Citas ziņas

LSF Holdings esot pārdevis Ventspils Grain Terminal akcijas

,12.10.2009

Jaunākais izdevums

SIA LSF Holdings ir noslēdzis līgumu par sev piederošo graud pārkraušanas termināļa AS Ventspils Grain Terminal akciju pārdošanu Latvijā reģistrētai Krievijas kompānijai.

Nav izslēgts, ka daļu no vairāku miljonu vērtās summas SIA LSF Holdings ir jau saņēmis, paziņojumā presei norāda Topmar Holdings, kas ir viens no LSF Holdinga akcionāriem.

«a/s Topmar Holdings pievērš uzmanību tam, ka SIA LSF Holdings turpina uzņēmuma mantas izšķērdēšanu, tā nodarot kaitējumu uzņēmuma dalībniekiem,» uzsver kompānijas pārstāvji. «SIA LSF Holdings valde Edgara Jansona vadība, neatskaitoties dalībniekiem, turpina tērēt uzņēmuma līdzekļus, nosakot nesamērīgi augstas un darba tirgū līdz šim vispār nesastopamas atlīdzības likmes sev un sev uzticamiem darbiniekiem, uzpērkot apšaubāma satura prasījumus un apmaksājot nesamērīgi augstus advokātu rēķinus nepamatotos tiesvedību procesos pret dalībniekiem vai ar tiem saistītajām komercsabiedrībām,» teikts paziņojumā.

LSF Holdinga rīcībā atlikušie līdzekļi tiekot akumulēti vadošajā kompānijā un tiek izvesti no holdinga ar kompānijas menedžmenta kreditēšanas un holdinga dalībnieku starpniecību, kā arī kā vadības darba algas un honorāri par juridiskajām konsultācijām - kopā 2008.gadā par 1.8 miljoniem latu. Vienlaikus dažas no agrāk ienesīgākajām LSF Holdinga kompānijām 2008.gadā nevarējušas nodrošināt reālu aizņēmumu līdzekļu segumu, pietuvojoties bankrotam, uzsver LSF Holdings akcionāre

Tikmēr SIA LSF Holdings pārstāvji Db norādīja, ka jau tuvākajā laikā gatavojas sasaukt dalībnieku sēdi AS Ventspils Grain Terminal ar dienas kārtību par padomes pārvēlēšanu, «tādējādi izsakot pateicību par darbu Oļegam Stepanovam, Valerijam Pašutam un Nikolajam Baštovojam, un ievēlot jaunus padomes locekļus.» Sīkākus komentārus kompānija pagaidām nesniedz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Ventspils Grain Terminal ir saņēmusi maksimālu atbalstu, apgalvo Ventspils brīvostas pārvalde. Savukārt ekonomikas ministrs Artis Kampars uzskata, ka Ventspils brīvostas pārvalde rīkojas «bezatbildīgi, nesaimnieciski, pat pretvalstiski».

Ventspils Grain Terminal 31.janvārī vērsusies Ventspils brīvostas pārvaldē ar lūgumu pagarināt dzelzceļa sliežu ceļu nomu, ko valde izskatījusi divas reizes, abas reizes atliekot uz nenoteiktu termiņu un iemeslu neizskaidrojot. 25.maijā Ventspils brīvostas valde atteikusi pagarināt dzelzceļa sliežu ceļu nomas līgumu. Faktiski tas nozīmē Ventspils Grain Terminal izolēšanu, liedzot tam piegādāt dzelzceļa sastāvus ar graudiem. Sekas tam būtu kazahu investoru aiziešana no Ventspils, par spīti brīvostā jau ieguldītajām miljonu investīcijām, raksta portāls Nozare.lv. Ekonomikas ministrs A. Kampars norādījis, ka tas ir piemērs tam, kā samudžinātas īpašumtiesības un oligarhu ietekme uz ostas pārvaldi tiešā veidā negatīvi ietekmē valsts kopējo politiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oļegam Stepanovam un Anrijam un Līgai Lembergiem uz pusēm piederošais LSF holdings pārdevis 50% uzņēmuma Ventspils graudu terminālis. To sauc par ģenerālmēģinājumu «lielajam» Ventspils darījumam, vēsta interneta vietne pietiek.com.

Septembra beigās, dažas dienas pirms Saeimas vēlēšanām īstenots viens no tā sauktās Ventspils ostas tranzītuzņēmumu «lielās» pārdošanas darījumiem. Īpašniekus mainījis Ventspils tranzīta karos ilgstoši ierautais uzņēmums Ventspils graudu terminālis (Ventspils Grain terminal). Kazahstānas uzņēmumam Grain Pool of Kazakhstan pārdotas 50% LSF holdings piederošās graudu termināļa daļas, liecinot drošas ziņas, kas ir Pietiek rīcībā.

