Patērētāji tiek maldināti par Latvijas neatkarīgo auto servisu kompetenci un tiesībām veikt automašīnu servisa un remontu darbus to garantijas periodā, atzinis atzina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.
Jau ziņots, ka Konkurences padome (KP) secinājusi, ka klienta pienākums automobiļu remontu un tehniskās apkopes veikt autorizētajos servisos ir tikai papildu jeb importētāja vai pārdevēja sniegtās garantijas laikā un klientam, lai saglabātu ražotāja garantiju, nav pienākuma veikt remontu un tehniskās apkopes tikai autorizētajos servisos auto ražotāja garantijas laikā.
LPAA uzskata, ka ne vienmēr automobiļa pircējs precīzi saprot auto visu garantiju veidus, to nosacījumus un līdz ar to arī savas tiesības un pienākumus, portālam Nozare.lv sacīja V. Kulbergs.
Asociācijā norādīja, ka garantijas var iedalīt trīs grupās - likumā garantētās tiesības patērētājam (tikai fiziskai personai) atgriezt preci divu gadu laikā, ja tiek konstatēti likumā noteiktie gadījumi; automobiļa ražotāja sniegtā garantija, kas parasti ir līdz piecu gadu termiņam un automobiļa importētāja vai pārdevēja sniegtā papildus garantija parasti no piecu līdz 12 gadu termiņam.
Ja klients izvēlas papildu garantiju, tad šāda garantija var likt klientam apmeklēt tikai autorizēto servisu, bet, kā norādījusi arī KP, automobiļa ražotāja sniegtās garantijas laikā ikvienam klientam ir tiesības izvēlēties pilnvaroto remontētāju (dīleru serviss) vai neatkarīgo remontētāju, kurš var sniegt atbilstošas kvalitātes pakalpojumu.
«Par neatkarīgā auto remontētāja auto servisa pakalpojumu kvalitāti liecina tā rīcībā esošās iekārtas, aprīkojums, personāla kvalifikācija un vai tas ir apmācīts attiecīgās markas automašīnu apkopēm, kā arī legāli iegūtā tehniskā informācija konkrētās markas automašīnu diagnostikai un remontiem. Diemžēl Latvijā auto diagnostikā tiek izmantotas nelegāli iegūtas informācijas tehnoloģiju programmas un datubāzes, darbinieki nav izgājuši speciālās apmācības kursus un Latvijas neatkarīgajam servisam nav tiešsaistes piekļuves tiesību rūpnīcu izveidotajās datubāzu sistēmās, kas nodrošina konkrētās klienta automašīnas garantijas saistību izpildi visā Eiropas Savienības teritorijā. Rezultātā tiek maldināti patērētāji par Latvijas neatkarīgo servisu kompetenci un tiesībām veikt automašīnu servisa un remontu darbus to garantijas periodā,» norādīja V. Kulbergs.
Viņš uzskata, ka, izmantojot neatkarīgā servisa pakalpojumus auto ražotāja garantijas periodā, klientiem ir jāņem vērā, ka visos gadījumos, kad serviss ir izmantojis neatbilstošas kvalitātes rezerves daļas, tādējādi riskējot sabojāt automobiļa tehniskos mezglus, kas ir pakļauti auto ražotāja garantijas nosacījumiem, neatkarīgais serviss ir atbildīgs klientam par nodarītajiem zaudējumiem un autorizētajam servisam ir tiesības atteikt bezmaksas garantijas remontu.
«Lai saglabātu automobiļa ražotāja sniegto garantiju, klientam ir jābūt iespējai uzrādīt, ka visi remonta darbi, kas veikti neatkarīgajos servisos, ir veikti atbilstoši ražotāja garantijas nosacījumiem, neatkarīgā servisā saņemot pasūtījuma dokumentu ar veikto darbu un nomainīto rezerves daļu pilnu specifikāciju,» uzsvēra V. Kulbergs.