaidri iezīmē Japānas tehnoloģijas sektora gigantu norietu.

Agrāk veiksmīgajiem un slavenajiem Japānas tehnoloģiju uzņēmumiem klājas arvien grūtāk. Kārtējo triecienu Japānas korporatīvajiem milžiem Sony un Panasonic šonedēļ devusi starptautiskā reitingu aģentūra Fitch, kas samazinājusi šo kompāniju obligāciju kredītreitingu līdz grabažas (junk) līmenim.

Japānas tehnoloģiju kompānijām šobrīd ir grūti konkurēt ar «stilīgajiem» Apple un Samsung Electronics. Tās nav spējušas nodrošināt sev kaut cik nozīmīgu tirgus daļu viedtālruņu un planšetdatoru tirgū, kas ir šā brīža tehnoloģijas sektora galvenā un izšķiroša cīņas fronte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Eiropa ar 1,5 miljardiem eiro soda veco televizoru un monitoru ražotājus

Dienas Bizness,05.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības pretmonopola iestādes par godīgas uzņēmējdarbības prakses pārkāpumiem noteikušas sodus vairākām kompānijām, tostarp Samsung, LG un Philips, kas agrāk ražoja un tirgoja CRT tipa televizorus un datoru monitorus.

Kopējais soda apjoms visām kompānijām, kas piedalījās cenu regulēšanā, veido 1,47 miljardus eiro.

Patlaban CRT jeb katodstaru lampu televizorus un monitorus vairs neražo, mūsdienās tos aizstāj LCD un plazmas tehnoloģijas.

Eiropas Komisija, paziņojot par sodu apmēriem, norādīja, ka kartelī iesaistītās kompānijas mākslīgi noteikušas cenas, savā starpā dalījušas tirgus un patērētājus, kā arī ierobežojušas ražošanas apjomus. Šādi pasākumi uz patērētāju rēķina tika piekopti desmit gadu garumā.

Eiropas Komisija (EK) uzsver, ka kopumā darbojušies divi karteļi, turklāty ne tikai Eiropas mērogā, bet visā pasaulē. Viens kartelis fiksēja cenas un dalīja tirgus CRT televizoriem, bet otrs - datoru monitoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēja Īlona Maska (Elon Musk) grandiozais plāns uzbūvēt milzu rūpnīcu Nevadas tuksnesī īstenojas.

Par to pārliecinājušies elektrisko automašīnu ražotāja Tesla ielūgtie mediju pārstāvji.

5 miljardus ASV dolāru vērtajai Tesla bateriju gigarūpnīcai jāsāk darbību līdz 2018. gadam, bet ar pilnu jaudu jādarbojas līdz 2020. gadam. Lai taptu rūpnīca, patlaban aptuveni 1000 strādnieki strādā septiņas dienas nedēļā.

Līdz šim kompānija importējusi baterijas no Āzijas.

Lai ražotu baterijas gigarūpnīcā, Tesla sadarbojas ar Panasonic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas gigants McDonald's pēc nedaudz vairāk nekā 40 gadu sadarbības vairs nebūs Starptautiskās Olimpiskās komitejas (SOK) sponsors, piektdien paziņoja olimpiskās kustības jumtorganizācija.

McDonald's par SOK atbalstītāju kļuva 1976.gadā, sadarbību sākot ar togad notikušajām Monreālas Vasaras olimpiskajām spēlēm.

SOK un McDonald's paziņo, ka tās savstarpēji ir vienojušās beigt savu vispasaules sadarbību, teikts SOK izplatītajā paziņojumā. Mūsdienu straujajā biznesa attīstībā un pārmaiņās mēs saprotam, ka McDonald's vēlas fokusēties un citām biznesa prioritātēm.

Tikmēr McDonald's globālā mārketinga vadītāja Silvija Lagnādu norādīja, ka uzņēmums pārskatot savus izaugsmes plānus, vienojoties ar SOK, nolēmuši savu uzmanību vērst uz citām biznesa iespējām.