Uzmanību šis darījums pelnot, jo LSF Holdings uz pusēm pieder Ventspils mēra Aivara Lemberga bērniem un iepriekš ar Lembergu asi karojušajam Ventspils miljonāram Oļegam Stepanovam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventspils dome pārsūdzēs tiesas spriedumu par graudu termināļa paplašināšanu

Vēsma Lēvalde,27.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils pilsētas dome izmantos likumdošanā noteiktās tiesības pārsūdzēt Administratīvās rajona tiesas spriedumu a/s Ventspils Grain Terminal graudu termināļa 2.kārtas būvniecības lietā.

Ventspils pilsētas dome lēmumu pārsūdzēt spriedumu pamato ar nepieciešamību aizstāvēt iedzīvotāju intereses, jo tiesas spriedums, kas ir labvēlīgs Ventspils Grain Terminal, nozīmē to, ka zaudētāji būs Ventspils graudu termināļa tuvākajā apkārtnē daudzdzīvokļu mājās dzīvojošie iedzīvotāji. Ventspils dome uzskata, ka palielināsies troksnis un būs vairāk cilvēku veselībai kaitīgo putekļu, kā arī samazināsies īpašuma vērtība un pasliktināsies iedzīvotāju dzīves apstākļi.

Pašvaldība norāda, ka tiesa nav ņēmusi vērā 200 m rādiusā ap šo termināli dzīvojošo iedzīvotāju aptaujas rezultātus, kur 77% respondentu neatbalsta Ventspils graudu termināļa paplašināšanos. Par to liecina arī iedzīvotāju vairākkārtējās sūdzības pašvaldībā, kā arī sabiedriskās apspriešanas laikā saņemtās vēstules no 103 Dzintaru ielā 34, Ventspilī dzīvojošajiem iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Riga Ropax Terminal arhitektoniskajā konkursā uzvar Zaha Hadid Architects

Db.lv,07.05.2024

Pirmo vietu ieguva pasaulslavenais Londonā bāzētais arhitektu birojs Zaha Hadid Architects.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā pasažieru un ro-ro kravu termināļa Riga Ropax Terminal arhitektoniskā konkursā pirmo vietu ieguvis pasaulslavenais Londonā bāzētais arhitektu birojs Zaha Hadid Architects.

Nākamais solis termināļa projekta attīstībā būs būvprojekta izstrāde. Pie veiksmīgas projekta virzības Riga Ropax Terminal pasažieriem durvis vērs 2028. gadā.

Saskaņā ar Rīgas domes apstiprināto Eksportostas dienvidu daļas lokālplānojumu arhitektoniskajā konkursā piedalīties varēja ikviens interesents, kurš kvalificējās prasībām. Metu konkursā tika saņemti 10 konkursa pieteikumi. Trešajā vietā ierindojās Berenblum Busch Architects no ASV, otro vietu ieguva R-Konsult no Igaunijas, bet pirmo – Zaha Hadid Architects. Trīs godalgoto metu starpā tika sadalīts kopējais balvu fonds 35 000 eiro apmērā. Žūrijas komisijas sastāvā bija Rīgas domes, Rīgas Brīvostas pārvaldes, Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes, Pētersalas-Andrejsalas apkaimes biedrības, Bouygues Bâtiment International, kā arī Latvijas Arhitektu savienības un Riga Ropax Terminal pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Dzelzceļš (LDz) tarifi katru gadu pieaug un tie nav caurspīdīgi, norāda Ventspils Grain Terminal uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Vladislavs Šafranskis.

LDz it kā nosaka tarifu, bet pēc tā neviens nestrādājot. «Nezināmu apstākļu dēļ LDz pēc fantastiski augstā tarifa noteikšanas pēc tam katram komersantam piedāvā savu atlaidi un tarifu, un, kā veidojas atlaides, arī nav skaidrs,» uzsver uzņēmējs.

Viņš arī norāda, ka komersantam piedāvā tarifu tikai decembra sākumā un termināļa vadībai nepaliek izvēles iespējas - vai nu jāpiekrīt tarifam bez atrunām vai arī jāpaliek 1.janvārī bez parakstīta līguma. «Manuprāt, tas tiek darīts speciāli, lai terminālim nogrieztu iespējas izrunāt un izdiskutēt tarifus un piedāvāt savus argumentus - kāpēc šis tarifs obligāti ir jāsamazina,» uzskata Šafranskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

Latvijas Skvoša federāciju turpmāk vadīs Māris Macijevskis

Lelde Petrāne,20.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas skvoša federāciju (LSF) vismaz turpmākos trīs gadus vadīs augsto tehnoloģiju uzņēmuma AS «HansaMatrix» valdes loceklis, finanšu direktors un aktīvs skvoša spēlētājs Māris Macijevskis, kurš šajā amatā nomainīs Raivi Lucijanovu, kurš LSF vadīja divus pilnvaru termiņus, kopš 2013. gada.

