Starptautiskā raidorganizāciju koncerna Modern Times Group (MTG) un Latvijas Neatkarīgās televīzijas (LNT) grupas apvienošanās, visticamāk, palielinās televīzijas reklāmas cenu, taču skatītāji lielas izmaiņas nejutīs, norāda aptaujātie mediju aģentūru pārstāvji.
Kā pastāstīja reklāmas aģentūras Alpha Baltic mediju direktors Ivars Sudmalis, apvienošanās rezultātā zaudētāji būs reklāmdevēji, jo reklāmas cenas neizbēgami pieaugšot.
«Šāds koncerns savās rokās turētu 67% no Latvijas televīziju reklāmas tirgus daļas - principā tiks kontrolēts nozares reklāmas tirgus,» sacīja Sudmalis, kurš nav pārliecināts, ka Konkurences padome (KP) sankcionēs šādu darījumu.
Viņš arī norāda, ka lielāka naudas plūsma kanālos nozīmētu arī kvalitatīvāku saturu, turklāt, ņemot vērā, ka kanālu grupām ir dažādas mērķauditorijas un raidījumu formāti, visticamāk, skatītājus LNT pārdošana konkurējošam uzņēmumam neietekmēšot.
Mediju aģentūras Inspired vadītājs Kārlis Gedrovics akcentēja, ka līdz šim Latvijā tieši komerctelevīziju konkurences dēļ cena par auditorijas sasniegšanu bijusi 3-4 reizes zemāka nekā Lietuvā vai Igaunijā, taču tagad šis līmenis varētu izlīdzināties.
«Risks, ka reklāmas kļūs dārgākas, ir diezgan liels,» uzsvēra Gedrovics, piebilstot, ka MTG reklāmas cenas lielākajā daļā gadījumā vienmēr bijušas augstākas, taču esot jāvērtē principi, pēc kādiem kanāli turpmāk darbosies, jo esot iespējams, ka tie savstarpēji tomēr turpinās daļēji konkurēt.
Vienlaikus sabiedriskajam medijam, Latvijas Televīzijai, būšot grūtāk konkurēt reklāmas tirgū, jo viena spēlētāja rokās būšot vairāk instrumentu. Tas, vai komerctelevīziju saturs šāda soļa dēļ kļūšot kvalitatīvāks, esot atkarīgs no tā, vai MTG gribēšot Latvijā daudz pelnīt.
Attiecībā uz skatītājiem Gedrovics norādīja, ka tuvākā gada laikā neesot paredzamas manāmas izmaiņas, jo reklāmas raidlaiku saskaņošana tāpat jau līdz šim neviļus esot notikusi un kanāli vēsturiski vienmēr ir balansējuši uz komerctelevīzijām maksimāli atļautā reklāmas apjoma, 12 minūtes stundā, robežas.
Kā ziņots, KP lēmums par LNT grupas nonākšanu MTG īpašumā būs jāpieņem četru mēnešu laikā pēc oficiāla paziņojuma saņemšanas. KP jau esot informēta par šo darījumu, taču uzņēmumu apvienošanās ziņojums pagaidām nav saņemt.
Jau ziņots, ka Latvijā raidošo telekanālu TV3, 3+ un TV6 īpašnieks MTG paziņojis, ka panācis vienošanos par visas LNT grupas iegādi, iegūstot telekanālus LNT, TV5 un Latvijas Mūzikas kanāls.