«Gan ES, gan ASV ar Krieviju runā diplomātijas valodā, sankcijas skar amatpersonas, politiķus un bankas, bet līdz tirdzniecībai nesniedzas. Protams, gan valdībā, gan Satiksmes ministrijā ir veikti aprēķini, kāda ietekme uz ekonomiku varētu būt gadījumā, ja sankcijas pastiprināsies,» jautāts, vai viņam ir plāns, ko darīt gadījumā, ja politiskā krīze padziļināsies, intervijā laikrakstam Neatkarīgā atbildējis satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).
«Par sliktu scenāriju – tādām ES un Krievijas attiecībām, kur sankciju rezultātā spēji samazinās vai pat pārtrūkst tirdzniecība ar Krieviju – pat domāt negribas,» viņš atzinis.
«Ekonomisku sankciju ietekme var būt ļoti liela – transports, uzglabāšana, loģistika veido 12% no Latvijas IKP. Tas atstātu iespaidu arī uz iekšējiem pārvadājumiem. Dzelzceļa uzņēmumos strādā 18 000 darbinieku, kopā ar ostām – 50 000 darbinieku,» skaidrojis ministrs.
Vaicāts, kā Ukrainas krīze ietekmē pārkrauto kravu apjomu Latvijas ostās, A. Matīss atbildējis: «Apjomi aug, un šogad pirmajos divos mēnešos ir pat pārsniegti rekordi.»
«Pieaugums ir galvenokārt uz naftas produktu un akmeņogļu rēķina. Attiecībā uz kravu apgrozījumu nekādi satricinājumi nav manīti. Saprotams, ka, ja ES attiecības ar Krieviju vēl vairāk saasināsies un tiks uzsāktas ekonomiskas sankcijas, tad risks strauji sarukt apgrozījumam ir ļoti liels, jo vairāk nekā 70% apgrozījuma ir Krievijas preces,» Neatkarīgajai uzsvēris ministrs.
Paplašinātajā sarakstā, kurā iekļautas tās Krievijas amatpersonas, pret kurām varētu tikt vērstas Eiropas Savienības (ES) sankcijas, atrodami 107 personu vārdi, informē laikraksts Kommersant. Izdevums secina, ka tādējādi ES sankcijas varētu tikt noteiktas pret teju visu Krievijas augstāko politisko vadību.
«Rīcības dokuments ir piecas lapaspuses garš, tajā ir 107 cilvēku vārdi,» norāda avīze, kuras rīcībā nonākusi šī dokumenta kopija, ziņo LETA.