Maizes nozare izkustās no nulles punkta un šobrīd vērojama pozitīva virzība.
Lai arī puse no pārtikas tiek realizēta akciju laikā, aug pieprasījums pēc mazo maizes ražotāju nišas produktiem. Tas ir viens no galvenajiem secinājumiem pēc Db veiktās maizes izstrādājumu ražotāju un tirgus ekspertu aptaujas.
Kā skaidro Latvijas Pārtikas uzņēmumu asociācijas izpilddirektors Noris Krūzītis, pēc iepriekšējo gadu negatīvajām tendencēm, kad maizes patēriņš arvien samazinājās, šobrīd vērojama neliela pozitīva virzība. «Visi maiznieki – gan lielie, gan mazie – gadu pabeiguši labi un redzams, ka virzība no nulles punkta iet pozitīvā virzienā gan pēc apgrozījuma, gan patēriņa ziņā,» vērtē N. Krūzītis. Arī Latvijas maiznieku biedrības valdes priekšsēdētājs, SIA Dona vadītājs Kārlis Zemešs uzsver, ka situācija maizes tirgū ir stabilizējusies. Arī maizes cena jau ilgāku laiku ir stabila, taču par uzņēmumu finansiālo stabilitāti gan esot grūti runāt, jo daudziem situācija nav viegla. Kopējo ainu ietekmē fakts, ka aptuveni 40 % no realizētās maizes tiek pārdoti dažādu tirdzniecības akciju laikā.
Citi maiznieki norāda, ka īpašam priekam vēl nav pamata. «Šobrīd iestājies līdzsvars jeb stabilitāte. Sliktāk nepaliek, bet redzams, ka cenas stagnē un saglabājas ievērojama konkurence,» situāciju nozarē vērtē a/s Roga – Agro valdes priekšsēdētājs Valdis Circenis. Vienlaikus redzams, ka maizes cenas nav virzījušās līdzi dažādu resursu izmaksu kāpumam, tostarp degvielas cenu sadārdzinājumam. Tas liek secināt, ka maiznieki joprojām izmaksu sadārdzinājumu spiesti «ņemt uz sevis», taču ilgstoši tas nevarot turpināties. «Lielie tirgus spēlētāji cenšas saglabāt savas tirgus daļas, taču arī tas prasa līdzekļus. Šobrīd līdzīgi kā pirms desmit gadiem notiek stīvēšanās starp maizniekiem un pagaidām grūti pateikt, kas sekos un kādas varētu būt izmaiņas tirgū,» vērtē V. Circenis.