Finanšu krīzes dēļ vairumam Latvijas dzīvības apdrošinātāju ievērojami sarukuši biznesa apjomi, tomēr tas ļāvis dažiem apdrošinātājiem vēl vairāk palielināt savu ietekmi tirgū.
Latvijas Apdrošinātāju asociācijas dati liecina, ka pagājušā gada laikā kopumā dzīvības apdrošināšanas tirgū (neskaitot nelaimes gadījumu un veselības apdrošināšanu) parakstītās prēmijas pieaugušas par nepilnu procentu, sasniedzot 36.36 miljonus latu. Tostarp no 9 dzīvības apdrošināšanas kompānijām piecas, samazinoties parakstīto prēmiju apjomam, piedzīvojušas arī ietekmes zaudēšanu kopējā tirgū. Tomēr pārējās kompānijas spējušas uzrādīt gan strauju kāpumu, gan lielu pieaugumu, vēl vairāk nostiprinot pozīcijas tieši dzīvības apdrošināšanas (ar un bez uzkrājumu veidošanas) tirgū.
Savukārt par 8.8 % prēmiju apjomu, līdz 5.9 miljoniem latu un 16 % kopējā tirgū (2008. gadā 15 %) 2009. gada laikā sasniegusi Sampo Life. Pateicoties mazai bāzei, 2009. gadā 43 % kāpumu, līdz 362 tūkstošiem latu prēmijas palielinājusi AIG Life, bet par 6 % pieaudzis Vital Life parakstīto prēmiju apjoms, sasniedzot 708 tūkstošus latu.
Tikmēr lielu prēmiju apjomu kritumu 2009. gadā piedzīvojusi Ergo Latvija Dzīvība – tas sarucis par 22 %, līdz 3.1 miljonam latu. Tādējādi kompānijas tirgus daļa 2009. gada beigās bija 8.5 % iepretim 11 % 2008. gadā.
Par 11 %, līdz 6 miljoniem latu pagājušā gada laikā samazinājās Swedbank ( Swedbank Elukindlustus AS Latvijas filiāle) dzīvības apdrošināšanas apjomi – kompānijas ietekme tirgū saruka no 18.7 % 2008.gadā līdz 16.5 % 2009. gadā.
Pavisam neliels samazinājumus – par 1.4 %, līdz 3.8 miljoniem latu, bijis Compensa Life (bijusī Seesam Life), bet par 8.6 % samazinājušās Parex Dzīvības parakstītās prēmijas, sasniedzot 420 tūkstošus latu. Straujāks kritums pērn bijis LKB Life – parakstītās prēmijas 139 tūkstošus latu apjomā bijušas par 42 % mazāk nekā 2008. gadā.