Citas ziņas

Panasonic iegūst vairāk nekā pusi no Sanyo

,10.12.2009

Jaunākais izdevums

Japānas Panasonic Corp ieguvusi 50.2% no Sanyo Electric Co Ltd, pasaules lielākā akumulatoru bateriju ražotāja, tādējādi noslēdzot ilgi kavēto 403.8 miljardu jenu (4.6 miljardi ASV dolāru) darījumu, ziņo Reuters.

Starp Sanyo hibrīdauto bateriju pircējiem ir tādi autoražotāji kā Honda Motor Co Ltd, Ford Motor Co un PSA Peugeot Citroen. Panasonic kopā ar Toyota Motor Corp ir kopuzņēmums, kas attīsta un ražo hibrīdu un elektrisko automašīnu baterijas.

Sanyo ir arī lielākais saules bateriju ražotājs.

Darījuma rezultātā Panasonic kļūs par dominējošo spēlētāju strauji augošajā hibrīdautomašīnu bateriju tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Izmēģina videi draudzīgu smagās mašīnas prototipu

,29.10.2009

Izmēģinājumu braucienos kompānija Panasonic izmantoja kravas furgonu, lai transportētu Viera platekrāna televizorus no ražotnes Osakā uz vairumtirdzniecības centru Urajasu pilsētā. (Foto: Panasonic)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Panasonic un Tomy veiksmīgi izmēģinājušas lielas noslodzes kravas mašīnu, kas tika darbināta ar saspiestu dabasgāzi (SDG) (compressed natural gas). Testos, kas ilga sešus mēnešus no šī gada aprīļa līdz septembrim, smagā mašīna veica 48 turp un atpakaļ reisus starp Osakas un Tokijas apgabaliem.

Testi parādīja teicamus rezultātus: 10 procentu samazinājumu CO2 izmešiem un 90 procentu samazinājumu NOX izmešiem, salīdzinot ar standarta kravas mašīnām. Projektu organizēja Japānas Zemes, infrastruktūras, transporta un tūrisma ministrija. Šobrīd Japānā tiek lietoti jau aptuveni 37 000 zema piesārņojuma līmeņa SDG transporta līdzekļi, kas aizstāj ierastās ar degvielu darbināmās automašīnas. 17 000 no tiem ir kravas mašīnas, galvenokārt ar kravnesību divas tonnas.

Savukārt, runājot par garvilces, lielas noslodzes SDG kravas mašīnām, tad radītais prototips šobrīd ir vienīgā šāda veida automašīna Japānā. Izmēģinājuma laikā smagā mašīna parādījusi ne vien zemus izmešu rādītājus, bet arī augstu degvielas ekonomiju. Tā spēj veikt 600 km garu ceļa posmu tikai ar vienu degvielas uzpildi. Tādēļ to var uzskatīt par nākamās paaudzes kravas furgonu, kas būtiski samazinātu apkārtējās vides piesārņojuma līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Panasonic līdzdarbosies krievu Silīcija ielejas radīšanā

Lelde Petrāne,04.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Panasonic apstiprinājusi līdzdalību Skolkovas Gudrās pilsētas koncepcijas izstrādē. Panasonic kopā ar Ernst&Young, Cisco un Krievijas Zinātņu akadēmiju palīdzēs galvenajam darbuzņēmējam, uzņēmumam Cognitive Technologies, izstrādāt projektu.

Plānots, ka Skolkovas inovatīvā pilsēta tiks atvērta 2014.-2015. gadā, nodrošinot ar mājokļiem aptuveni 31 000 iedzīvotāju 400 hektāru platībā. Projekts paredz izveidot Skolkovas Zinātnes un tehnoloģijas institūtu, pētījumu un attīstības centrus, izglītības objektus, mājokļus, infrastruktūru un veikalus.

Panasonic ir viens no četriem Skolkovas Gudrās pilsētas koncepcijas izstrādātājiem un apraksta eko tehnoloģijas un risinājumus, kas var nodrošināt efektīvāku Skolkovas darbību, vienlaicīgi samazinot tās ietekmi uz vidi.

