A/s Ventspils Grain Terminal ir saņēmusi maksimālu atbalstu, apgalvo Ventspils brīvostas pārvalde. Savukārt ekonomikas ministrs Artis Kampars uzskata, ka Ventspils brīvostas pārvalde rīkojas «bezatbildīgi, nesaimnieciski, pat pretvalstiski».
Ventspils Grain Terminal 31.janvārī vērsusies Ventspils brīvostas pārvaldē ar lūgumu pagarināt dzelzceļa sliežu ceļu nomu, ko valde izskatījusi divas reizes, abas reizes atliekot uz nenoteiktu termiņu un iemeslu neizskaidrojot. 25.maijā Ventspils brīvostas valde atteikusi pagarināt dzelzceļa sliežu ceļu nomas līgumu. Faktiski tas nozīmē Ventspils Grain Terminal izolēšanu, liedzot tam piegādāt dzelzceļa sastāvus ar graudiem. Sekas tam būtu kazahu investoru aiziešana no Ventspils, par spīti brīvostā jau ieguldītajām miljonu investīcijām, raksta portāls Nozare.lv. Ekonomikas ministrs A. Kampars norādījis, ka tas ir piemērs tam, kā samudžinātas īpašumtiesības un oligarhu ietekme uz ostas pārvaldi tiešā veidā negatīvi ietekmē valsts kopējo politiku.
Ventspils brīvostas pārvalde savukārt izplatījusi paziņojumu, kurā apgalvo, ka a/s Ventspils Grain Terminal saņēmusi pietiekamu atbalstu. Atbilstoši investoru vēlmēm Ventspils brīvostas pārvalde izbūvējusi piestātni, auto un dzelzceļa sliežu pievadceļus. Kopumā investoriem nepieciešamās modernās infrastruktūras izveidē Ventspils brīvostas pārvalde ieguldījusi 4,8 miljonus latu. Šīs investīcijas veiktas ar mērķi palielināt kravu apgrozījumu Ventspils brīvostā, un pēc graudu termināļa Kazahstānas īpašnieku solījumiem terminālī gadā bija jāpārkrauj 1,5 miljoni tonnu kravu. «Diemžēl šie solījumi netiek pildīti,» norāda ostas pārvalde, skaidrojot, ka nepieciešamo investīciju veikšanai tā ir ņēmusi kredītu, kura atmaksa iespējama tikai no ieņēmumiem no ostu maksas atbilstoši pārkrautajam kravu apjomam. Patiesībai neatbilstot arī tas, ka Ventspils brīvostas pārvalde lēmusi par a/s Ventspils Grain Terminal atslēgšanu no sliežu pievadceļiem. Brīvostas pārvaldnieks Imants Sarmulis uzsver, ka līgums ar a/s Ventspils Grain Terminal par publiskās infrastruktūras nomu ir spēkā līdz šī gada beigām. Diemžēl konstatēts, ka a/s Ventspils Grain Terminal 2010. un 2011.gadā izmantojusi Ventspils brīvostas pārvaldes īpašumā esošos sliežu ceļus, iznomājot tos tālāk a/s Ventbunkers mazuta kravu uzglabāšanai. Ventspils brīvostas valde uzdevusi Ventspils brīvostas pārvaldei izstrādāt jaunu līgumu par publiskās infrastruktūras izmantošanu, kas dotu iespēju Ventspils brīvostas pārvaldei iegūt līdzekļus kredītu atmaksai.
Ventspils brīvostas pārvalde pieļauj, ka a/s Ventspils Grain Terminal Kazahstānas īpašnieku aktivitātes ir saistītas ar Ventspils pilsētas pašvaldības prasību veikt sabiedrisko apspriešanu a/s Ventspils Grain Terminal būvniecības 2.kārtai.