Japāņu kompaktklases modeļa Mazda 3 karstasinīgākais eksemplārs Mazda 3 MPS uz Latvijas auto skatuves nonāks tikai oktobrī, nevis vasarā, kā iepriekš tika solīts.
Mazda3 MPS joprojām izmantos 2,3 litru benzīnmotoru ar turbopūti un tiešo iesmidzināšanas sistēmu. Modernizētais motors stradās tandēmā ar sešpakāpju mehāniku un attīstīs 260 ZS maksimālo jaudu pie 5500 apgr. min un sasniegs 380 Nm lielu griezes momentu.
Jāpiebilst, ka salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes Mazda 3 MPS, jaunais dzinējs vidēji uz 100 km patērēšot par 0,5 litriem mazāk degvielas, turklāt ar mazāku kaitīgo izmešu daudzumu. Starp citu, Mazda3 MPS ir viens no dinamiskākajiem priekšpiedziņas sērijveida eksemplāriem pasaulē, ko apliecina daži raksturlielumi, piemēram, Mazda3 MPS līdz 100 km/h ieskrienas 6,1 sekundē, bet maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 250 km/h atzīmes.
Tehnoloģiski Mazda 3 ir pastiprināta šasija, uzstādītas stingrākas spirālatsperes, sportiskāks amortizatoru regulējums, tostarp uzlabota virsbūves izturība pret vērpi. Salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes Mazda 3 MPS, jaunajam eksemplāram ir uzlabota stūres mehānisma darbība, tādējādi pilnveidojot modeļa gaitas un vadāmības īpašības.
No ārpuses Mazda3 MPS varēs atpazīt pēc 18 collu riteņiem, liela diametra izpūtēju, platākiem spārniem un gaisa savēcēja iegriezumu uz motora pārsega. Virsbūvi varēšot izvēlēties melnā, sudraba, sarkanā vai gaišzilā krāsā. Salona tapsējuma pamatkrāsa ir melna, bet sēdekļus un ar ādu apdarināto stūres ratu rotās sarkanas krāsas diegu šuvums. Vadības paneļa sportisko šarmu izcels tērauda un titāna krāsas elementi. Mazda3 MPS cenas Latvijā pagaidām vēl nav zināmas.