Paredzams, ka vasaras vidū Eiropas, tostarp arī Latvijas tirgū nonāks otrās paaudzes Mazda 3 kompaktklases hečbeks un sedans.
Db auto apskatniekam pavisam nesen radās ekskluzīva iespēja klātienē ne tikai apskatīt, bet arī aptaustīt jaunos Mazda modeļus. Pēc pirmās īsās tikšanās ir jāsecina, ka taisnība laikam būs tiem, kuri paspējuši jauno Mazda 3 nodēvēt par baby Mazda 6, jo īpaši, kas attiecas uz ārejo izskatu. Sportisks un dinamisks dizains apvienojumā ar mūsdienīgām aktīvās un pasīvās drošības tehnoloģijām būs galvenie ieroči, ko likt pretim VW Golf VI, Ford Focus vai Opel Astra. Starp citu, Mazda 3 inženieriem pilnveidojot automašīnas konstrukciju ir izdevies samazināt automašīnas svaru, ļaujot pieslīpēt modeļa aerodinamikas īpašības.
Mazda 3 eiropiešiem turpmāk piedāvās divas jaunā 2,2 litru dīzeļdzinēja versijas, kuras attīstīs 150 un 185 zirgspēku lielu jaudu. Jaunie dzinēji stāsies iepriekš izmantotā divu litru dīzeļdzinēja vietā, spējot nodrošināt vairāk jaudas un dinamikas, vienlaikus solot taupīgāku degvielas patēriņu un samazinātu CO2 saturu izplūdes gāzēs, kas atbildīs Euro5 izplūdes gāzu toksiskuma normām. Dzinēju paletē redzēsim arī 1,6 litru 110 ZS jaudīgo dīzeļdzinēju. Visticamāk, ka jaunie dīzeļdzinēji ar lielāku prieku tiks uzņemti Rietumeiropā, bet Latvijā, zinot Mazda 3 dīzeļmotoru dārdzību priekšroka tiks dota Mazda 3 modeļiem, kuru motortelpā pukstēs benzīnmotori. Šajā ziņā jaunumu nav: joprojām ierindā būs 1,6 un 2 litru benzīna motori attiecīgi ar 105 un 150 ZS lielu jaudu. Toties atšķirībā no dīzeļdzinējiem 105 ZS benzīna versijai būs pieejama varbūt ne pati modernākā, toties automātiskā pārnesumkārba.