Šā gada 10. novembrī notikušajā LSF biedru un valdes kopsapulcē Raivis Lucijanovs nolika savas pilnvaras valdē tāpat kā vēl divi valdes locekļi - Ilze Pāvulāne un Ginta Krūkle. Valdē tika ievēlēti Māris Macijevskis, kā arī mārketinga speciālists un uzņēmējs Ivars Bērziņš un juriste Edīte Masaļska, savukārt pārvēlēti tika trīs valdes locekļi - uzņēmējs Dimitrijs Bekasovs, žurnāliste Baiba Lulle un IT speciālists Ēriks Tikaiže.

Māri Macijevski jaunā valde uz šo amatu atbalstīja vienprātīgi.

Māris Macijevskis iepriekš strādājis dažādos amatos Latvijas komercbankās, pēdējos gados bijis atbildīgs par lielo uzņēmumu apkalpošanu. Skvošu jaunais LSF vadītājs spēlē astoņus gadus, šogad Latvijas čempionātā ieguva 15.vietu vīriešu elites grupā, savukārt senioru +35 grupā - 3.vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasludinās lēmumu LSF Trans un LSF Holdinga strīdā ar Kālija parku

Vēsma Lēvalde,06.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes apgabaltiesa 20. septembrī pasludinās lēmumu lietā, kurā Ventspils tranzītuzņēmumi LSF Trans un LSF Holdings cer atgūt no a/s Kālija parks vairāk nekā divus miljonus latu.

Db lv jau rakstīja, ka prasība ir par līdzekļiem, ko Kālija parks aizdeva LSF Holdingam, bet LSF Trans rīkotājdirektors Valērijs Godunovs aizdevuma summu pārskaitīja pirms termiņa atpakaļ Kālija parkam, ar to, pēc prasītāja uzskatiem, radot ievērojamus finansiālus zaudējumus LSF Holdingam un LSF Trans. Kopējā aizdevuma summa bijusi deviņi miljoni eiro (6,3 miljoni latu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tiesa aizliedz AS Topmar Holdings izmantot balsstiesības

,17.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LR Augstākās tiesas Civillietu tiesu palāta ir pieņēmusi lēmumu aizliegt AS Topmar Holdings izmantot balsstiesības SIA LSF Holdings ārkārtas un kārtējās dalībnieku sapulcēs.

SIA LSF Holdings informē, ka 2009.gada 7.jūlijā LR Augstākās tiesas Civillietu tiesu palātas tiesnesis aizliedzis AS Topmar Holdings veikt jebkādas darbības un izmantot jebkādas no normatīvajiem aktiem izrietošās sabiedrības dalībnieka tiesības jautājumos par SIA LSF Holdings darbības izbeigšanu (likvidāciju) un izmaiņu izdarīšanu SIA LSF Holdings izpildinstitūciju sastāvā.

Lēmums nav pārsūdzams, un tas stājās likumīgā spēkā tā pieņemšanas brīdī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Urbanovičs esot iesaistīts aizdomīgās īpašumu shēmās

Lelde Petrāne,26.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms diviem gadiem Saskaņas centra Saeimas frakcijas vadītājs Jānis Urbanovičs veicis apjomīgus nekustamo īpašumu darījumus ar vienu no Rīgas Vagonbūves rūpnīcas īpašniekiem Aivaru Ločmeli. Taču izrādās, ka dažus gadus iepriekš politiķis daļu no šiem zemesgabaliem te pārdevis, te atkal pircis atpakaļ, turklāt vismaz daļa no aizdomīgajām īpašumu shēmām rada iespaidu par to fiktīvo raksturu, vēsta portāls pietiek.com.

Kā rādot Urbanoviča amatpersonas deklarācija, 2008. gadā viņš no Ločmeļa saņēmis 318 tūkstošus latu, noslēdzot kopumā veselus astoņus pirkuma – pārdevuma līgumus par summām no 14,7 līdz 112,3 tūkstošiem latu. Šie darījumi politiķim ļāvuši nokārtot savas kredītsaistības nepilnu 296 tūkstošu latu apmērā.

Taču, kā liecinot zemesgrāmatu informācija, vismaz no daļas pārdoto īpašumu Urbanovičs vienreiz šķīries jau iepriekš, turklāt darījumi vismaz no formālā viedokļa politiķim nav bijuši izdevīgi.

Tā 9,8 hektārus Rēzeknes novada Verēmu pagastā Urbanovičs 2001 gadā iegādājies par 2000 latu, dažus mēnešus vēlāk pārdevis par divarpus tūkstošiem kādai SIA Reviteko, savukārt pēc trim gadiem, 2005. gadā šo pašu zemi atkal nopircis jau par 29,4 tūkstošiem latu. Vēl trīs gadus vēlāk, 2008. gada februārī, kad nekustamo īpašumu krīze vēl īsti nebija sākusies, Urbanovičs zemesgabalu Ločmelim tomēr pārdevis par precīzi tādu pašu summu – 29,4 tūkstošiem latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventspils osta Baltijas jūras austrumu krastā nokritusi no pirmās pozīcijas uz sesto

NOZARE.LV,08.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņu gadu laikā Ventspils osta Baltijas jūras austrumu krastā ir nokritusi no pirmās pozīcijas uz sesto pozīciju, norāda uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Vladislavs Šafranskis.

