Ieklausoties Latvijas ostu pārstāvju protestos, Latvijas Ostu tranzīta un loģistikas padome atbalstīja Latvijas Ostu asociācijas ierosinājumu noraidīt Ekonomikas ministrijas piedāvājumu ieviest ostu nodokli, lai samazinātu lielo ostu pārvalžu nelietderīgos tēriņus.
Ostu nodoklis nepārsniegtu 20% no dažādiem ostas ienākumiem, tostarp ostu maksām, zemes nomas, sniegtajiem ostas pakalpojumiem, norādīja ekonomikas ministra Daniela Pavļuta padomniece Ilona Platonova, konkrētus plānotā nodokļa ieņēmumus gan neminot. Viņa sacīja, ka jaunā nodokļa ieviešanai būtu nepieciešams veikt izmaiņas Ostu likuma 12. pants, kas attiecas uz ostu pārvalžu finanšu līdzekļiem, un 14. pantā, kas attiecas uz ostas maksu sadalījumu.
Pēc I. Platonovas teiktā šodienas Dienas Biznesā, Ekonomikas ministrija ierosina aplikt ar 20% maksājumu valsts budžetā lielo ostu maksas, kas kopumā pērn veidoja 48,49 milj. Ls, līdz ar ko budžets varētu iegūt 9,7 milj. Ls, ko Ekonomikas ministrija iesaka novirzīt autoceļu uzturēšanai.
Lielo Latvijas ostu pārstāvji norādīja, ka jaunā nodeva radīs ostām fiansiālas prorblēmas, proti, būs jāmeklē citi avoti bankās aizņemto līdzekļu atdošanai. Viņi arī norādīja, ka ostu maksu paaugstināšana neizbēgami atsauksies uz nomas līgumiem un ostu maksām.
Dienas Bizness arī raksta, ka uzņēmēji bažījas par papildu izmaksām un kravu aizplūšanu no Latvijas tranzīta koridora, ja šāds ostu nodoklis tiktu ieviests. Kāds termināla pārsāvis saka, ka neiebilstu, ja valsts ierobežotu Rīgas brīvostas pārvaldes reizēm bezjēdzīgos tēriņus. Taču viņš bažījas, ka izveidosies parastā standartsituācija, kad brīvostas pacels ostu maksas, jo no prēmijām atteikties nevēlēsies, termināli savukārt būs spiesti celt pakalpojumu cenas, Latvijas trazīta ceļš kļūs dārgāks, tādēļ sekos neizbēgama kravu aizplūšana uz konkurējošām ostām. Jau tagad cīņa par kravām esot sasniegusi apogeju, un jaunas iegūt esot ļoti grūti.