Pašreizējais brīvostu pārvaldības modelis Latvijā ir optimāls, un nav nepieciešamības tajā kaut ko mainīt, tā intervijā DB uzsver a/s Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis.
Viņš uzsver, ka gadījumā, ja valsts pilnība pārņems ostas savā kontrolē, to darbība apstāšoties, jo «jebkurš projekts būs jāsaskaņo ar pašvaldībām». «Ja pašvaldībām nebūs kontroles, tās vienkārši visu bloķēs. Domāju, ka ostas tomēr vairāk ir pašvaldību funkcija.
Mūsu valsts ir panākusi savu paritāti šajā jomā, kas ir liels sasniegums un kompromiss, ko vajadzētu censties saglabāt. Protams, vienmēr ir lietas, ko varētu darīt labāk. Es arī uzskatu, ka Rīgas osta varētu attīstīties labāk pietiekami lielā laika posmā, bet par pēdējiem pieciem gadiem nekādu iebildumu nav. Jā, šī darbība nav ideāla, bet tā ir laba. Attīstību vairāk bremzē birokrātiskas procedūras, bet plāni jau ir. Te vairāk runa varētu būt par personālijām, bet ne par pašu ostu sistēmu,» tā U. Magonis.
Uzņēmuma vadītājs arī pauž bažas, ka, veicnot šādu reformu, varētu tikt lobētas kādas noteiktas intereses. «Piemēram, Amerikas tirdzniecības palāta nekad nav bijusi ostā, bet tagad nāk ar saviem priekšlikumiem. Kāpēc viņi to dara?! Turklāt šie priekšlikumi ir galēji pretēji tam, kas notiek Amerikā. Domāju, ka tas viss ir saistīts ar kaut kādu privāto interešu lobiju, kam nav nekāda sakara ar kopējo lietu. Nodibinātās darba grupas uzdevums ir visu vēlreiz izvērtēt. Neteikšu, kas tas ir lieks darbs, bet tas varētu arī nebūt,» uzskata U. Magonis.