Tas nozīmējot, ka osta ir zaudējusi konkurences priekšrocības, salīdzinot ar kaimiņiem. «Mūs ir apsteiguši visi - krievi, igauņi, Rīgas un Klaipēdas osta. Ventspils pilsētas un brīvostas vadībai par šo situāciju ir jāuzņemas atbildība,» uzsver uzņēmējs.

Viņš ir pārliecināts: «Ja nebūtu Ventspils tranzīta uzņēmēju kara, osta demonstrētu strauju attīstību.»

AS Ventspils Grain Terminal ir Latvijas un Kazahstānas kopuzņēmums ar reģistrēto statūtu kapitālu 5,5 miljonu latu apmērā. Partneri no Kazahstānas ir vadošie pārtikas graudu pārdevēji un eksportētāji pasaules tirgū, liecina informācija uzņēmuma mājaslapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventspils brīvostā sasniedz lielāko kravu apgrozījumu desmitgadē

Vēsma Lēvalde,05.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu apgrozījums martā Ventspils brīvostā sasniedzis 3,7 miljonus tonnu, kas ir par 16% vairāk nekā pagājušā gada martā un pārspēj viena mēneša pārkraušanas datus Ventspils ostā pēdējo desmit gadu laikā.

Vairāk kā trīsarpus miljonus tonnu Ventspils brīvostas termināļi pārkrāva 2002.gada martā – 3,6 miljonus, bet absolūtais mēneša rekordapjoms Ventspils ostā bija 2000.gada martā, kad pārkrauti 3,9 miljoni tonnu.

2013.gada pirmajā ceturksnī kopā Ventspils brīvostā pārkrauts 9,1 miljons tonnu kravu, kas ir par 596 tūkstošiem tonnu jeb 7% vairāk nekā pagājušā gada pirmajā ceturksnī. Lai gan Ventspils brīvostas lielākais kravu īpatsvars aizvien ir lejamkravas (martā 2 miljoni tonnu, ceturksnī kopā – 5,2), tomēr martā sasniegts jauns beramkravu rekordapjoms Ventspils ostā – 1,4 miljoni tonnu.

2013.gada budžetā Investīciju programmas realizācijai paredzēti vairāk nekā 26 miljoni latu. Šogad, izmantojot ES fondu līdzfinansējumu, Ventspils brīvostā tiks būvēta 12. piestātne, kur būs jauns universālo kravu terminālis, un turpinās sauskravu termināļa celtniecība starp abiem Ventas tiltiem Ventas kreisajā krastā, kur pārcelsies kokmateriālu pārkraušanas terminālis. Līdz ar to papildu platības attīstībai iegūs gan kokmateriālu pārkraušanas terminālis, gan ģenerālo kravu terminālis Noord Natie Ventspils Termināls, kura teritorijā šobrīd līdz jaunā termināļa uzcelšanai strādā kokmateriālu pārkraušanas terminālis. Šie projekti nākotnē varētu dot papildus apmēram vienu miljonu tonnu kravu apgrozījuma. Tiek veikta pirmā muliņa demontāža, lai varētu attīstīt Baltic Coal Terminal otro kārtu un palielināt apgrozījumu līdz pat 10 miljoniem tonnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noraida prasību pret a/s Kālija parks

Vēsma Lēvalde,20.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes apgabaltiesa noraidījusi SIA LSF Trans un SIA LSF Holdings prasību par vairāk nekā divu miljonu latu zaudējumu piedziņu no a/s Kālija parks.

Pilnais tiesas spriedums būs pieejams 4.oktobrī, un pēc tam 20 dienu laikā to varēs pārsūdzēt, Db.lv uzzināja tiesā. Jau vairākkārt rakstīts, ka šī ir viena no tā sauktajām Ventspils tranzītbiznesa karu lietām. Prasība ir par līdzekļiem, ko Kālija parks aizdeva LSF Holdingam, bet LSF Trans rīkotājdirektors Valērijs Godunovs aizdevuma summu pārskaitīja pirms termiņa atpakaļ Kālija parkam, ar to, pēc prasītāja uzskatiem, radot ievērojamus finansiālus zaudējumus LSF Holdingam un LSF Trans. Kopējā aizdevuma summa bijusi deviņi miljoni eiro (6,3 miljoni latu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Krievijas sankciju rezultātā Ventspils ostas zaudējumi ik mēnesi – 500 tūkstoši; infrastruktūrā investēs 37 miljonus

Dienas Bizness,12.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pret Krieviju vērsto sankciju rezultātā Ventspils krasi samazinājies akmeņogļu tranzīts caurs Ventspils ostu, kas ik mēnesī rada 500 tūkstošu eiro lielus zaudējumus, informē Ventspils brīvostas pārvaldes Mārketinga un attīstības nodaļa.

