Mūsdienu tehnikai parādās arvien vairāk jaunu funkciju, tai skaitā interneta savienojamība, kas veicina to, ka dažādu produktu kategorijās ierīču funkcijas arvien vairāk pārklājas, raksta Dienas bizness.
Turklāt tas notiek ne tikai mobilo komunikāciju segmentā, bet arī patērētāj elektronikā, piemēram, televizoru, monitoru un foto kameru segmentā.
«Šīs produktu kategorijas pamazām transformējas vienā lielākā «gudro» ierīču segmentā,» DB norādīja Samsung Electronics Baltics Telekomunikāciju produktu vadītājs Māris Ķikāns. Ražotāji pilnveido produktu klāstu, lai nodrošinātu plašākas savienojumu un satura koplietošanas iespējas starp visdažādākajām ierīcēm – sākot no televizoriem, tālruņiem, planšetdatoriem un klēpjdatoriem, līdz foto, video kamerām un mājsaimniecības iekārtām. «Mainās un tiek ieviestas jaunas tehnoloģijas, operētājsistēmas. Varētu teikt, mēs šobrīd strauji virzāmies uz viedās tehnikas segmentu,» DB pamatoja LG Electronics Latvia Sabiedrisko attiecību menedžeris Vjačeslavs Sergejevs. Taču, vienlaikus viņš atzīst, ka viedās sadzīves tehnikas attīstība šobrīd nav tik strauja, ko varētu izskaidrot ar salīdzinoši dārgāku produktu cenu un patērētāju nezināšanu par attiecīgās tehnikas priekšrocībām, tādējādi tehnikas nomaiņa prasīs daudz gadu. Tomēr tehnikas attīstības potenciāls ir milzīgs. «Gudrās» tehnoloģijas – tā ir sadzīves elektronikas biznesa nākotne, DB pārliecību pauž Panasonic Polijas un Baltijas valstu izpilddirektors Ireneusz Smaga, vienlaikus atzīmējot, ka ražotājs jau pēdējos divus gadus TV un Blu-ray segmentā ir iestrādājis vairākus «gudros» risinājumus. Ražotāji attīsta piedāvājumu klientiem, kas lietotājiem sniedz plašākas iespējas gan globālo, gan vietējo iespēju klāstā. Panasonic uzskata, ka gudri izstrādāta un gudri pielietota viedā tehnoloģija var būtiski uzlabot ikdienas dzīvi. Tiesa, apkopotā informācija liecina, ka šobrīd «gudrās» tehnikas pārdošanas apjomi nav grandiozi, taču interese par šāda veida tehniku palielinās.