«Nekad vēl līdz šim mūsu vīzija par gudrām, videi draudzīgām pilsētām nav bijusi tik tuvu realizācijai Eiropā kā šobrīd,» sacīja Lorāns Abadī (Laurent Abadie), Panasonic Europe izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Panasonic slēgs vienu no pasaules lielākajām plazmas paneļu rūpnīcām

Jānis Rancāns,20.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas tehnoloģiju kompānija Panasonic nolēmusi pamatīgi griezt savu zaudējumus nesošo televizoru bieznesu un atlaist tūkstoš darbiniekus, kā arī slēgt ražotnes, atsaucoties uz Japānas mediju vēstīto, ziņo AFP.

Uzņēmums plāno slēgt ražotni Amagasaki rūpnīcā, kas ir viena no lielākajām plazmas paneļu ražotnēm pasaulē. Tāpat Panasonic apsver LCD ekrānu ražotnes Mobaras pilsētā pārdošanu kādam savam konkurentam.

Japānas kompānija tā spiesta rīkoties, lai uzlabotu situāciju savā zaudējumus nesošajā TV iekārtu biznesā.

Tāpat kompānija samazinājusi savu TV pārdošanas mērķi no 25 līdz 20 miljoniem šajā fiskālajā gadā.

Panasonic TV segmenta zaudējumus izraisījusi spēcīgā Dienvidkorejas uzņēmumu konkurence, iekārtu cenu kritums, kā arī augstais Japānas jenas kurss, norāda Japānas mediji.

Kompānijas plazmas paneļus ražo divās rūpnīcās – Amagasaki pilsētā (rūpnīca tika pabeigta 2009. gadā) un Šanhajā Ķīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Panasonic slēdz pārstāvniecības Tallinā un Viļņā

Ritvars Bīders,05.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānijas Panasonic reģionālais birojs Austrumeiropā Panasonic Polska slēdzis kompānijas pārstāvniecības Lietuvā un Igaunijā, atstājot tikai vienu biroju Baltijas valstīs – Rīgā, ziņo news2biz.com.

Birojus Lietuvā un Igaunijā Panasonic slēdzis ekonomiskās lejupslīdes dēļ, taču kompānija sola no jauna atvērt pārstāvniecības abās valstīs, kad atsāksies ekonomikas izaugsme.

«2009. gada vasarā Panasonic nolēma «iemidzināt» pārstāvniecības Tallinā un Viļņā. Mēs esam paturējuši dažus darbiniekus šajos birojos, taču lielākā daļa Panasonic darbību tiks realizētas caur mūsu Rīgas biroju,» skaidro Panasonic Polska preses pārstāvis Radeks Javorskis.

Viņš skaidro, ka biroju slēgšana ir saistīta ar «dramatisko» sarukumu Baltijas valstu ekonomikā. «Taču mēs neaizejam no šim tirgiem,» uzsver R. Javorskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija "Toyota" atteikusies no olimpisko spēļu sponsorēšanas, kā iemeslu minot to, ka spēles kļuvušas "arvien politiskākas" un sportisti tajās paliek otrajā plānā.

2015.gadā "Toyota" ar Starptautisko olimpisko komiteju (SOK) noslēdza desmit gadu sponsorēšanas līgumu.

Taču tagad, kad beigušās vasaras olimpiskās spēles Parīzē, autobūves uzņēmums nolēmis līgumu lauzt, "Toyota" kanālā platformā "YouTube" publicētā raidierakstā paziņoja kompānijas padomes priekšsēdētājs Akio Tojoda.

"Jau kādu laiku esmu domājis, vai šajā pasākumā sportisti patiešām ir pirmajā vietā," teica "Toyota" dibinātāja Kijičiro Tojodas mazdēls, piebilstot, ka olimpiskās spēles "kļūst arvien politiskākas".

Lēmums nozīmē, ka pakāpeniski vairs netiks izmantota olimpisko spēļu atribūtika ar "Toyota" logotipu, kā arī kompānijas automašīnas vairs neizmantos ar olimpiskajām spēlēm saistītos pasākumos, informēja Tojoda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Panasonic paredz 5,5 miljardu lielus gada zaudējumus

Jānis Rancāns,31.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Panasonic šo biznesa gadu kopumā noslēgs ar zaudējumiem 420 miljardu Japānas jenu (aptuveni 5,5 miljardi ASV dolāru) apmērā, kas kompānijai būs smagākie zaudējumi pēdējo desmit gadu laikā, atsaucoties uz Japānās tehnoloģiju kompānijas prognozēm, ziņo Reuters.