«Lai arī vairāki Ventspils ostas termināļi strādā stabili un pat palielina kravu apgrozījumu, diemžēl sankciju ietekmē pret Krieviju krasi samazinājies akmeņogļu tranzīts caurs Ventspils ostu. Tas noved pie tā, ka brīvostas zaudējumi rēķināmi apmēram 500 tūkstošu eiro apmērā mēnesī, no kuriem 10% pienākas valstij un 10% pašvaldībai,» komentē Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.

Šī gada pirmajos astoņos mēnešos brīvsotā pārkaruti 19 miljoni tonnu kravu. Četri no desmit Ventspils brīvostas termināļiem 2014.gada pirmajos astoņos mēnešos palielinājuši kravu apgrozījumu attiecībā pret iepriekšējo gadu. Kravu pieaugums bijis SIA Ventspils Nafta termināls 7%, AS Kālija parks 52%, SIA Ventamonjaks serviss 21%. Neliels kravu palielinājums ir arī SIA Noord Natie Ventspils Terminals. ostā atzīmē, ka pozitīvas tendences uzrāda dati par šī termināļa apkalpotajām prāmju līnijām. Pasažieru skaits Stena Line līnijā uz Nīneshamni Zviedrijā palielinājies par 28%, bet kravu – par 26%, bet līnijā uz Travemindi Vācijā pasažieru skaits palielinājies pat par 52%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir maz ticams, ka nākamajā gadā akciju cenas sagaida straujš uzplaukums, taču Money CNN eksperti ir atraduši 10 akcijas, kurām ir perspektīva augt pat, ja tirgi neaugs.

Kods: MA

Tirgus kapitalizācija: 30 miljardi dolāru

Ienākumi 2008. gadā: 5 miljardi dolāru

P/E attiecība: 18*

Dividenžu ienesīgums: 0.3 %

Tādam no patērētājiem atkarīgam uzņēmumam kā MasterCard 2009. gads bijis pārsteidzoši labs. Tomēr sliktākajā ekonomiskajā stāvoklī kopš Lielās Depresijas laikiem, MasterCard ne tikai izdevies palielināt ienākumus par 1 % triju ceturkšņu laikā (jo patērētāji kredītkartes lieto vairāk), bet arī palielināja operatīvo peļņu par 24 % (palielinot komisijas maksas un samazinot mārketinga izmaksas). Tas notika tad, kad patērētāji netērējās. Tomēr patlaban ir zīmes, ka maciņi atkal varētu tikt atvērti. Viens faktors, kas par to liecina, ir – MasterCard darījumu skaits ir pārstājis kristies. Tas nozīmē, ka MasterCard ienākumi pieaugs, uzskata analītiķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Sašķidrinātās dabasgāzes terminālis Skultē varētu izmaksāt aptuveni 120 miljonus eiro

LETA,08.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) terminālis pie Skultes ostas Saulkrastu novadā varētu izmaksāt aptuveni 120 miljonus eiro, kas ir par 20 miljoniem vairāk, nekā rēķināts iepriekš, teica AS "Skulte LNG Terminal" ģenerāldirektors Renārs Miķelsons.

Sadārdzinājums radies, ņemot vērā pieaugušās cenas izejmateriāliem. Miķelsons apgalvoja, ka termināli ātrākais varētu uzbūvēt 2023.gadā.

"Skulte LNG Terminal" ģenerāldirektors informēja, ka terminālis sastāv no divām daļām - savienojuma un platformas. Ikdienas apstākļos platformas piegādei būtu nepieciešams līdz diviem gadiem, tomēr, ja ir vajadzība to sagādāt strauji, piegādātāji būtu gatavi šo pasūtījumu izpildīt arī gada laikā. Tikmēr savienojumam ar Inčukalna pazemes gāzes krātuvi nepieciešamos cauruļvadus var saņemt apmēram četru līdz piecu mēnešu laikā, bet to izbūve pie ātrākā scenārija prasītu apmēram sešus mēnešus.

Pret Skultes termināļa izbūvi pie Saulkrastiem iebilst šīs vēsturiskās kūrortpilsētas iedzīvotāji. Turklāt pētījumā par vispiemērotāko LNG termināļa atrašanās vietu Latvijā, kurā tika salīdzinātas četras iespējamās vietas, iepriekš tikusi atzīta Rīga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandālā, kas novedis pie ASV prezidenta Donalda Trampa impīčmenta procedūras, iesaistītā ASV viceprezidenta Džo Baidena dēla Hantera Baidena firmai «Rosemont Seneca» nauda no Ukrainas gāzes un naftas kompānijas «Burisma Holdings» skaitīta caur Latvijas banku AS «PrivatBank», liecina internetā nopludināti «Rosemont Seneca» kontu pārskati.

