Loģistikas uzņēmuma SIA "Omniva" apgrozījums pagājušajā gadā bija 18,4 miljoni eiro, kas ir par 2% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās četras reizes un bija 640 000 eiro, informē "Omniva" pārstāvji.
"Omniva" vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare norāda, ka 2022.gadā uzņēmums turpināja strādāt pie iekšējo procesu uzlabojumiem, digitālo kanālu attīstīšanas, kā arī pakomātu tīkla paplašināšanas.
"Vērienīgo investīciju uzņēmuma attīstībā, uz "Omniva Group" attiecināmo izmaksu pieauguma par vienu miljonu eiro un klientu piesardzības patēriņa paradumos kara dēļ "Omniva" peļņa Latvijā salīdzinājumā ar 2021.gadu ir kritusies. Tomēr vienlaikus jau gada otrajā pusē varējām identificēt pozitīvas tendences patērētāju noskaņojumā, kas nākotnē ļauj raudzīties optimistiski," pauž Krauze-Čebotare.
Viņa min, ka Latvijā infrastruktūras attīstībā 2022.gadā "Omniva" ieguldīja vairāk nekā divus miljonus eiro. Tostarp tika īstenota kārtējā pakomātu tīkla paplašināšanas kārta, kopumā uzstādot 60 jaunus pakomātus un papildinot 150 esošos ar vidēja un liela izmēra skapīšiem. Tāpat tika veiktas aktivitātes, lai ieviestu jaunus pakalpojumus, piemēram, sūtījumu atgriešanas pakalpojumu, kā arī uzlabotu esošos pakalpojumus un izstrādātu jaunus digitālos risinājumus.
Koncerna "Omniva Group" kopējie ieņēmumi no pamatdarbības pērn bija 129,1 miljons eiro, kas ir par 13% mazāk nekā iepriekšējā gadā. Vienlaikus uzņēmuma pamatdarbības izdevumi bija 129,3 miljoni eiro, gada laikā sarūkot par 3%.
"Omniva Group" valdes priekšsēdētājs Marts Magi norāda, ka 2022.gads uzņēmumam bija izaicinājumu, investīciju un straujas attīstības gads gan Baltijas, gan arī starptautiskā mērogā.
"2022.gads mums bija trešais pozitīvas rentabilitātes gads pēc kārtas, neskatoties uz pasta sūtījumu apmēru samazināšanos Igaunijā, mainīgo ekonomisko klimatu un karu. Arvien vairāk strādājam starptautiskā līmenī - universālo pasta pakalpojumu īpatsvars mūsu apgrozījumā ir mazāks par 10%, kamēr e-komercijas nozarei sniegtie pakalpojumi šobrīd veido vairāk nekā 70%," pauž Magi, piebilstot, ka "Omniva Group" mājas tirgus ir Baltijas valstis, bet uzņēmuma darbība sniedzas no Amerikas līdz Kazahstānai.
Koncerna kopējās investīcijas pērn sasniedza gandrīz 18 miljonus eiro - kopumā 2022.gadā visā Baltijā izvietoti 230 jauni pakomāti.
"Tehnoloģiju attīstība piedāvā gandrīz neierobežotas iespējas, tādēļ mums ir skaidrs mērķis un plāns, kā pirmajiem ieviest jaunus digitālos risinājumus un nodrošināt jaunākās paaudzes pakalpojumus gan Baltijā, gan arī starptautiskā līmenī. Tāpat arvien lielāku uzmanību pievēršam ilgtspējas jautājumiem," pauž Magi.
Jau vēstīts, ka 2021.gadā "Omniva Latvija" apgrozījums bija 18,001 miljons eiro, kas ir par 46,6% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 7,4% - līdz 2,542 miljoniem eiro.
"Omniva grupā" ietilpst mātesuzņēmums "Eesti Post", kā arī meitasuzņēmums Igaunijā "Maksekeskus", Lietuvā "Omniva" un Latvijā "Omniva Latvija".