Luksus prece nav tikai kāda noteikta kvalitatīva lieta – tas ir pircēja ceļojums izcilā apkalpošanā, lai pie tās tiktu
Šādas preces nevar nopirkt lielveikalā, tās ir unikālas un kalpo daudzām paaudzēm. «Vajadzīgi gadi, lai izveidotu luksus zīmolu. Jābūt ļoti uzmanīgam, to darot. Pats galvenais – noturēt produkta un klientu apkalpošanas kvalitāti, kā arī saredzēt jaunas iespējas, vienlaikus iekļaujoties zīmola rāmjos,» stāsta Džons Stīvensons (John Stevenson), britu luksus mārketinga eksperts, dzīvesstila kompānijas Holland&Holland VIP klientu attiecību vadītājs. Katram cilvēkam ir atšķirīgas prasmes, un nereti amatnieks nevēlas komunicēt ar klientiem, bet gan darīt to, kas viņam vislabāk patīk un padodas – izgatavot konkrēto produktu. Tāpēc viņam vajadzīgi palīgi, kas nodarbojas ar citām lietām – klientu apkalpošanu, mārketingu utt. «Veidojot luksus preču mārketingu, īpaša uzmanība jāpievērš ilgtspējai, kvalitātei un sajūtām, ko produkts sniedz,» uzskata Anita Savicka, rotu zīmola Anita Sondore īpašniece.
Dž. Stīvensons uzsver, ka ir atšķirība starp luksus un, kā viņš saka, super luksus precēm. «Luksus vari atrast visās lielākajās pilsētās centrālajās iepirkšanās ielās, arī lielākajās lidostās. Savukārt super luksus ir nākamais līmenis – šīm lietām ir daudz grūtāk piekļūt, un klienti izbauda pieredzes procesu līdz nonākšanai pie tām, piemēram, ekskluzīvām mēbelēm, pulksteņa, juvelierizstrādājuma, unikāla interjera mašīnas vai jahtas. Super luksus līmenī liela nozīme ir pielāgošana – cilvēki, kuri pērk šādas lietas, vēlas iesaistīties dizaina radīšanā. Pašā augstākajā līmenī klients ir daļa no produkta dizaina un izgatavošanas procesa,» viņš stāsta.
Visu rakstu Luksus precei luksus mārketings lasiet 25. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.