Abu pušu līgums bija spēkā līdz 2020.gadam, bet tas pārtraukts priekšlaicīgi.

Oficiāli abu pušu sadarbība beigsies līdz ar 2018.gada Phjončhanas Ziemas olimpiskajām spēlēm, līdz tam ASV ēdināšanas uzņēmumam turpinot pildīt iepriekš noslēgto vienošanos, taču viņiem vairs nebūs iespējas izmantot SOK un olimpisko zīmolu visā pasaulē, tikai Dienvidkorejā, līdz ar to Phjončhanā olimpiskajā parkā un olimpiskajā ciematā būs McDonald's ēstuve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

FOTO: Elektronikas ražotāji izstādē IFA Berlin demonstrē jaunākos sasniegumus

Db.lv,30.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 31.augusta līdz 5.septembrim Berlīnē notiks viena no lielākajām elektronikas preču un sadzīves tehnikas izstādēm Eiropā IFA (Internationale Funkausstellung).

30.augustā izstādes norisē bija iespēja ielūkoties medijiem.

Ik gadu izstādi apmeklē vairāk nekā 200 tūkstoši cilvēku un tajā savus jaunākos sasniegumus demonstrē 1000 dalībnieku, kas piedāvā patērētāju elektroniku, tajā skaitā, Microsoft, Bang & Olufsen, Casio, Samsung, LG, Sony, Huawei, ZTE, Asus, Acer, Toshiba, Philips, Panasonic, Amazon un citi.

Galerijā augstāk iespējams ielūkoties izstādes norisē!

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Dombrovskis: Latvijā ir labvēlīga vide inovācijām

Jānis Rancāns,22.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija uzskatāma par labvēlīgu vidi gan investīcijām, gan inovācijām, bet eksporta pievienotās vērtības pieaugums ir pierādījums tam, ka valsts saražotā produkcija ir konkurētspējīga, uzskata Ministru prezidents Valdis Dombrovskis.

Runājot Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) ceturtdien rīkotajā diskusijā premjers arī minēja vairākus piemērus ar Latvijas uzņēmumiem, kas ieviesuši inovatīvus risinājumus.

«Uzņēmums Grosgllass sadarbībā ar Cietvielu fizikas institūtu radis risinājumu, kā dzidrināt stiklu, un šobrīd ražo augstvērtīgas lielizmēra stikla loksnes. Real Sound Lab radīto tehnoloģiju izmanto tādi giganti, kā Kenwood, Panasonic un Hitachi. Bet Dendrolight, sīvā konkurencē izcīnot tiesības ražot unikālu produktu, ir pirmā un vienīgā ražotne pasaulē, kas uzsākusi masīvkoka šūnmateriāla paneļu ražošanu,» sacīja premjers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pārdod Elkor līdzdibinātāja īpašumā esošu tirdzniecības centru pie Brīvības pieminekļa

Gunta Kursiša,16.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārdošanā nonācis vienam no Elkor grupas līdzdibinātājiem un vairāku vērtīgu nekustamo īpašumu saimniekam Andrejam Vlasovam piederošs tirdzniecības centrs pretī Brīvības piemineklim – Brīvības ielā 19.

Elkor grupas līdzdibinātājs A. Vlasovs savā īpašumā Valsts a/s VEF uzņēmumu VEF veikals Brīvības ielā 19 iegādājās 2000. gada februārī. Šī pirkuma maksa bija viens lats, bet tāpat arī tika dzēsti VEF nodokļu parādi 530 tūkst. Ls apmērā, iepirkš vēstīja portāls pietiek.com.

Komercplatība tiek pārdota par 4,389 tūkst eiro kvadrātmetrā (aptuveni 3,080 tūkst. Ls), un kopumā tiek pārdotas 369 kvadrātmetru telpas pagrabstāvā un 286 kvadrātmetru telpas pirmajā stāvā, liecina portālā nordhaus.lv ievietotais sludinājums.

