Šonedēļ ir uzsākta Dienvidu tilta 3. kārtas būvniecība, kurā kopumā ieguldīs vairāk nekā 27 miljonus latu (ar PVN), no kuriem 10 miljoni latu jau ir piešķirti no Rīgas domes budžeta, bet pārējo naudu vēl paredzēts meklēt.
Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvis Tālis Laizāns pastāstīja, ka Satiksmes departamentam notiek pārrunas ar Satiksmes ministriju, caur kuru departaments mēģina pieteikties ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumam, taču, ja Kohēzijas fonda nauda netiks piešķirta, tad būšot jācer, ka «Rīgas dome nebūs tik bezatbildīga, lai pārtrauktu būvniecību, un līdzekļus piešķirs no domes budžeta.»
Runājot par iespējamiem būvdarbu sadārdzinājumiem, T. Laizāns paskaidroja, ka līgumā ar būvniekiem ir ietverta gan iespēja palielināt būvizmaksas inflācijas gadījumā, gan iespēja tās samazināt deflācijas gadījumā. Viņš piebilda, ka sākotnēji, kad tika būvēta tilta pirmā kārta, tika lēsts, ka trešā kārta var izmaksāt 33 miljonus latu (bez PVN), bet tagad, pēc konkursa, tā maksās 23 miljonus latu (bez PVN).
Paredzēts, ka Dienvidu tilta 3. kārta jeb Zemgales virziena maģistrāles transporta mezgls būs gatavs 2012. gada jūlijā. Dienvidu tilta 3. kārtu, tāpat kā 1. un 2. kārtu būvēs a/s Dienvidu tilts.
Dienvidu tilta 3. kārta tiks pilnībā izbūvēta jauna automaģistrāle - Jāņa Čakstes gatve - un nobrauktuves Pārdaugavā no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai, veidojot Ziepniekkalna ielu kā galveno iebraukšanas maģistrāli Rīgā no Latvijas dienvidu virziena. Satiksmes mezglā būs divi divlīmeņu šķērsojumi: J. Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums un J. Čakstes un Ziepniekkalna ielas šķērsojums. Kopējais maģistrāles garums - 2.8 kilometri.