Pētījumā par interneta lietotāju paradumiem noskaidrojies, ka Latvijas sociālo tīklu lietošanas tendences ne vienmēr sakrīt ar sociālo mediju izmantošanas paradumiem pasaulē.
Vēlreiz apstiprinājies, ka Latvijā visbiežāk lietotais sociālais tīkls ir Draugiem.lv, kuru ikdienā lieto 59,8% respondentu, bet kopumā to izmanto 87,6% Latvijas interneta lietotāju, rāda tiešsaistes dialoga aģentūras CLICK un H+K Research veiktais pētījums.
Pasaules sociālo tīklu līderis līderis Facebook Latvijā kopā spēj pulcēt 58,6% interneta lietotāju, taču ikdienā to izmanto vien 17,5% respondentu.
Plašu auditoriju Latvijā sasniedz arī «video karalis» YouTube – lai arī ikdienā to lieto vien 11,2% aptaujāto, sociālā medija kopējā auditorija sasniedz 80,7%. «Šie dati ļauj domāt, ka šis sociālais tīkls nav ikdienas medijs un ļoti lielā mērā tiek izmantots kopā ar citiem sociālajiem tīkliem, aplūkojot tajos ievietotos YouTube video,» secina pētījuma veicēji.
Krietni mazāku interneta lietotāju skaitu Latvijā spējusi uzrunāt mikroblogošanas platforma Twitter, kuru ikdienā to lieto tikai 5,4%, bet pavisam – 25,3% aptaujāto.
Krievijā populārākais sociālais tīkls odnoklassniki.ru respondentu vidū ieņem piekto vietu – tīklam ir 14,5% apjomīga kopējā auditorija –, taču ikdienā odnoklassniki.ru lieto vien 4% Latvijas interneta lietotāju.
CLICK pētījumā aplūkots arī tas, kāda ir dažādo sociālo mediju lietošanas saistība – cik daudz populārāko sociālo mediju (Facebook, Draugiem.lv un Twitter) lietotāju izmanto tādus mazāk populārus tīklus kā Foursquare un Instagram, kuru lietotšanai nepieciešami viedtālruņi. Atklājies, ka Latvijā šos tīklus visvairāk izmanto Twitter lietotāji, bet vismazāk – Draugiem.lv auditorija.
Globālā statistika liecina, ka sociālo tīklu auditoriju (ar dažiem izņēmumiem, piemēram, LinkedIn) lielākoties veido sievietes. Turpretī Latvijā tikai portāls Draugiem.lv uzrunā vidēji vairāk sievietes kā vīriešus, savukārt mikroblogošanas vietni Twitter aktīvāk izmanto tieši vīrieši – platformu lieto 29% aptaujāto vīriešu un 23% sieviešu. Pasaules «milža» Facebook lietojums abās dzimuma grupās ir teju vienāds (vīrieši – 57%, sievietes – 59%).
Visās pētījuma veicēju apskatītajās vecuma grupās Draugiem.lv viennozīmīgi ir populārākais sociālais tīkls, taču tā auditorija sarūk, respondentu vecumam palielinoties - ja 18-29 vecuma grupā to lieto 68,8% aptaujāto, tad grupā virs 50 gadiem – vairs tikai 52,2% respondentu. Arī citi sociālie tīkli - Facebook, YouTube un Twitter - vispopulārākie ir tieši jaunākās vecuma grupas pārstāvju vidū.