Kopējā cena komecplatības, kurā patlaban atrodas Elkor Fashion Podium Outlet, cena ir 2,950 milj. eiro (aptuveni 2,070 mil. Ls). Sludinājumā minēts, ka renovētās ķieģelu ēka un tās iekšējā apdare ir ļoti labā stāvoklī, un tajā ir visas ērtības, turklāt ēka atrodas pilsētas centra aktīvajā kvartālā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Breksita dēļ Sony galveno Eiropas biroju pārvietos no Lielbritānijas uz Nīderlandi

LETA,23.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas uzņēmums «Sony Corp.» pārvietos savu Eiropas galveno pārvaldes biroju no Lielbritānijas uz Nīderlandi, lai izvairītos no «Breksita» radītiem darbības traucējumiem, trešdien paziņoja kompānijas preses pārstāvis.

Viņš gan norāda, ka pašreizējās Lielbritānijas struktūrvienības darbība netiks ietekmēta.

«Mēs līdz marta beigām veiksim mūsu Eiropas galvenā pārvaldes biroja reģistrācijas adreses pārvietošanu uz Nīderlandi,» sacīja preses pārstāvis.

Šāds lēmums pieņemts, lai izvairītos no sarežģītām ar muitu saistītām procedūrām pēc tam, kad Lielbritānija būs pametusi Eiropas Savienību, uzsvēra preses pārstāvis.

«Sony» pērnā gada nogalē Nīderlandē reģistrēja jaunu uzņēmumu un plāno tajā integrēt Lielbritānijā esošo Eiropas galveno pārvaldes biroju.

Kā ziņots, saistībā ar iespējamām «Breksita» radītām nodokļu problēmām savu galveno Eiropas biroju no Lielbritānijas uz Nīderlandi jau pārvietojis Japānas elektronikas uzņēmums «Panasonic Corp.».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Videi draudzīgākais zīmols – Toyota, nedraudzīgākie – Šveices bankas

Jānis Rancāns,03.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par videi draudzīgāko zīmolu pasaulē atzīta Japānas autobūves kompānija Toyota. Tam seko Johnson & Johnson un Honda, liecina ASV zīmolu konsultācijas kompānijas Interbrand izveidotais saraksts 2012 Best Global Green Brands report.

Ceturtajā vietā sarakstā iekļuvusi Vācijas autobūves kompānija Volkswagen, piektajā tehnoloģiju kompānija Hewlett-Packard, sestajā – Panasonic, septītajā – Dell, astotajā – Siemens, devītajā – Danone un desmitajā – Vācijas autoražotājs BMW.

Kā norāda pētījuma autori, uzņēmumi visā pasaulē pievērsuši uzmanību, lai uzlabotu savu ilgtspēju. «Ilgtspēja ir pierādījies kā stratēģisks un peļņu nesošs uzņēmējdarbības uz zīmola pārvaldīšanas aspekts. Ir svarīgi, ka patērētāja iespaids par zīmolu ir saistīts ar uzņēmuma atbildību pret vidi. Pretējā gadījumā zīmola pūliņi šajā jomā var būt līdz galam neizmantots aktīvs,» sacīja Interbrand izpilddirektors Jezs Fremptons (Jez Frampton).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Garupe Beach Cottages” ir jauns, unikāls piejūras privātmāju ciemats tikai 30 minūšu brauciena attālumā no Rīgas centra, Carnikavas virzienā.

Projekta vīzija ir veidot skaistu un sakoptu jauno ciematu, kurā pulcēties līdzīgi domājošiem. Ciemata mājokļos apvienota estētika ar ekoloģiju un dinamisks dzīves ritms savijas kopā ar dabas mieru. Modernās guļbūves būvētas no Somijas priedes (“Honka”), kas nodrošina veselīgu un ekoloģisku dzīves telpu.

Projekta attīstītāji uzsvaru liek uz māju teicamo tehnisko aprīkojumu un augstām prasībām to iekārtojumā – tās aprīkotas ar vietējo galdnieku darinātām mēbelēm, kvalitatīvu sadzīves tehniku un pilnībā aprīkotām virtuvēm. Visās mājās ir arī kamīns un sauna, atbilstoši Latvijas klimata apstākļiem un ikviena iedzīvotāja vēlmei pēc siltuma un gaismas gada tumšajos mēnešos. Māju plānojums ir pārdomāts un funkcionāls, kā arī liela uzmanība pievērsta izmantoto materiālu kvalitātei - koka mājas bez sintētiskiem, mākslīgiem materiāliem. Māju tehniskajā nodrošinājumā tiek izmantota augstākās klases tehnika, kā piemēram, apkures sistēmu nodrošina "Panasonic Aquarea" gaisa siltumsūknis, ventilāciju - "Komfovent domekt" rekuperācijas sistēma, bet ūdens spice - ūdens pumpis no "Grundfos”. Blakus esošais priežu mežs brīvdienās aicina nesteidzīgā pastaigā vai aktīvākā izbraucienā ar divriteni, klusā pludmale - baudīt skaistus saulrietus, un tajā pašā laikā darba dienās galvaspilsētu iespējams sasniegt vien 30 minūtēs. Projekta attīstītājs Sergejs Pališčuks (Sergei Palishchuk) norāda: “Esam apmierināti ar māju kvalitāti un estētiku. Mūsuprāt, šīs astoņas Honka mājas piešķir īpašu šarmu visam ciematam, kas sastāv no vairāk nekā simts mājām.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Apple" oriģinālais dators, kuru pirms 45 gadiem pašrocīgi uzbūvēja šīs kompānijas dibinātāji Stīvs Džobss un Stīvs Vozņaks, otrdien tiks pārdots izsolē ASV.

Vēl funkcionējošais dators "Apple-1", kas ir mūsdienu datoru "Macbook" sencis, tiks piedāvāts izsolē Kalifornijas štatā. Ir gaidāms, ka tā cena izsolē sasniegs 600 000 ASV dolāru.

Šis "Apple-1" ir viens no 200 eksemplāriem, kurus Džobss un Vozņaks saražoja, sākot uzņēmuma "Apple" darbību garāžā. Tagad "Apple" ir izaudzis par 2 triljonus dolāru vērtu uzņēmumu.

Izsolē piedāvātais dators ir vēl retāks tāpēc, ka tam ir ietvars no koa koka, kas aug Havaju salās. Tikai daži no 200 oriģinālajiem datoriem ir izgatavoti ar šādu ietvaru.

Kāds datoru veikals, kuram tika piegādāti apmēram 50 "Apple-1" eksemplāri, nolēma dažus no tiem ietvert kokā, pavēstīja izsoļu nams "John Moran".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lasvegasā darbu sākusi viena no pasaules ievērojamākajām tehnoloģiju izstādēm Patērētāju elektronikas preču šovs (Consumer Electronics Show). Piecas dienas ilgajā pasākumā savus jaunākos sasniegumus demonstrēs pasaules nozīmīgākās tehnoloģiju kompānijas.

Sagaidāms, ka izstādi apmeklēs apmēram 150 tūkstoši kompāniju un nozares pārstāvju, tirdzniecības nozares pārstāvju, tehnoloģiju ekspertu, žurnālistu, publicistu un slavenību.

Izstādes pirmā diena aizvadīta TV iekārtu, automašīnu un datorspēļu noskaņās. Kompānija Panasonic nāca klajā ar jaunāko OLED displeju un planšetdatoru, kas spēj attēlot augstas izšķirtspējas saturu. Ar šā gada Bravia modeļiem iepazīstināja kompānija Sony. Jaunie Bravia aprīkoti ar jaunu dizainu un pārspēj HD izšķirtspēju. Tāpat Sony izrādīja Xperia Z viedtālruni, kurš ir ūdens necaurlaidīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

BaltCap iegulda Lietuvas "vienradzī" Nord Security

Db.lv,11.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas lielākais privātā kapitāla fondu pārvaldnieks BaltCap kopā ar vadošo investoru Novator Ventures, kā arī General Catalyst un Burda Principal Investments piedalījies 100 miljonu ASV dolāru A sērijas finansējuma piešķiršanas kārtā uzņēmumam, Lietuvas otrajam "vienradzim" Nord Security.

