Kases aparātu lietotājiem vairs nebūs obligāti jāslēdz rakstiskus līgumus ar apkalpojošajiem dienestiem par kases aparātu apkalpošanu, līdz ar to savstarpējo attiecību noformējuma izvēli atstājot lietotāju un apkalpojošo dienestu ziņā.
Tas darīts, lai samazinātu administratīvo slogu kases aparātu lietotājiem un to paredz Ministru kabineta apstiprinātie grozījumi noteikumos par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību.
Šobrīd lietotājiem pirms kases aparāta lietošanas uzsākšanas un reģistrēšanas VID ir jānoslēdz rakstisks līgums ar reģistrētu apkalpojošo dienestu par aparāta apkalpošanu. Laužot ar dienestu noslēgto līgumu pirms termiņa, piemēram, ja neapmierina sniegto pakalpojumu kvalitāte vai izcenojumi, ir jāmaksā līgumsodi, kas lietotājiem radot papildu izmaksas.
Nenosakot obligātu prasību slēgt līgumus, palielināšoties konkurence apkalpojošo dienestu starpā un pieaugs sniegto pakalpojumu kvalitāte un izpildes ātrums.
Līdz ar to lietotājiem vairs nebūs arī VID jāuzrāda noslēgtie līgumi ar apkalpojošajiem dienestiem par kases aparātu apkalpošanu, kā arī nebūs jāsniedz informācija VID tajos gadījumos, ja būs mainījies apkalpojošais dienests. Līdz šim VID rakstiski bija jāinformē 10 dienu laikā.
Savukārt, lai neietekmētu līdzšinējo kases aparāta uzraudzībai izveidoto sistēmu, noteikumos veikti precizējumi, kas nosaka, ka arī turpmāk kases aparāta apkalpošana jāveic apkalpojošajam dienestam, tādējādi projektā tiek precizēti lietotāju un apkalpojošo dienestu pienākumi.