Uzņēmums Smartpost Itella nodrošina ne tikai paku piegādi, bet savā darbībā liek uzsvaru arī uz augstākā līmeņa loģistikas risinājumu piedāvāšanu e-komercijas uzņēmumiem, palīdzot tiem attīstīt savu darbību un veicināt biznesa mērogošanu. Smartpost Itella noliktavu loģistikas direktors Raivo Roolaid skaidro, kā izvēlēties pareizo loģistikas partneri un kādas tendences un izaicinājumi veidos strauji augošo e-komercijas nozari 2025. gadā.
Koncentrēšanās uz uzņēmējdarbības attīstību
“Mēs kā kvalitātes līderis tirgū redzam, ka daudzi tirgotāji saviem spēkiem cenšas tikt galā ar pārāk daudzām lietām. Tas attiecas uz sagādi, transportēšanu, uzglabāšanu noliktavā, montāžu un piegādēm. Turklāt viņi nodarbojas arī ar klientu apkalpošanu, sūdzību izskatīšanu un risināšanu,” stāsta Smartpost Itella noliktavas loģistikas direktors.
Viņaprāt, lielākā daļa šo darbību nerada komersantam tiešu pievienoto vērtību, bet prasa papildu resursus, kurus nevar ignorēt. “E-veikala īpašnieka uzmanības centrā ideālā gadījumā jāliek uzņēmējdarbības attīstīšana. Tas nozīmē pārdošanas apjoma pieaugumu, tirgus daļas palielināšanos un klientu pieredzes uzlabošanu. Uzticot e-komercijas pasūtījumu izpildi jeb e-fulfillment specializētam pakalpojumu sniedzējam, komersants var pievērsties darbībām, kas rada lielāku vērtību gan viņam, gan viņa klientiem. E-fulfillment pakalpojums ļaus deleģēt partnerim tādus uzdevumus, kā loģistikas plānošana, preču uzglabāšana, komplektēšana, iepakošana, ērtāka un ātrāka piegāde un citus,” stāsta Raivo Roolaid.
Pēc Roolaid teiktā, e-komercijai Latvijā un Baltijā ir daudz pilna servisa loģistikas pakalpojumu sniedzēju, taču lielākā daļa mazāku e-veikalu joprojām paši pārvalda savas noliktavas darbības un loģistiku. “Viņi ierīko noliktavas galvenokārt savās dzīvojamās telpās, garāžās vai mazās īrētās telpās, bet ar uzņēmuma izaugsmi tādi risinājumi vairs nav efektīvi. Laba noliktavas pakalpojumu sniedzēja izvēle nebūt nav tik viegla. Jāmeklē uzticams partneris, kuram ir ilgtermiņa mērķi un kurš pie pirmajām nepatikšanu pazīmēm neslēgs savu noliktavu,” uzsver Roolaid.
Mūsdienu tendenču noteicējs
Smartpost Itella ir ilgtermiņa pieredze noliktavu un loģistikas jomā, un tas ir viens no tendenču noteicējiem Baltijas un Skandināvijas reģionos. Īpaši specializējušies pēdējā posma loģistikā: moderns noliktavu tīkls, transporta pakalpojumi un paku termināļu tīkls.
“Darbojoties vairāk nekā 20 gadus Baltijā un vēl ilgāk Somijā, mums ir dziļa izpratne par loģistikas nozari. Mums ir skaidrs redzējums par to, kā tā izskatīsies tuvākajā laikā un turpmākajos gados. Latvijā e-komercijas pasūtījumu izpildes pakalpojums joprojām ir salīdzinoši jauns, tāpēc lielu uzmanību veltām tā priekšrocību skaidrošanai un ieviešanai e-veikalu īpašniekiem,” skaidro Smartpost Itella noliktavas loģistikas direktors.
Pamatojoties uz klienta uzņēmējdarbības vajadzībām un vēlmēm, ir izveidotas trīs dažādas servisa pakotnes: Simple, Smart un Premium. Visās pakotnēs ietilpst e-komercijas loģistikai nepieciešamie pamatpakalpojumi. Tomēr papildu pakalpojumus, piemēram, produktu marķēšanu, šķirošanu vai pārpakošanu, var sniegt atbilstoši e-komersanta uzņēmējdarbības profilam un vēlmēm.
Kas jāpatur prātā?
Roolaid izceļ vairākus argumentus Smartpost Itella pakalpojuma izvēlei. Tie jāņem vērā, izvēloties pakalpojuma sniedzēju. Svarīgs atslēgvārds ir izmaksu optimizācija. “Ir vērts padomāt, cik maksā kvadrātmetra platības noma tirdzniecības centrā un cik lielas veikala izmaksas veido, piemēram, glabāšana un personāls,” saka Roolaid.
Otrkārt, Roolaid norāda, ka līdz ar e-komercijas pasūtījumu izpildi (e-fulfillment) fiksētās izmaksas var pārvērst mainīgajās izmaksās, maksājot tikai par faktiski izmantoto pakalpojumu.
“E-komercijas pasūtījumu izpilde būtībā pieļauj neierobežotu sortimentu. Salīdzinājumam, ir vērts paskatīties, cik liela tirdzniecības vieta ir pieejama mazumtirdzniecības ķēdēs,” saka Roolaid. Viņaprāt, e-komercijas pasūtījumu izpilde palielina eksportspēju un dod iespēju komersantiem pārdot ne tikai Latvijā, bet arī Baltijā, Skandināvijā vai citur.
“Tas ir ērtības serviss, jo visus pakalpojumus var saņemt vienā vietā — saņemt un pārbaudīt preces, uzglabāt, komplektēt, iepakot un piegādāt uz paku termināļiem. Turklāt pastāv pasūtījumu marķēšana un izsekošana, reāllaika uzskaite, pasūtījumu pārskats un izsekošana. Vietējais klientu atbalsts un augsta līmeņa klientu apkalpošana, kas mūs definē kā kvalitātes līderi nozarē, noteikti ir galvenie iemesli pakalpojuma sniedzēja izvēlei,” skaidro Roolaid.
Uzziniet vairāk
Uzņēmumam Smartpost Itella ir dažādu nozaru klienti, no kuriem vairāki ir Latvijā pazīstami un mīlēti zīmoli, piemēram, “Madara cosmetics”, “E-menessaptieka”, “Trodo.lv” u.c. Uzņēmums ir loģistikas partneris daudziem maziem un vidējiem atpazīstamiem uzņēmumiem.
“E-komercija kopumā turpina augt, jo interneta veikali piedāvā ļoti plašu preču sortimentu, bieži vien par konkurētspējīgām cenām, un tas viennozīmīgi ir ērtības pakalpojums. Tāpat iepirkšanās e-veikalā palīdz izvairīties no impulsīviem pirkumiem, kas ļoti pozitīvi ietekmē patērētāja maciņu, jo, iegādājoties preces vietējā e-veikalā, preces ir viegli atgriezt atpakaļ,” stāsta Roolaid.
Uzziniet vairāk par Smartpost Itella e-komercijas pasūtījumu izpildes pakalpojumu un pieprasiet piedāvājumu.