Savukārt Latvijas Valsts prezidents Raimonds Vējonis pērn apmeklējis «Burisma Holdings» īpašnieka, gāztā Ukrainas prezidenta Viktora Janukoviča līdzgaitnieka, no Ukrainas aizmukušā Mikolas Zločevska organizētu forumu Monako.

Izdevums «The Hill» vēstīja, ka laikā no 2014.gada pavasara līdz 2015.gada rudenim «Rosemont Seneca» no «Burisma Holdings» saņēmis vidēji vairāk nekā 166 000 ASV dolāru mēnesī.

Internetā nopludinātas «Rosemont Seneca» konta atskaites no «Morgan Stanley» bankas Ņujorkā parāda, ka naudas pārskaitījumi kompānijai veikti caur «PrivatBank». Vienā pārskaitījumā parasti skaitīti 83 333,33 dolāri.

Hanters Baidens bija «Burisma Holdings» uzraudzības padomes loceklis laikā, kad viņa tēvs bija ASV viceprezidents un prezidenta Baraka Obamas valdībā pārraudzīja diplomātiskās attiecības ar Ukrainu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna, videi draudzīga pasažieru un ro-ro kravu termināļa īstenošanai Rīgā noslēdzies Riga Ropax Terminal metu konkurss, kurā kopumā tika saņemti 10 pieteikumi, ko izskatīs žūrijas komisija, lai jau maijā paziņotu uzvarētāju un varētu uzsākt darbu pie termināļa un piegulošās teritorijas projektēšanas.

Paredzēts, ka pie veiksmīgas projekta virzības jaunais terminālis pasažieriem durvis vērs 2028. gadā. Tajā pat laikā noslēgtais sadarbības memorands ar Stokholmas ostu jau ir ļāvis Riga Ropax Terminal iesniegt pieteikumus vairākos Eiropas Savienības fondu projektos.

Saskaņā ar Rīgas domes apstiprināto Eksportostas dienvidu daļas lokālplānojumu arhitektoniskajā konkursā piedalīties varēja ikviens interesents, kurš kvalificējās prasībām. Interese par metu konkursu bija milzīga – kopumā konkursa dokumentāciju izņēma teju 60 pretendenti. Metu konkursā piedalījās trīs uzaicinātie dalībnieki no Ziemeļeiropas un ASV, bet kopumā tika saņemti 10 konkursa pieteikumi. Ņemot vērā darba uzveduma komplicētību, žūrijas komisija, kuras sastāvā ietilpst Rīgas domes, Rīgas Brīvostas pārvaldes, Nacionālās kultūras mantojuma pārvaldes, kā arī Latvijas Arhitektu savienības un Riga Ropax Terminal pārstāvji, pieteikumus izvērtēs līdz šī gada aprīļa beigām, savukārt uzvarētāju paziņošana plānota līdz maija vidum.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Riga Fertilizer Terminal" un SIA "Ventamonjaks" patiesais labuma guvējs vairs nav Eiropas Savienības (ES) sankciju sarakstā iekļautais Dmitrijs Mazepins, bet Amirs Atta Bidvals, informēja "Riga Fertilizer Terminal" un "Ventamonjaks" valdes priekšsēdētājs Artūrs Skadats.

Viņš norāda, ka abu Latvijas uzņēmumu līdzīpašnieka Kiprā reģistrētā uzņēmuma "Uralchem Freight Limited" dalībnieku struktūrā 1.martā ir notikušas izmaiņas, par "Uralchem Freight Limited" dalībnieku kļūstot Šveices uzņēmumam "Svizraa SA". Tādējādi Mazepins kopš 1.marta vairs nav patiesais labuma guvējs "Riga Fertilizer Terminal" un "Ventamonjaks".

Vienlaikus "Firmas.lv" datubāzē, kā abu kompāniju vienīgais patiesais labuma guvējs, joprojām ir uzrādīts Mazepins, taču, pēc Skadata minētā, ir sākts process attiecīgo izmaiņu iegrāmatošanai Uzņēmumu reģistrā.

Tuvākajā laikā plānotas arī izmaiņas abu termināļu pārvaldes institūcijās.

"Riga Fertilizer Terminal" un "Ventamonjaks" valdes priekšsēdētājs norāda, ka Bidvals ilgstoši darbojies ķīmisko produktu biznesā, tostarp minerālmēslu transportēšanas, loģistikas, piegāžu un izplatīšanas jomās, tāpēc saskatījis potenciālu abu termināļu esamībai viņa aktīvu portfelī un, sekojoši, netiešā uzņēmumu iegādē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 7.maijā notiks SIA "Riga Ropax Terminal" jaunā pasažieru un ro-ro kravu termināļa metu konkursa uzvarētāju apbalvošanas ceremonija, informē "Riga RoPax Terminal" pārstāvji.

