Nav nozīmes cīnīties par lidmašīnu astu krāsas daudzumu uz perona, uzskata starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks .
Intervijā DB viņš atzīst, ka šobrīd lidosta necieš no pasažieru skaita krituma nacionālajā aviokompānijā airBaltic – tās zaudētos klientus veiksmīgi pārvadā citas kompānijas.
Jau ir publiski darīts zināms, ka šogad lidostas Rīga apkalpoto pasažieru skaits nepalielināsies. Kur ir problēma?
Jā, jau iepriekš tika prognozēts, ka šis lidostai būs stabilizācijas gads, un, paldies dievam, tas piepildās. Pasažieru skaits nerūk, un tas ir labi. Kāpēc neaug? Mēs nevaram būt tik uzstājīgi, prasot, lai pasažieru skaits nepārtraukti augtu. Jāņem vērā aktivitātes kaimiņvalstu lidostās, aviokompānijas airBaltic ReShape (restrukturizācijas) plāni – tie ir būtiski aspekti, kas pasažieru skaitu Rīgā ir samazinājuši. 2011. gadā apkalpojām 5,1 miljonu pasažieru, un nacionālais aviopārvadātājs veidoja pat 65% lielu īpatsvaru no kopējā pasažieru skaita. Restrukturizācija darīja savu.
Savulaik daļa aviokompāniju faktiski tika izspiestas no lidostas Rīga par labu airBaltic. Vai var teikt, ka šobrīd tās atgriežas?
Mēs dažkārt kļūdaini cīnāmies par astu krāsu daudzumu uz perona. Mēs nemēģinām tās kolekcionēt, un lidostai tas nemaz arī nav izdarāms. Ir aviokompāniju vienošanās par noteiktu modeli zināmos maršrutos. Mēs šobrīd neredzam uz perona KLM krāsas, tur nav arī ČSA lidmašīnu, bet šīs kompānijas klātbūtne te ir. Tās ir noslēgušas līgumu ar nacionālo aviopārvadātāju par noteikta principa darbību, tirgojot viena otras biļetes. Jāteic tā – šo kompāniju šeit nav, bet tās šeit ir. Kolīdz tās sajutīs pieprasījumu, attiecīgo kompāniju krāsas šeit atgriezīsies. Mēs varam iet pie aviokompānijām, stāstīt tām kaut ko ar sausu muti, piedāvāt lidostu pilnībā bez maksas, bet tas neko neizšķir – viss jau ir nokārtots, sadarbojoties ar nacionālo pārvadātāju.