Panasonic zaudējumi galvenokārt saistīti ar augsto jenas kursu, zemo pieprasījumu ASV un Eiropā, kā arī ar augstajām rekonstrukcijas izmaksām, pavēstījusi kompānija.

Iepriekš Panasonic plānoja, ka biznesa gadu tai izdosies noslēgt ar neto peļņu 30 miljardu jenu apmērā.

Komentējot plānotos finanšu rezultātus, kompānijas galvenais Finanšu direktors Makoto Uenojama skaidroja, ka Panasonic nepieciešams pārskatīt savu televizoru un ar tiem saistītu pusvadītāju biznesu. «Ja mēs tos samazināsim, mūsu rādītāji būs pavisam savādāki,» klāstīja M. Uenojama.

Db.lv jau vēstīja, ka Panasonic plāno pamatīgi «griezt» savu zaudējumus nesošo televizoru biznesu, no darba atlaist vairākus simtus darbinieku un slēgt atsevišķas ražotnes Japānā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Panasonic jaunajā Tesla rūpnīcā varētu investēt gandrīz miljardu dolāru

Žanete Hāka,26.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Panasonic Corp aicinājusi vairākus Japānas ražotājus pievienoties tai un investēt ASV automašīnu akumulatoru rūpnīcā, ko tā plāno būvēt kopā ar Tesla, raksta Reuters.

Tiek lēsts, ka kopējais investīciju apjoms varētu sasniegt aptuveni 979 miljonus ASV dolāru.

Paredzams, ka rūpnīca darbu sāks 2017. gadā un ir daļa no Tesla plāniem ražot lētākus elektoautomobiļus.

Pagājušajā nedēļā Tesla deva mājienus par litija akumulatoru rūpnīcu, kuras partneru vidū visdrīzāk varētu būt arī Panasonic un citi piegādātāji. Tesla atteikusies šīs ziņas komentēt, savukārt Panasonic, kas ir autoražotāja galvenais litija akumulatoru piegādātājs, sacījis, ka vēlas paplašināt sadarbību ar Tesla, taču sīkākus komentārus nav sniedzis.

Darījumam tuvu stāvošas, anonīmas personas, sacījušas,ka Panasonic apsver investīcijas jaunajā rūpnīcā, plānojot paplašināt akumulatoru piegādes apjomus Tesla. Pašreizējais sadarbības līgums beidzas 2017. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

RealSoundLab izgudrojums būs Panasonic televizoros

Anna Novicka,05.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tas bija vairāk nekā divu gadu darbs – par līgumu, kas nupat ir noslēgts ar plaša patēriņa elektronikas ražotāju Panasonic, saka uzņēmuma RealSoundLab (RSL) valdes priekšsēdētājs Viesturs Sosārs. Līgums paredz, ka tagad visos Eiropā tirgotos Panasonic televizoros būs iebūvēta RSL izstrādāta skaņas apstrādes tehnoloģija. Šogad varētu tikt parakstīti arī citi sadarbības līgumi, cerīgs ir kompānijas vadītājs.

Produkts, ar kuru RSL ir izgājusi pasaulē, ir unikāla skaņas apstrādes tehnoloģija, kas ļauj nelaboratorijas apstākļos novērtēt skaņas kvalitāti un šo skanējumu koriģēt. Līdz šim tas nav izdevies nevienam elektronikas ražotājam. Panasonic ir trešais RSL sadarbības partneris plašā patēriņa elektronikas jomā – iepriekš līgumi jau tika noslēgti ar Hitachi (ASV un Japānā), kā arī Kenwood. Kā uzsver V. Sosārs, Panasonic Latvijas izstrādātāju know-how izmantos arī jaunās paaudzes 3D televizoriem, kuri tirgū parādīsies martā.

Kā stāsta V. Sosārs, patlaban norit sarunas vēl ar vairākiem potenciāliem partneriem, nākamais līgums sagaidāms jau aprīlī. Šī gada vidū RSL iecerējusi arī sākt pamazām darboties Korejas un Taivānas tirgos – nevis atvērot savas pārstāvniecības, kā tas ir, piemēram, ASV, bet vienojoties ar vietējiem uzņēmējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu elektronikas produktu ražotājs Panasonic laidis klajā 3-D videokameru patērētājiem, vēsta Associated Press.

Vairākas pasaules elektronikas kompānijas patērētājiem sākušas piedāvāt 3-D televizorus, cerot, ka tādi supergrāvēji kā Avatars modinās cilvēkos vēlmi pēc trīsdimensiju pieredzes arī mājas apstākļos. Tomēr līdz šim trīsdimensionālo produktu satura nepietiekamība nav ļāvusi tiem gūt panākumus tirgū.

Videokameras un 3D lēcas komplekts maksā aptuveni 2000 dolārus (Ls 1080), kas ir patērētājiem daudz pieejamāks nekā profesionāla 3-D videokamera. Panasonic kamera atgādina parastu digitālo videokameru, tomēr tai ir nepieciešama nedaudz lielāka 3-D maiņas lēca, kas ir jāiegādājas atsevišķi.

3-D videokameras Japānā sāks pārdot 20. augustā, savukārt citur pasaulē – nedaudz vēlāk 2010. gada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektrisko automašīnu ražotājs Tesla Motors pasaulē lielāko litija-jonu akumulatoru rūpnīcu būvēs Nevadas štatā, ceturtdien paziņoja štata gubernators Braiens Sandovals.

Šī rūpnīca, par kuras plāniem jūlijā tika paziņots kopīgi ar Japānas elektronikas uzņēmumu Panasonic Corp., nākamo 20 gadu laikā Nevadas ekonomikā iepludinās gandrīz 100 miljardus dolāru, norāda Sandovals.

Ražotne tieši nodarbinās 6500 cilvēku un vēl 16 000 netieši, bet Nevadas iekšzemes kopproduktu (IKP) tā palielinās par 4%, sacīja gubernators.

Izvēlē par šīs rūpnīcas būvniecību konkurējuši vēl četri štati - Kalifornija, Teksasa, Ņūmeksika un Arizona.

Vietējais Nevadas laikraksts vēsta, ka štats uzņēmumam 20 gadu laikā solījis nodokļu atlaides aptuveni 1,25 miljardu dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas ražotājs «Panasonic» ceturtdien paziņoja, ka apturēs biznesa saites ar Ķīnas telekomunikāciju kompāniju «Huawei», pievienojoties kompānijām, kas distancējas no Ķīnas uzņēmuma saistībā ar ASV aizliegumu ar to sadarboties.

Paziņojums izplatīts dienu pēc tam, kad četri lielākie Japānas un Lielbritānijas mobilo sakaru operatori paziņoja, ka atliek jaunā «Huawei» viedtālruņa ar 5G tehnoloģiju palaišanu tirgū.

«Esam izbeiguši jebkādus biznesa darījumus ar «Huawei» un 68 tās grupas kompānijām,» pret kurām vērsts ASV aizliegums sadarboties, paziņoja «Panasonic» preses pārstāvis Džo Flinns, piebilstot, ka tāds rīkojums kompānijā izplatīts trešdien.

Flinns informēja, ka «Panasonic» ar «Huawei» saista «elektronisko detaļu» piegādes, bet detalizētāku informāciju viņš nesniedza.

ASV valdības aizliegums attiecas uz ASV ražotiem produktiem. «Panasonic» ASV ražo daļu detaļu, kas tiek piegādātas «Huawei». apstiprināja Japānas uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota un Panasonic veidos kopuzņēmumu elektrisko automobiļu akumulatoru izstrādei

LETA,22.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autoražotājs «Toyota Motor Corp.» otrdien paziņoja, ka ar elektronikas kompāniju «Panasonic Corp.» veidos kopuzņēmumu, lai izstrādātu akumulatorus elektriskajiem automobiļiem.

Kopuzņēmums tiks izveidots līdz 2020.gadam un 51% tā akciju piederēs «Toyota», bet atlikušā daļa - «Panasonic».

«Toyota» vadītājs Akio Tojoda jau iepriekš norādīja, ka vēlas, lai no 2030.gada pusi no uzņēmuma globālā tirdzniecības apjoma nodrošinātu elektriskie automobiļi, salīdzinot ar 15% šobrīd.

Tojoda uzsver, ka svarīgākais elements elektrisko automašīnu attīstībai nākotnē būs akumulatori.