"Riga Ropax Terminal" jaunā pasažieru un ro-ro kravu termināļa metu konkursa devīžu atvēršanas sēdē par potenciālo uzvarētāju atzina pasaulslavenās arhitektes Zahas Hadidas savulaik dibināto Lielbritānijas arhitektu biroju "Zaha Hadid Architects".

"Zaha Hadid Architects" metu konkursā ieguva visaugstāko žūrijas vērtējumu - 463 no maksimālajiem 500 punktiem, tādējādi iegūstot pirmo vietu. Otro vietu konkursā ieguva Igaunijas uzņēmums "R-Konsult", saņemot 384 punktus. Savukārt trešajā vietā ar 356 punktiem ierindojās ASV arhitektu birojs "Berenblum Busch Architects".

Plānots, ka, veiksmīgi virzot projektu, jaunais terminālis pasažieriem būs pieejams 2028.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Alūksnes putnu fermas IPO mērķis ir saražoto olu daudzumu palielināt par 60%

Db.lv,17.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS APF Holdings uzņēmumu grupa, kas ietver vienu no lielākajiem putnkopības un olu ražošanas uzņēmumiem Latvijā SIA Alūksnes putnu ferma un putnkopības un jaunputnu audzēšanas uzņēmumu SIA Preiļu putni, šī gada rudenī plānotā sākotnējā publiskā piedāvājumā (IPO jeb Initial Public Offering) mērķis ir piesaistīt investoru līdzekļus, lai līdz 2025. gadam audzētu ražoto olu daudzumu par 60%.

Šāda apjoma izaugsme nozīmēs, ka uzņēmuma ieņēmumi augs no aptuveni 11 miljoniem eiro 2022. gadā līdz pat 25 miljoniem 2025. gadā.

Papildus jau esošajām trim dējējvistu novietnēm iecerēts uzbūvēt vēl divas un paplašināt ražošanas atbalsta infrastruktūras jaudu. Tas ļaus palielināt ražoto olu daudzumu no 115 miljoniem gadā līdz pat 180 miljoniem, bet pašu dējējvistu skaitu audzēt līdz 665 000.

Tāpat plānots sākt olu pārstrādi, ražošanu papildinot ar jaunām ražošanas iekārtām.

Uzņēmumā skaidro, ka, pateicoties gan darbības apmēru, gan rentabilitātes pieaugumam, "APF Holdings" EBITDA kāpums plānots no aptuveni diviem miljoniem eiro pērn līdz 8,5 miljoniem eiro 2025.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lemberga meitai jauns SIA

Sandra Dieziņa,22.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils mēra Aivara Lemberga meita Līga Lemberga izveidojusi jaunu uzņēmumu SIA Osmium Holdings.

Kā liecina Lursoft pieejamā informācija, Osmium Holdings 100 % pieder Līgai Lembergai, kas ir vienīgā valdes locekle šajā uzņēmumā.

Jaunais uzņēmums reģistrēts Rīgā, kādā Tērbatas ielas dzīvoklī, un tā pamatkapitāls ir pusmiljons latu. Lursoft dati rāda, ka Osmium Holdings izveidots SIA LSF Holdings reorganizācijas rezultātā, no kura nodalīts arī Rīgā, Doma laukumā reģistrētais SIA Iridium Holdings ar pamatkapitālu 0,5 miljonu Ls apjomā, kurš arī reģistrēts 15. jūnijā, bet tā vienīgais valdes loceklis ir Aleksejs Ovods.

Oficiālā reģistra dati rāda, ka L. Lemberga kā padomes locekle vēl darbojas a/s VB Holdings, kur viņai pieder 14,29 % daļu un a/s ALA Investments. L. Lembergai noslēgts laulāto mantisko attiecību līgums ar Jāni Austriņu, kuram pilnībā pieder SIA Piltenes meži un a/s Stella Associates un 8,71 % SIA Baltimar VT. Šie trīs uzņēmumi arī reģistrēti Rīgā, Tērbatas ielas dzīvoklī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kravu apgrozījums Ventspils brīvostas termināļos nesasniedz plānoto

Žanete Hāka,07.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn decembrī Ventspils brīvostas termināļos pārkrauti 1,5 miljoni tonnu kravu, līdz ar to gadā kopā visos termināļos kravu apgrozījums sasniedzis 22,5 miljonus tonnu, informē Ventspils brīvostas pārvalde.

Savukārt Ventspils brīvostas pārvalde 2015.gadā īstenojusi vienu no apjomīgākajām investīciju programmām, nodrošinot ostas termināļiem un rūpnieciskajiem uzņēmumiem vislabākos apstākļus darbības attīstībai.

