Tukuma lidostas projekts ir pozitīvs, taču jāizpilda visas prasības - nekādas atkāpes nav iespējamas, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam Baltic Business Service sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
«Tukuma lidostas projektu es vērtēju pozitīvi. Tas būtu tiešām tāds labs projekts - vēl viena lidosta Rīgas tuvumā, kur, iespējams, varētu apkalpot zemo cenu aviokompānijas, bet tomēr jāņem vērā, ka ir noteiktas procedūras un prasības. Šajā gadījumā tās ir vides prasības, iedzīvotāju intereses, sabiedriskās apspriešanas, un pēdējais klupšanas akmens, cik es saprotu, ir šie vides un trokšņa jautājumi. Tie ir jāatrisina, bez tiem jau, protams, nav iespējama nekāda attīstība. Tāpat jātiek skaidrība ar visām prasībām regulāriem lidojumiem, kas attiecas gan uz muitu, robežsardzes funkcionēšanu, gan gaisa satiksmes vadību un visiem pārējiem jautājumiem. (..) Lidostas ir tiešām paaugstinātas bīstamības objekti, kur ir jāizpilda pilnīgi visas prasības, nekādas atkāpes ne no vienas normas nav iespējamas,» klāstīja Matīss.
Viņš minēja, ka pašreizējie problēmjautājumi ir risināmi. «Jautājums ir par lidojumu kartēm, par to, kādā trajektorijā lidmašīnas lidos, par konsultācijām ar māju iedzīvotājiem. Jautājums ir par visām šīm lietām, kas lidostas vadītājam, īpašniekiem ir jāatrisina. Kamēr šīs lietas nav atrisinātas, kā redzam, valsts iestādes nedod saskaņojumu,» teica ministrs.
Vienlaikus viņš atzīmēja, ka visā pasaulē lidostas traucē iedzīvotājiem - arī starptautiskā lidosta Rīga neesot izņēmums. «Tāpat ar Rīgas lidostu mums ir bijis ļoti daudz problēmu - gan no Jūrmalas iedzīvotājiem, gan no Mārupes iedzīvotājiem. Mēs cenšamies kaut kā šīs problēmas risināt, mainot maršrutus, mainot lidojumu laikus vai kādas citas lietas, lai pēc iespējas mazāk traucētu iedzīvotājiem. Protams, ka lidostas visā pasaulē traucē iedzīvotājiem. Berlīnes lielākā lidosta stāv tukša šā iemesla dēļ. Es ceru, ka tā nebūs ar Tukumu,» sacīja Matīss.
Aģentūra BNS jau rakstīja, ka Vides pārraudzības valsts birojs sniedzis negatīvu atzinumu par Tukuma lidostas darbības paplašināšanas ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu, kas liedz lidostai attīstītes tālāk. Plānotā Tukuma lidostas darbības paplašināšana ietvēra jaunās lidostas ēkas un izbūvētās infrastruktūras lietojumu ar apkalpoto lidojumu skaita palielināšanu līdz 3000 pacelšanās un 3000 nolaišanās reizēm gadā.
Savukārt Tukuma lidostas operatora Tukums Airport pārstāvji aģentūrai BNS iepriekš atzīmēja, ka šādu VPVB atzinumu uzskata par birokrātisku, nevis atteikumu pēc būtības. Lidostas attīstības plāni neesot mainījušies - paredzēts meklēt risinājumu tālākai attīstībai.
Pēc VPVB informācijas, Tukuma lidostai izsniegtā spēkā esošā B kategorijas piesārņojošās darbības atļauja neparedz komerciālus pārvadājumus. Atļauja attiecas uz lidojumiem privātiem gaisa kuģiem ar maksimālo pacelšanās masu līdz 5,7 tonnām, nepārsniedzot 130 lidmašīnu pacelšanās/nolaišanās gadījumu skaitu gadā (no tiem vasaras periodā lidmašīnu pacelšanās/nolaišanās pieļauta vidēji 15 reizes mēnesī, bet ziemas periodā - piecas reizes mēnesī), vienlaikus neparedzot Tukuma lidostas izmantošanu ārpus diennakts gaišā laika perioda, kas vasarā ir no plkst.8 līdz 22 un ziemā no plkst.10 līdz 16.
Tukums Airport 2013.gadā strādāja ar 77,3 tūkstošu eiro apgrozījumu un 692,5 tūkstošu eiro zaudējumiem. Uzņēmums dibināts 2005.gadā. Kompānija pieder Engures novada domei (4,25%) un uzņēmumam K.S.AVIA (95,75%), liecina informācija datubāzē Lursoft.