«Panasonic» tiek uzlūkots kā speciālists akumulatoru ražošanas nozarē, un tas jau izveidojis partnerattiecības ar ASV elektrisko automašīnu ražošanas kompāniju «Tesla Motors», ar kuru kopīgi tiek pārvaldīta milzīga ražotne Savienotajās Valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Berlīnē notikušajā elektronikas izstādē IFA 2017 izrādītās tehnoloģijas liek domāt, ka jau pavisam drīz sarunāšanos ar sadzīves tehniku uztversim kā normālu parādību

Gudrāka un savstarpēji savienota sadzīves tehnika, ekrāni visās malās, arī gleznu vietā, un sarunas balsī ar priekšmetiem – šādi IFA 2017 iezīmējusi tuvākās nākotnes patērētāju elektronikas aprises. Berlīnes izstāžu centra milzīgajos paviljonos tehnoloģiju kompānijas tradicionāli izstāda iepriekš neredzētas inovācijas; dažas tendences bija īpaši uzkrītošas.

Ultra HD ir ikdiena

4K jeb Ultra HD izšķirtspēja televizoriem vairs nav nekas pārsteidzošs, taču šajā izstādē milzu ekrāni ar astoņiem miljoniem attēlu veidojošo pikseļu bija it visur – gan kā izstādes objekti, gan kā informatīvi palīglīdzekļi citu produktu stendos. Samsung prezentēja televizora un digitālā gleznu rāmja krustojumu The Frame 43 collu versijā, kas izslēgtā stāvoklī kļūst par gleznu. Vienlaikus korejieši paziņoja par sadarbību ar slaveno Madrides Prado mākslas muzeju, un šī savienība paredz, ka lietotājiem ielādēšanai digitālajā rāmī būs pieejamas tūkstoš slavenu mākslinieku gleznu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Panasonic peļņa sarukusi par 5,6%

Ritvars Bīders,02.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānija Panasonic, kas ir pasaulē ceturtais lielākais televizoru ražotājs aiz Samsung Electronics, LG Electronics un Sony, pērn pēdējā ceturksnī strādāja ar 95,36 miljardu jēnu (597 miljonu latu) lielu operacionālo peļņu, kas ir par 5,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, ziņo Reuters.

Kompānijas peļņu iedragāja spēcīga konkurence globālajā tirgū, kā arī lielāka jēnas vērtība, kas atstāja negatīvu ietekmi uz Panasonic ieņēmumiem ārvalstīs.

Kopš 2010. gada janvāra Panasonic akcijas cena samazinājusies par teju 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Arī Sony nākotnē neraugās optimistiski

Jānis Rancāns,02.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada trešajā ceturksnī Japānas tehnoloģiju kompānija Sony piedzīvojusi zaudējumus 27 miljardu Japānas jenu (346 miljoni ASV dolāru) apmērā, kā arī prognozē, ka kopējie biznesa gada, kas noslēgsies 2012. gada martā, zaudējumi būs 90 miljardu jenu (1,2 miljardu ASV dolāru) apmērā, vēsta AP.

Iepriekš Sony prognozēja, ka biznesa gadu noslēgs ar peļņu 60 miljardu jenu (769 miljoni ASV dolāru) apmērā.

Trešā ceturkšņa zaudējumus kompānija piedzīvojusi pateicoties augstajam jenas kursam un zemajiem TV iekārtu pārdošanas rādītājiem. Tāpat Sony finanšu rādītājus ietekmējušas dabas katastrofas Taizemē un Japānā.

Kompānija arī paziņojusi, ka mainīs zaudējumus nesošo TV struktūrvienību darbības stratēģijas. Sony norāda, ka samazinās TV iekārtu ražošanas apjomus no 40 miljoniem vienību gadā līdz 20 miljoniem.

Db.lv jau vēstīja, ka cita Japānas tehnoloģiju kompānija – Panasonic prognozējusi, ka šo biznesa gadu kopumā noslēgs ar zaudējumiem 420 miljardu Japānas jenu (aptuveni 5,5 miljardi ASV dolāru) apmērā, kas kompānijai būs smagākie zaudējumi pēdējo desmit gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Panasonic guvis peļņu, bet mazāku nekā gaidīts

,05.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas gigants Panasonic Corp. paziņojis, ka ceturksnī no oktobra līdz decembrim, neraugoties uz sarežģītajiem tirgus apstākļiem, spējis gūt peļņu. Taču rezultāti tik un tā neatbilst tirgus gaidām, ziņo MarketWatch.

