Sūtījumu apjoms "Omniva" pakomātos Latvijā šā gada aprīlī audzis par 44 %, salīdzinot ar šā gada martu, pārsniedzot 500 tūkstošus sūtījumu.
Tas ir par 139 % vairāk nekā pērnā gada aprīlī, tādējādi pārspējot arī līdzšinējo sūtījumu rekorda periodu - 2019. gada Ziemassvētkus. Tas saistīts ar cilvēku paradumu maiņu un e-komercijas apjomu pieaugumu valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas periodā.
Būtiskākais sūtījumu skaita pieaugums novērojams Latvijas mazpilsētās vai apdzīvotās vietās, kas atrodas netālu no kādas lielpilsētas. Tas norāda uz tendenci iedzīvotājiem šajā laika periodā retāk doties uz lielpilsētām, tā vietā izvēloties attālinātus sūtījumus un izvairoties no lieka kontakta ar citiem. Aprīlī salīdzinājumā ar martu sūtījumu skaits ir pat dubultojies, piemēram, Dundagā, Pļaviņās un Straupē. Arī citās mazajās pilsētās sūtījumu skaits ir ievērojami pieaudzis.
"Omniva Latvija" vadītāja Beāte Krauze-Čebotare skaidro: "Pieprasījums pēc bezkontakta piegādēm kopš ārkārtējās situācijas izsludināšanas valstī ir ievērojami pieaudzis gan privātajā, gan biznesa sektorā (piegādes no interneta veikaliem). To var skaidrot ne tikai ar tendenci cilvēkiem arvien vairāk izmantot pakomātus dažādu sūtījumu piegādei, bet arī ar interneta tirgotāju skaita pieaugumu. Redzam, ka daudzi vietējie tirgotāji, kas līdz šim savu preču pārdošanu piedāvāja tikai klātienē un pat neapsvēra sava biznesa pārnešanu uz e-veikala platformu, šobrīd dara visu iespējamo, lai pēc iespējas ātrāk un efektīvāk spētu nodrošināt tirdzniecību tiešsaistē."
Sūtījumu izmēros būtiskas izmaiņas aprīlī nav novērojamas – par 5% ir pieaudzis S izmēru sūtījumu skaits, savukārt M izmēra sūtījumu apjoms ir samazinājies par 5%. Tomēr kopumā kopš ārkārtējās situācijas izsludināšanas valstī iedzīvotāju iepirkšanās paradumi ir būtiski mainījušies.
Interneta veikala 220.lv klientu apkalpošanas struktūrvienības vadītājs Sandis Romanovskis norāda: "Šī brīža pirktākā preču kategorija ir personīgās aizsardzības un higiēnas preces, kuru pārdošanas apjomi ir auguši par sešām reizēm, gaisa mitrinātāji un attīrītāji, kuru pieprasījums ir trīskāršojies, salīdzinot ar pērnā gada rezultātiem. Tradicionāli šajā laikā aug pieprasījums pēc sezonālajām precēm, un šis gads nav izņēmums. Vairākkārtīgi ir audzis pieprasījums pēc pārvietošanās līdzekļiem, bērnu atpūtas precēm, dārza piederumiem un mēbelēm, kā arī aktīvās atpūtas precēm. Šogad ir novērots arī pieaugums mazās virtuves tehnikas kategorijā par 40%, ko visdrīzāk ir veicinājusi iedzīvotāju uzturēšanās mājās."
SIA "Omniva Latvija" dibināta 2012. gadā un sniedz sūtījumu loģistikas, informācijas loģistikas un e-rēķinu apstrādes pakalpojumus. Šobrīd Latvijas "Omniva" tīklā ir 206 pakomāti, kas izvietoti 96 apdzīvotās vietās Latvijā.