Lielākā daļa jeb 74% uzņēmumu nav novērojuši iedzīvotāju maksājumu paradumu maiņu pēc eiro ieviešanas, liecina Swedbank veiktā aptauja.
19% pamanījuši, ka iedzīvotāji biežāk nekā pirms eiro ieviešanas norēķiniem izmanto bankas maksājumu kartes, bet 6% novērojuši, ka iedzīvotāji biežāk nekā pirms eiro ieviešanas izvēlas norēķināties skaidrā naudā.
Visvairāk maksājumu karšu popularitāti iedzīvotāju vidū novērojuši uzņēmumi tirdzniecības jomā (32%) un pakalpojumu sfērā (11%).
Visbiežāk norēķinu pieaugumu ar maksājumu kartēm izjūt mazie (23%) un vidējie (28%) uzņēmumi, kā arī uzņēmumi, kas darbojas Latvijas reģionos (20%).
Aptauja liecina, ka pēc eiro ieviešanas 11% vidējie un mazie uzņēmumi sākuši vairāk lietot internetbanku naudas plūsmas kontrolei, savukārt vēl 11% vidējo uzņēmumu savās tirdzniecības vietās līdz ar eiro ieviešanu uzstādījuši karšu pieņemšanas ierīces jeb POS termināļus.
Swedbank uzņēmumu vadītāju, finanšu direktoru un grāmatvežu aptauja veikta šā gada jūnijā, sadarbībā ar OMD Latvia un Norstat Latvija, telefonintervijās aptaujājot 209 mikro, mazo, vidējo un lielo uzņēmumu pārstāvjus Rīgā un citās Latvijas pilsētās.