Kopējais kravu apgrozījums Ventspils brīvostas termināļos 2015.gadā būtiski atpaliek no veiksmīgāko gadu rādītājiem un nesasniedz arī gada sākumā plānoto apjomu. Būtiski kravu apgrozījums samazinājies trīs termināļos, kas arī galvenokārt ietekmē visas ostas kravu apgrozījuma rādītājus. Par 2 miljoniem tonnu jeb 17% samazinājies SIA Ventspils Nafta termināls apgrozījums, kas nesasniedz pat pusi no termināļa jaudas. 2015.gadā SIA Ventspils Nafta termināls pārkrauti 9,7 miljoni tonnu, kas ir būtiski mazāk nekā agrākos gados. Tā 1983.gadā terminālī gadā pārkrāva pat 34,3 miljonus tonnu. AS Baltic Coal Terminal šogad pārkrauti tikai 1,9 miljoni tonnu akmeņogļu, kas ir par 45% jeb par 1,5 miljoniem tonnu mazāk nekā iepriekšējā gadā un nesasniedz pat trešdaļu termināļa jaudas. 2015.gadā AS Baltic Coal Terminal bijušas 249 dīkstāves dienas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trasatlantic Holdings Company direktoru padome apliecina, ka par 9,622 miljoniem eiro (7 miljoniem latu) iegādājusies 59 110 Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic akcijas (tā saucamās SAS obligācijas).

Kā teikts kompānijas paziņojumā, darījums noticis ar mērķi nodrošināt lidsabiedrībai ārkārtas finanšu palīdzību, jo airBaltic esot nopietnas likviditātes problēmas. Dokumenti par akcionāru sastāva maiņu pēc darījuma parakstīti 9. septembrī un iesniegti Uzņēmuma reģistrā, tādējādi apgāžot spekulācijas par darījuma necaurspīdīgumu.

Trasatlantic Holdings Company paudis izbrīnu, ka valdība, kas ir lidsabiedrības akcionārs, ieņēmusi neizlēmīgu pozīciju un neveic ārkārtas soļus, lai glābtu kompāniju, kuras lomu valsts ekonomikā ir grūti pārvērtēt. Lidsabiedrības kritiskais finanšu stāvoklis esot sekas privātā akcionāra Baltijas Aviācijas sistēmas un valsts kā akcionāra attiecībām, ar kurām Trasatlantic Holdings Company neesot nekāda sakara, kā tas izrietot no 2010. gada 20. aprīļa līguma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Storent Holdings, Latvijā vadošais un viens no lielākajiem būvniecības tehnikas nomas uzņēmumiem Baltijā, paziņo par savu obligāciju publisko piedāvājumu, pamatojoties uz pamatprospektu, kas publicēts uzņēmuma mājaslapā un Nasdaq Riga.

Andris Pavlovs, Storent līdzdibinātājs un Storent Holdings valdes loceklis: "Storent Investments pirmo reizi emitēja obligācijas jau 2017. gadā. Taču šobrīd tiek atvērta parakstīšanās uz pirmajām Storent Holdings obligācijām. Ieguldījums uzņēmumā Storent ir ieguldījums modernu, drošu un ilgtspējīgu būvniecības tehnikas nomas procesu attīstībā Baltijā un Ziemeļvalstīs."

Latvijas Banka 2023. gada 31. maijā ir reģistrējusi Storent Holdings parādzīmju emisijas pamatprospektu un devusi atļauju Storent Holdings veikt parādzīmju publisko piedāvājumu.

Storent Holdings apstiprināja programmas pirmās daļas galīgos noteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ventspils brīvosta izjūt Krievijas sankcijas sekas

Žanete Hāka,08.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils brīvosta pērno gadu noslēgusi ar 26,2 miljonu tonnu lielu kravu apgrozījumu, liecina brīvostas paziņojums.

Īpaši gada otrā puse daļai Ventspils brīvostas termināļu bijusi sarežģīta un arī prognozes par 2015.gadu ir piesardzīgas.

Lai arī pozitīvas tendences vērojamas prāmju satiksmes attīstībā Ventspils brīvostā un atsevišķu termināļu darbībā, kuri savus rādītājus salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu būtiski uzlabojuši, kopumā 2014.gads, īpaši tā otrā puse, Ventspils brīvostā aizritēja sankciju gaisotnē. To rezultātā būtiski kritās akmeņogļu tranzīts caur Ventspils ostu (-21%). Sankciju rezultātā radītie zaudējumi jau šobrīd mērāmi līdz 500 tūkstošu eiro apmērā mēnesī, no kuriem 10% pienākas valstij un 10% pašvaldībai. Ne tik lielā mērā kā akmeņoglēm, bet samazinājies arī pārkrauto naftas produktu un dzelzsrūdas apjoms. Līdz ar to Ventspils ostā netika sasniegts gada sākumā plānotais kravu apgrozījums un arī nākamā gada prognozes ir piesardzīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru