Par videi draudzīgāko zīmolu pasaulē atzīta Japānas autobūves kompānija Toyota. Tam seko Johnson & Johnson un Honda, liecina ASV zīmolu konsultācijas kompānijas Interbrand izveidotais saraksts 2012 Best Global Green Brands report.
Ceturtajā vietā sarakstā iekļuvusi Vācijas autobūves kompānija Volkswagen, piektajā tehnoloģiju kompānija Hewlett-Packard, sestajā – Panasonic, septītajā – Dell, astotajā – Siemens, devītajā – Danone un desmitajā – Vācijas autoražotājs BMW.
Kā norāda pētījuma autori, uzņēmumi visā pasaulē pievērsuši uzmanību, lai uzlabotu savu ilgtspēju. «Ilgtspēja ir pierādījies kā stratēģisks un peļņu nesošs uzņēmējdarbības uz zīmola pārvaldīšanas aspekts. Ir svarīgi, ka patērētāja iespaids par zīmolu ir saistīts ar uzņēmuma atbildību pret vidi. Pretējā gadījumā zīmola pūliņi šajā jomā var būt līdz galam neizmantots aktīvs,» sacīja Interbrand izpilddirektors Jezs Fremptons (Jez Frampton).
Tehnoloģiju gigants Apple uzņēmuma izveidotajā sarakstā ieņēmis 13. vietu. Salīdzinot ar aizvadīto gadu, Apple izdevies sarakstā pakāpties par divām vietām. Somijas tālruņu ražotājs Nokia ieņēmis divdesmito vietu. Salīdzinot ar gadu iepriekš, Nokia pozīcija sarakstā kāpusi par divām vietām. Savukārt Samsung sarakstā ieņem 25. vietu un, salīdzinot ar gadu iepriekš, savu pozīciju nav mainījis.
Kopumā pasaules videi draudzīgāko zīmolu sarakstā iekļauti 50 uzņēmumi. Viszemāk novērtēts Šveices finanšu konglomerāts UBS, 49. vietā iekļauta Lielbritānijas banka HSBC, 48. vietā – Japānas kompānija Nintendo, 47. vietā – Šveices finanšu kompānija Credit Suisse un 46. vietā – Zviedrijas apģērbu tirdzniecības ķēde H&M.