Mikro un mazie uzņēmumi Latvijā visbiežāk darbojas tādās jomās kā tirdzniecība, pakalpojumi, kā arī nekustamie īpašumi, vēsta Lursoft.
«Ņemot vērā, ka mikro un mazie uzņēmumi veido lielāko daļu no Latvijas kopējo uzņēmumu skaita (94%), ir tikai likumsakarīgi, ka arī populārākā darbības nozare šo uzņēmumu vidū ir tāda pati, kā Latvijā populārākā komercdarbības joma kopumā,» secina Lursoft.
Gandrīz ceturtā daļa jeb 24,5% no visiem Latvijas mikro un mazajiem uzņēmumiem savu pamatdarbību saista ar mazumtirdzniecību vai vairumtirdzniecību (izņemot automobiļus un motociklus).
Ievērojami mazāk uzņēmumu, proti, 6,72% apvieno TOP5 otra populārākā darbības joma – operācijas ar nekustamo īpašumu. Starp izplatītākajām nozarēm, kurās visbiežāk izvēlas darboties Latvijas mikro un mazie uzņēmumi, minami arī grāmatvedības
un juridiskie pakalpojumi (5,65%), automobiļu un motociklu vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība un remonts (4,60%) un sauszemes un cauruļvadu transports (3,97%), norāda Lursoft.
Visbiežāk savu darbību saistīt ar tirdzniecību, pakalpojumu sniegšanu un lauksaimniecību mikro un mazie uzņēmumi izvēlas teju visos reģionos. Vienīgie izņēmumi ir Latgales mikrouzņēmumi, kur aiz tirdzniecības (45,38%) un lauksaimniecības (18,33%) trešajā vietā ierindojusies rūpniecība, kurā darbojas 14,58% no visiem reģiona mikrouzņēmumiem, kā arī Rīgas reģiona mikrouzņēmumi, kur trešajā vietā aiz tirdzniecības un pakalpojumiem ar 15,05% ierindojusies nekustamo īpašumu joma.
Tāpat Lursoft apkopotie dati liecina, ka gandrīz puse no visiem mikro un mazajiem uzņēmumiem nodarbina no diviem līdz pieciem darbiniekiem.
Uzņēmumos nodarbināto darbinieku skaits arī parāda, ka visbiežāk mikrobizness tiek uzsākts nozarēs, kurās darbu veikšanai nav nepieciešams liels darbinieku skaits, kā arī, uzsākot jaunu biznesu, savas nākotnes iespējas jaunie uzņēmēji vērtē samērā piesardzīgi. Tādējādi iesākumā iztiekot ar dažiem darbiniekiem nepieciešamāko biznesa procesu nodrošināšanai, savukārt veiksmes gadījumā strādājošo skaits jau kļūst lielāks.