Arvien pieaugoša elektroniskā komercija būs svarīgākais loģistikas uzņēmumu paplašināšanās iemesls, prognozē „Gloucestershire Echo“, balstoties uz „Barclays“ veiktu pētījumu. 61% no pētījumā aptaujātiem loģistikas uzņēmumiem ir norādījis, ka preču izsekošanas sistēmu un informēšanas pilnveidošana būs būtiskais to uzņēmējdarbības attīstības virziens. Līdzīgas tendences kurjersūtījumu piegādes kompānija „Venipak“ novēro arī Baltijas valstīs. Novembrī „Venipak“ Latvijā ir sācis izmantot modernu sūtījumu izsekošanas sistēmu, kas ļauj darbiniekiem redzēt, kur atrodas sūtījums reālajā laikā un ievērojami precīzāk pateikt, kad tas sasniegs saņēmēju.
SIA ”Venipak Latvija” vadītāja Inna Semjonova apgalvo, ka minētais jaunums ir būtiska maršrutizācijas sistēmas sastāvdaļa.
„Sūtījumu izsekošana reālajā laikā ir svarīgs solis maršrutizācijas sistēmas pilnveidošanā, kuras mērķis ir sūtījumu piegādes optimizēšana. Ilgu laiku analizējām mūsu mašīnu kustību, transporta sastrēgumus lielākajās Lietuvas, Latvijas un Igaunijas pilsētās, meklējām optimālos ceļus kādos maršrutos varētu braukt mūsu transports. Nākotnē mums būs sistēma, kas kurjeram automātiski sastādīs piegādes maršrutu un ierādīs labākos ceļus, pa kuriem būtu jābrauc mūsu transportam“, - sacīja I. Semjonova.
”Venipak Latvija” vadītāja piebilst, ka sūtījuma atrašanās vieta būtu jāredz ne tikai uzņēmuma darbiniekiem, bet arī pasūtītājiem: „Zvanus ar jautājumu kad sūtījums tiks piegādāts, saņemam gan mēs, gan e-veikala personāls. Dabīgi, ka mums ir jādalās informācijā, tāpēc tuvākajā nākotnē arī mūsu biznesa partneri varēs reālajā laikā redzēt informāciju, kad sūtījums sasniegs adresātu“.
Pateiks precīzu sūtījuma piegādes laiku
”Venipak Latvija” vadītāja I. Semjonova uzsvēra, ka sabiedrības, kuras sniedz kurjeru pakalpojumus, nevar palielīties ar precizitāti piegādes laika noteikšanā. Viņasprāt, nobīde var būt pat 2-3 stundas.
„Mūsu mērķis ir izstrādāt sistēmu, kas ļautu mazināt šo nobīdi līdz 1 stundai . Mums ir jāveic vairāku datu analīze. Ceram, ka jau nākamgad būsim pirmie Baltijas valstīs, kuri varēs precīzi pateikt, cikos klientam tiks piegādāts sūtījums “, - norādīja ”Venipak Latvija”vadītāja.
Pakalpojumu varēs izmantot arī biznesa klienti
Pēc I. Semjonovas vārdiem, arvien pieaugot e-tirdzniecības apjomiem mūsu valstī kurjeru dienestiem ir ievērojami vairāk jāsadarbojas ar interneta veikalu darbiniekiem.
„Katru dienu tūkstošiem sūtījumu izceļo uz cilvēku, kuri preces ir iegādājušies interneta veikalos, mājām. Ir novērojama tendence, ka cilvēki preces vēlas saņemt ātri darbā vai mājās. Kurjeru dienestiem ir jāpielāgojas tādām cilvēku vajadzībām, līdz ar to ir nepieciešamas tehnoloģijas, kas varētu noteikt, kad sūtījums sasniegs adresātu. Tomēr arī pašam cilvēkam būtu jāplāno diena, jo mēs varam atbraukt, bet klients jau būs izbraucis no mājām un rezultātā tiks sagādāta vilšanās mūsu partneriem“, - skaidroja ”Venipak Latvija” vadītāja.
„Visās trijās Baltijas valstīs ir sagaidāms e-tirdzniecības pieaugums, jo Latvijā, Lietuvā un Igaunijā cilvēki joprojām maz iepērkas interneta veikalos, bet salīdzinoši ar ES rādītājiem-mēs atpaliekam gandrīz divreiz“, - sacīja I. Semjonova
Atbilstoši 2013.gada jūlijā Eiropas Komisijas pasludinātājiem datiem, 37 % Latvijas interneta lietotāju pēdējo gadu laikā iegādājās internetā (Lietuvā 30 %, Igaunijā 29 %.). ES valstu vidējais rādītājs-60 %.
Visvairāk cilvēku internetā no ES dalībvalstīm iepērkas Apvienotajā Karalistē-82%, Dānijā un Zviedrijā interneta veikalu pakalpojumus izmanto 79 % interneta lietotāju. Viszemākais pirkumu internetā skaits ir Rumānijā–11 %.
Plašāk par iepriekšminēto pētījumu lasiet šeit.