Investīcijas ļaus paplašināt Nord Security produktu klāstu un uzņēmumu darbību, kā arī paātrināt kiberdrošības segmenta izaugsmi. Šai kārtai pievienojās arī biznesa eņģeļu investori, tostarp Ilka Pānanens (Ilkka Paananen), Supercell izpilddirektors, Miki Kūsi (Miki Kuusi), Wolt izpilddirektors un Mets Mullenvegs (Matt Mullenweg), Automattic izpilddirektors.

Par Lietuvas otro "vienradzi" kļuvis Nord Security 

Lietuvas kiberdrošības risinājumu uzņēmums "Nord Security" piesaistījis 100 miljonu ASV dolāru...

“Baltcap aktīvi investē vietējo uzņēmumu izaugsmes potenciālā - mūsu fondos jau ir četri Baltijas uzņēmumi, kuru vērtība pārsniedz miljardu dolāru, un tagad tiem pievienojas Nord Security. Šī Lietuvā dibinātā uzņēmuma izaugsmes stāsts ir viens no iespaidīgākajiem Baltijā, kur attīstījušies jau vairāk nekā desmit vienradži. Esam gandarīti pievienoties Nord Security ceļā uz mūsdienīgiem interneta privātuma un drošības risinājumiem,” uzsver Dagnis Dreimanis, BaltCap vadošais partneris.

"Pirms desmit gadiem mēs apņēmāmies radīt drošības un privātuma rīkus, kas palīdzētu radīt uzticamāku un mierīgāku nākotni tiešsaistē. Esam pelnošs uzņēmums, kas līdz šim darbojies paša spēkiem – bez ārējām investīcijām, taču mūsu investoros esam atraduši partnerus, kuri tic mūsu misijai tikpat lielā mērā kā mēs. Tas ļaus mums augt straujāk un stiprināt mūsu apņemšanos izveidot ievērojami labāku internetu. Mēs esam lepni, ka varam palīdzēt Lietuvai, valstij ar patiesu uzņēmējdarbības garu, ienākt jauno tehnoloģiju inovāciju laikmetā," saka Tomass Okmans (Tom Okman), viens no Nord Security izpilddirektoriem un līdzdibinātājiem.

BaltCap pārvaldībā esošie fondi arvien vairāk fokusējas uz strauji augošiem uzņēmumiem Ziemeļvalstu reģionā. Riska kapitāla fonds NordicNinja, ko kopā pārvalda BaltCap un Japāņu partneri JBIC, Panasonic, Omron un Honda, līdz šim investējis jau četros uzņēmumos ar vienradža statusu – Bolt, Veriff, Einride un Voi.

Nord Security 2012. gadā Lietuvā dibinājuši Tomass Okmans (Tom Okman) un Eimants Sabaļausks (Eimantas Sabaliauskas) ar mērķi izveidot ikvienam viegli pieejamu interneta drošības un privātuma rīku.

Šodien Nord Security produktiem uzticas miljoniem lietotāju visā pasaulē, kā arī virkne uzņēmumu, tostarp Calendly, Adobe, Shutterstock un Vinted, lai nodrošinātu modernāko aizsardzību pret kiberuzbrukumiem, kas attīstās un kļūst arvien sarežģītāki.