Panasonic fiskālajā trešajā ceturksnī nopelnījusi 32.3 miljardus jenu (36 miljoni ASV dolāru). Tajā pašā ceturksnī iepriekšējā gadā korporācijas zaudējumi sasniedza 63.1 miljardu jenu.

Šā gada trešā ceturkšņa rezultāti nav sasnieguši prognozi - 46.5 miljardu jenu peļņa.

Savā paziņojumā korporācija norādījusi, ka dažos reģionos, piemēram, Ķīnā un citur Āzijā ir vērojamas tirgus atlabšanas pazīmes, taču kopumā biznesa apstākļi joprojām bijuši sarežģīti.

Panasonic saglabājusi tīro zaudējumu prognozi visam fiskālajam gadam kopumā, kas noslēdzas marta beigās, 140 miljardu jenu apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Breksita dēļ Panasonic galveno Eiropas biroju pārvietos uz Nīderlandi

LETA,30.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas uzņēmums Panasonic Corp. plāno šogad pārvietot savu galveno Eiropas biroju no Lielbritānijas uz Nīderlandi, ņemot vērā bažas par iespējamām nodokļu problēmām saistībā ar Lielbritānijas izstāšanos no Eiropas Savienības (ES), ceturtdien paziņoja kompānijas preses pārstāve.

«Mēs pārvietosim savu galveno Eiropas biroju uz Nīderlandi,» norādīja preses pārstāve, apstiprinot iepriekš Japānas biznesa laikrakstā «Nikkei» pausto informāciju par kompānijas lēmumu.

«Panasonic» vadītājs Eiropā Laurents Abadie «Nikkei» pavēstīja, ka birojs uz Amsterdamu tiks pārvietots oktobrī.

Šāds lēmums pieņemts saistībā ar bažām, ka Japāna pēc «Breksita» varētu uztvert Lielbritāniju kā nodokļa patvēruma valsti, ja Londona nolems samazināt savu uzņēmuma ienākuma nodokļa likmi cerībā piesaistīt kompānijas, skaidro «Panasonic» preses pārstāve.

Abadie laikrakstam sacīja, ka uzņēmums šādu lēmumu apsvēris jau pēdējos 15 mēnešus, ņemot vērā arī iespējamos «Breksita» šķēršļus cilvēku un preču plūsmai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Attālināti iedarbināt putekļu sūcēju un uzzināt ledusskapja saturu

Sanita Igaune,20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu tehnikai parādās arvien vairāk jaunu funkciju, tai skaitā interneta savienojamība, kas veicina to, ka dažādu produktu kategorijās ierīču funkcijas arvien vairāk pārklājas, raksta Dienas bizness.

Turklāt tas notiek ne tikai mobilo komunikāciju segmentā, bet arī patērētāj elektronikā, piemēram, televizoru, monitoru un foto kameru segmentā.

«Šīs produktu kategorijas pamazām transformējas vienā lielākā «gudro» ierīču segmentā,» DB norādīja Samsung Electronics Baltics Telekomunikāciju produktu vadītājs Māris Ķikāns. Ražotāji pilnveido produktu klāstu, lai nodrošinātu plašākas savienojumu un satura koplietošanas iespējas starp visdažādākajām ierīcēm – sākot no televizoriem, tālruņiem, planšetdatoriem un klēpjdatoriem, līdz foto, video kamerām un mājsaimniecības iekārtām. «Mainās un tiek ieviestas jaunas tehnoloģijas, operētājsistēmas. Varētu teikt, mēs šobrīd strauji virzāmies uz viedās tehnikas segmentu,» DB pamatoja LG Electronics Latvia Sabiedrisko attiecību menedžeris Vjačeslavs Sergejevs. Taču, vienlaikus viņš atzīst, ka viedās sadzīves tehnikas attīstība šobrīd nav tik strauja, ko varētu izskaidrot ar salīdzinoši dārgāku produktu cenu un patērētāju nezināšanu par attiecīgās tehnikas priekšrocībām, tādējādi tehnikas nomaiņa prasīs daudz gadu. Tomēr tehnikas attīstības potenciāls ir milzīgs. «Gudrās» tehnoloģijas – tā ir sadzīves elektronikas biznesa nākotne, DB pārliecību pauž Panasonic Polijas un Baltijas valstu izpilddirektors Ireneusz Smaga, vienlaikus atzīmējot, ka ražotājs jau pēdējos divus gadus TV un Blu-ray segmentā ir iestrādājis vairākus «gudros» risinājumus. Ražotāji attīsta piedāvājumu klientiem, kas lietotājiem sniedz plašākas iespējas gan globālo, gan vietējo iespēju klāstā. Panasonic uzskata, ka gudri izstrādāta un gudri pielietota viedā tehnoloģija var būtiski uzlabot ikdienas dzīvi. Tiesa, apkopotā informācija liecina, ka šobrīd «gudrās» tehnikas pārdošanas apjomi nav grandiozi, taču interese par šāda veida tehniku palielinās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Fitch samazina Sony un Panasonic reitingu līdz miskastes līmenim

