Eksprezidentes Vairas Vīķes-Freibergas vajadzībām plānots iegādāties jaunu automašīnu, jo pašreizējais 2006. gada izlaiduma limuzīns Mercedes-Benz S500 esot sliktā tehniskā stāvoklī. Laikraksts Latvijas Avīze centies noskaidrot, vai patiesi sešus gadus vecs labas markas augstas klases limuzīns var būt tik neizturīgs un slikts, ka nav normāli lietojams.
Automašīna V. Vīķes-Freibergas rīcībā tika nodota 2007. gadā neilgi pēc viņas pilnvaru termiņa beigām, un tolaik tā bija 66 994 latus vērta, atgādina laikraksts.
Ja auto tiešām ir tik bēdīgā stāvoklī, tad kā un kur ar to ir braukts, ja tā nolietots, brīnās laikraksts.
Apzvanot nelielus Rīgas autoservisus, visur secinājums bijis viens – Mercedes (jebkāda veida modelis) nav no tiem automobiļiem, kas pēc sešu septiņu gadu lietošanas sāk jukt un brukt, tas ir izturīgs, protams, ja ar to nebrauc sacensībās vai kā citādi tam nekaitē (nemaina eļļu, neuzrauga ritošo daļu, ignorē pirmās pazīmes, kas liecina par kāda agregāta vai sistēmas defektu).
Citādi spriedis Amserv Krasta autocentra tirdzniecības vadītājs Zigurds Liepa: «Tehnika ir tehnika. Mercedes-Benz 500 ir augstas klases ļoti sarežģīts automobilis ar daudziem elektronikas blokiem, kuri, ja saplīst, tiešām apstādina auto, un to remonts ir dārgs. Protams, daudz kas atkarīgs no ekspluatācijas. Esmu redzējis gan limuzīnus, kuros īpašnieki ik gadu iegulda tūkstošus, gan limuzīnus, kuriem pat lampiņas nav jāmaina. Ja grib braukt droši un bez lieliem ieguldījumiem remontos, jāizvēlas vienkārši automobiļi, taču tad arī ērtības būs mazākas.»
SIA Domenikss (Daimler Mercedes-Benz ģenerālpārstāvis Latvijā) ģenerāldirektors Viktors Troicins laikrakstam skaidrojis, ka eksprezidentes automašīnai uzņēmums nodrošinājis garantijas servisu. Beidzoties garantijas laikam, pēc viņa informācijas, automobiļa apkopju un remontu veikšana tika nodota neautorizētam servisam.
«Visā automobiļa ekspluatācijas laikā pie mums ar sūdzību par automobiļa neatbilstošo kvalitāti nav griezusies ne Vaira Vīķe-Freiberga, ne Aizsardzības ministrija vai Valsts prezidenta kanceleja.
Eksprezidentes automašīna Domenikss servisā šogad bijusi vienu reizi un tikai pēc tam, kad neautorizētajā servisā nebija izdevies novērst defektu. Mēs nevaram uzņemties atbildību par neautorizēta servisa darbu. Tāpēc atkārtoti aicinām gan privāto, gan valsts autoparku uzturētājus atbildīgi izturēties par auto uzturēšanu, izvēlēties oficiālo pārstāvju servisa pakalpojumus,» teicis V. Troicins.
Viņš arī atgādinājis, ka katra automobiļa ekspluatācijas izmaksas atkarīgas ne tikai no auto markas un klases, bet arī no konkrētā auto lietotāja paradumiem – braukšanas stila, nobraukto kilometru skaita u. tml. Divi pilnīgi vienādi auto pēc pieciem sešiem gadiem varot būt ļoti atšķirīgā tehniskā stāvoklī, un to uzturēšanai nepieciešamie līdzekļi nebūs salīdzināmi.