Nord Security darbojas 20 valstīs visā pasaulē un turpina strauji paplašināties – darbinieku skaits, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir pieaudzis par 50 %, un uzņēmumā šobrīd ir 200 vakances.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Āzija mazina spriedzi

Didzis Meļķis,09.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koreja un Ķīna šonedēļ vienojas ar vēsturiskajiem pāridarītājiem Japānā par jaunas lapas pāršķiršanu, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šāds trīspusējais lēmums ne vien mazina politisko saspīlējumu emocionālas un nacionālistiskas retorikas visai uzlādētajā vidē, bet arī nāk laikā, kad bremzējas reģiona ekonomika. Zināmā mērā tā noticis arī savstarpējā naidīguma un vēsturisko netaisnību dēļ.

Ego cīņas

Korejas galvaspilsētā Seulā notikušajā trīspusējā Japānas, Ķīnas un Korejas samitā valstu vadītāji ir parakstījuši miera un sadarbības deklarāciju, pāršķirot jaunu lapu to attiecībās, kas kļuva pat vardarbīgas vien neilgu laiku pēc iepriekšējā samita 2012. gadā. (Skat. DB 18.09.2012.) Toreiz Japānas valdība, labu gribot, neveiksmīgi manevrēja ap teritoriāli strīdīgajam Senkaku salām, kuras ķīnieši gan dēvē par Diaojui salām. Japānas valdība nolēmusi strīdīgās salas nopirkt no privātpersonas, kurai tās pieder, lai novērstu vēl lielāku paredzamo skandālu. Proti, nacionālistiski noskaņotais Tokijas gubernators Šintaro Išihara iepriekš bija paudis apņēmību darīt to pašu, lai Austrumķīnas jūras salās, uz kurām pretendē arī Ķīna, izvērstu būvniecību. Ķīna to neuztvēra par labas gribas žestu un uz Senkaku akvatoriju aizkomandēja sešus izlūkošanas kuģus, ap salām sāka spietot arī ķīniešu zvejas kuģi. Savukārt Ķīnas iekšzemē sākās stihiski nemieri un demolēšana itin daudzskaitlīgajā japāņu uzņēmēju un viņu ģimeņu populācijā. Iznākumā tika slēgta daļa no Canon un Panasonic rūpnīcām, lidsabiedrība All Nippon Airways piedzīvoja masveidīgu biļešu atsaukšanu, tika demolēti Toyota un Honda veikali. Savukārt ar Koreju vēl šā gada sākumā Japāna jau atkal saķērās strīdīgo Dokdo jeb Takešimas salu dēļ, kā iznākumā tika prognozēta arī ekonomisko attiecību pasliktināšanās starp abiem biznesa ziņā ļoti rosīgajiem kaimiņiem. 22. februārī Japānā tika svinēta desmitā Takešimas diena, atgādinot par teritoriālajām pretenzijām uz nelielo klinšaino saliņu grupu, kas ģeogrāfiski atrodas pa vidu starp abām valstīm Austrumķīnas jūrā. Seula atbildēja ar masīvu propagandas materiālu izplatīšanu par Dokdo salām savā valstī un starptautiski. Japāna pastāvīgi zaudē savu Korejas tirdzniecības partnera nozīmību, un kopš 2003. gada lielāka tirdzniecības daļa ar Koreju pieaug Ķīnas pusē, kas cita starpā liek bažīties Vašingtonai, jo ASV ir stratēģiskais drošības garants abiem strīdniekiem. Šā gada strīda karstumā Seula un Tokija arī paziņoja par 14 gadus ilgā līguma pārtraukšanu, kas paredzēja abām valstīm tiesības vienai no otras krīzes gadījumā iegādāties ASV dolārus savā nacionālajā valūtā. Kāda japāņu amatpersona laikrakstam Asahi Shimbun valūtu līguma nepagarināšanu raksturoja kā abu valstu ego sadursmi. Japānas premjers Šindzo Abe Seulā ir solījis arī paātrināt sarunu procesu ar Koreju par izlīdzinājumu starp abām valstīm par Otrajā pasaules karā notikušo korejiešu sieviešu masveida seksuālo paverdzināšanu impēriskās Japānas virsnieku interesēs, kas ir starp pastāvīgajiem klupšanas akmeņiem abu valstu attiecībās.

Komentāri

Pievienot komentāru