Gunta Kursiša,22.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reitingu aģentūra Fitch samazinājusi Japānas patēriņa elektronikas ražotāju Sony Corp un Pansaconic Corp kredītreitingu līdz «miskastes» līmenim, raksta Reuters.

Sony kredītreitings samazināts par trim atzīmēm līdz BB- statusam. Panasonic reitings samazināts no BB.

Fitch lēmums samazināt ražotāju reitingu ir vēl viens trieciens Japānas tehnoloģiju gigantiem, kas pēdējā laikā izjūt vāju pieprasījumu un sīvu konkurenci ar Apple Inc un Samsung Electronics.

Spēcīgā Japānas jēna un nevienmērīgais pieprasījums no Ķīnas negatīvi ietekmējis Japānas tehnoloģiju ražotāju ieņēmumus. Ķīnas ekonomiskā izaugsme ir palēninājusies, turklāt pieprasījumu pēc Japānas precēm ietekmējušas abu valstu nesaskaņas un protesti saistībā ar teritoriālām vienībām.

Pagājušajā mēnesī Panasonic pavēstīja, ka finanšu gada rezultāti paredzami teju desmit miljardu ASV dolāru zaudējumu apmērā, kas ir sliktāks rezultāts nekā tika lēsts iepriekš. Zaudējumi saistīti ar miljardiem Japānas jēnu norakstīšu saistībā ar kompānijas telefonu, saules kolektoru un mazo litija bateriju biznesu. Sāncensis Sony laikā no jūlija līdz septembrim spēja gūt nelielu peļņu un saglabāja pilna finanšu gada peļņas prognozi 1,63 miljardu ASV dolāru apjomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Elkor sāk pārdot 3D televizorus

Sanita Igaune,09.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir pieejami pirmie trīsdimensiju (3D) televizori (Samsung), kas nopērkami Elkor tirdzniecības vietās, to cena atkarībā no ekrāna lieluma ir no 1199 līdz 1499 Ls, informē Elkor.

Samsung produktu mārketinga menedžeris Vitālijs Žilinskis iepriekš DB norādīja, ka Samsung 3D televizoru tirdzniecība Latvijā tiks sākta aprīlī.

Savukārt LG Electronics Latvia komercdirektors Sergejs Samoiļenko DB solīja, ka veikalos pirmie 3D televizori būs pieejami maijā. LG televizoru ekrāna izmērs būs 42, 47 un 55 collas pa diagonāli.

Aptuveni ap to pašu laiku - pirmajā pusgadā - veikalos varētu parādīties pirmie Panasonic 3D televizori. «Aptuvenā cena vēl nav noteikta, bet paredzams, ka pircējiem nebūs jāmaksā vairāk kā par labu televizoru šobrīd,» DB iepriekš sacīja Panasonic Latvijas pārstāvniecības vadītāja Santa Māgure.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Japānas kodolkatastrofa saules enerģijas ražotājiem ļaus pelnīt miljardiem dolāru

Jānis Rancāns,21.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc katastrofas Fukušimas AES visā pasaulē ir pieaugušas bažas par kodolenerģijas drošu izmantošanu, tas var ievērojami palielināt pieprasījumu pēc videi draudzīgas un drošas enerģijas, raksta Bloomberg.

Tādi saules enerģijas ieguves iekārtu ražotāji kā Panasonic Corp. un Sharp Corp., pateicoties pieaugošajam pieprasījumam, nākamajos desmit gados varēs nopelnīt virs 100 miljardiem ASV dolāru.

