Šis gads mārketinga jomā ir pavadīts bez skaļām kampaņām, pārsteigumiem un vērienīgiem notikumiem, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Mierīgie apstākļi darba apjomu gan nemazināja, DB teic aptaujātie reklāmas un mediju aģentūru pārstāvji. Tās veidoja gan jaunas reklāmas esošajiem klientiem, gan veidoja zīmolu tēlu, kuri tirgū parādījās šogad. Kā atsevišķi izceļamu parādību aptaujātie uzsver telekomunikāciju kompāniju izvērstās aktivitātes.
Uzņēmumi (pasūtītāji) ir piesardzīgi, nevēlas riskēt, mēģina ietaupīt, fokusējas uz īstermiņa pārdošanas rezultātu veicināšanu, līdz ar to mārketinga investīcijas tiek sadrumstalotas tik cītīgi, ka aktivitātes paliek nepamanītas, uzskata DDB Latvija izpilddirektors Andris Rubīns. Tiesa, aģentūras vēlas izdabāt klientiem, uzklausīt un ņemt vērā visu iesaistīto un apkārtējo viedokļus. «Pie vainas ir arī talantu deficīts un nepietiekamas investīcijas komandu attīstībā. Nesen dzirdēju labu frāzi no Lī Klova (Lee Clow): klienti vēlas kaut ko svaigu un nebijušu, kas vismaz trīs reizes jau veiksmīgi ticis īstenots,» viņš saka.
Pēc viņa vērtējuma, šis nav bijis spilgtākais un neparastām idejām bagātākais gads Latvijas reklāmas pastāvēšanas vēsturē, tomēr bijuši arī daži jaudīgi darbi un vērtīgas iniciatīvas. Šogad pieauga pieprasījums pēc zīmola stratēģijām un konsultācijām, kā arī palielinājās interese pēc zīmola satura radīšanas. Reklāmdevēji centās integrēt vienotā komandā daudzos komunikāciju virzienos (reklāma, sabiedriskās attiecības, mediju plānošana, digitālie projekti, sociālie mediji, satura radīšana) strādājošos cilvēkus uzņēmuma iekšienē un partneru aģentūrās.
Neliela, bet pamanāma tendence nozarē ir ārvalstu tirgu apgūšana. Reklāmas pakalpojumu eksports ir vēl neapgūtā iespēja, akcentē aģentūras Not Perfect | Y&R Riga direktors Rolands Puhovs.
Visu rakstu Kā pa rāmu jūru lasiet 15. decembra laikrakstā Dienas Bizness.