Pērn jūnijā Japāna paziņoja par plāniem līdz 2020. gadam uzcelt deviņus kodolreaktorus, tomēr pēc Fukušimas katastrofas Japānas premjers ir norādījis, ka valsts pārskatīs šos plānus. Tas nozīmē, ka Japāna pastiprinās centienus ieviest alternatīvu enerģijas avotu izmantošanu, uzskata Japānas analītiķi. Saules enerģija varētu būt labākais risinājums, jo vēja vai termoelektrostaciju celtniecības vietas ir ierobežotas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Honkongas Cathay Pacific savos lidojumos plāno piedāvāt internetu un mobilos sakarus

Ritvars Bīders,07.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Honkongas aviokompānija Cathay Pacific 2012. gada sākumā savos reisos pasažieriem lidojuma laikā plāno piedāvāt interneta, mobilo sakaru un televīzijas pakalpojumus, raksta PC World.

Aviokompānija plāno izmantot Panasonic Avionics izstrādāto tehnoloģiju eXConect, kas lidojumu laikā, izmantojot satelītu, spēj nodrošināt interneta ātrumu līdz pat 50 megabitiem sekundē (Mbps).

Šī datu plūsma tiks sadalīta starp pasažieriem nodrošināto interneta pakalpojumu, kā arī lidaparāta apkalpes vajadzībām, piemēram, lidojuma datu reālā laika sūtīšanu uz aviokompānijas bāzēm.

Satelīta savienojums arī nodrošinās lidojumos mobilos sakarus un televīziju.

Pagaidām noslēgtā vienošanās ar Panasonic Avionics paredz, šīs tehnoloģijas ieviešanu visās Cathay Pacific un tai piederošās lidsabiedrības Dragonair lidmašīnās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

EK auto detaļu piegādātājiem par karteļa izveidi piemēro 155 miljonu eiro sodu

LETA,08.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) sešiem automašīnu gaisa kondicionēšanas un dzinēja dzesēšanas sistēmu detaļu ražotājiem piemērojusi kopumā 155 miljonu eiro naudassodu par viņu iesaistīšanos piegāžu kartelī.

EK norāda, ka detaļu piegādātāji - Vācijas Behr, Japānas Calsonic, Denso, Panasonic un Sanden, kā arī Francijas Valeo - atzinuši iesaistīšanos šajā kartelī un piekrituši vienošanās panākšanai.

Komisija vēsta, ka bijuši četri atsevišķi karteļi, kas aptvēra detaļu piegādes dažādiem autoražotājiem. EK konstatējusi, ka uzņēmumi koordinējuši cenas vai tirgus un apmainījušies ar sensitīvu informāciju tikšanās reizēs, e-pastos vai ar telefonu zvaniem Eiropā un Japānā.

Denso nav piešķirts naudassods par trīs no šiem karteļiem, jo uzņēmums ziņojis varasiestādēm par to esamību, bet Panasonic šī paša iemesla dēļ izvairījusies no soda naudas vienā no šiem karteļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas iedzīvotājiem topā 32 collu televizori, kā arī 3D modeļi

Sanita Igaune,05.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji visvairāk izvēlas 32 collu lielus televizorus, tas skaidrojams ar mazajiem dzīvokļiem. Tomēr pieaug arī pieprasījums pēc lielākiem televizoriem – 42 collas un lielākiem LED un LED LCD televizoriem, DB norāda LG Electronics Latvia komercdirektors Sergejs Samoiļenko.

Vislielākais pieaugums pēc televīzoriem bija jūtams pirms valsts pārejas uz digitālo televīziju (2010.gada 1.jūnijs).

Kā viena no galvenajām lietām, kam klienti pievērš pastiprinātu uzmanību ir iebūvētais DVB–T dekoderis, kas atbalsta MPEG4 signālu, lai ar jauno televizoru varētu skatīties digitālo televīziju, atzīmē S. Samoiļenko.

Tāpat viņš apliecina, ka klienti izrāda arvien lielāku interesi par pavasarī prezentētajiem 3D televizoriem.

Arī Panasonic Latvijas pārstāvniecības vadītāja Santa Māgure DB atklāja, ka Panasonic nebija rēķinājies ar pieprasījumu, kas veidojās tieši 65 collu 3D plazmas televizoriem, tādējādi arī Latvijas plaša patēriņa elektronikas tirgū bija vērojams preču deficīts.

Komentāri

Pievienot komentāru