«Mēs paši nevaram tikt skaidrībā un jautājam viedu padomu Briselei,» tā par šā brīža situāciju ar jauno vilcienu iepirkumu intervijā Latvijas Radio sacīja Rīgas vagonu rūpnīcas līdzīpašnieks Aivars Ločmelis, norādot, ka tā ir mīņāšanās uz vietas un nevēlēšanās izlemt.
Db.lv jau rakstīja, ka Satiksmes ministrs uzdevis ministrijas un Pasažieru vilciens pārstāvjiem tikties ar Eiropas Komisijas pārstāvjiem, lai pārrunātu izskanējušās bažas par iespējamām jauno vilcienu līgumā attiecināmo izmaksu korekcijām.
Kā šorīt Latvijas Radio sacīja Ločmelis, uzņēmums gan finansiāli, gan emocionāli jau sen ir gatavs sākt jauno vilcienu ražošanu.
Rīgas vagonu rūpnīcas līdzīpašnieks neredz šķēršļus tam, kāpēc valstij neizmantot šo iespēju. Viņš līgumu vērtē pozitīvi. A. Ločmelis stāstīja, ka viņš rūpīgi seko visam, kas notiek, un līdz šim neesot redzējis pamatotu secinājumu par to, ka būtu kas tāds, kas varētu kaitēt Latvijas valstij un ekonomikai. Pēc viņa sacītā, līgums noteikti var nākt tikai par labu Latvijas valstij. Kā ieguvumus A. Ločmelis minēja: darbavietas, jaunu uzņēmumu veidošanos apkārt RVR, nodokļos samaksāto naudu, eksportspējas veicināšanu, sociālās vides uzlabošanos, kā arī Latvijas tēla spodrināšanu, jo būtu produkts, ar ko lepoties. «Es personīgi būtu lepns, ka esmu piedalījies projektā, kas nestu Latvijas tēlu pasaulē,» sacīja A. Ločmelis.
Viņaprāt, kavēšanās šajā lietā saistāma, pirmkārt, ar konkurenci starp lielajiem spēlētājiem, piemēram, Stadler, otrkārt, ar neizlēmību.
Pēc A. Ločmeļa domām, braukšana uz Briseli nav nepareizs solis, bet, vai tas šobrīd jādara, nav pārliecināts. Drīzāk tas būtu jādara nākotnē.
Viņš arī pateicās Ministru prezidentam Valdim Dombrovskim un satiksmes ministram Aivim Ronim par to, ka viņi sarežģīto situāciju mēģina «atrisināt vislabākajā veidā».
Runājot par iespējamu līguma laušanu, A. Ločmelis sacīja, ka līgums ir līgums un to var arī lauzt, tomēr Spānija un CAF to tāpat neatstāšot un gaidāma tiesāšanās. Turklāt nākotnē šādu naudu no Eiropas Savienības vēlreiz iegūt varētu būt ļoti grūti, taču tas, ka vilcieni ir nepieciešami, esot absolūti skaidrs, jo «tehniku nevar ekspluatēt mūžīgi». Pastāvot liels risks, ka, tagad laužot līgumu, nākotnē Latvijas valstij būs jātērē lielu naudu no sava maciņa.
Jautāts, vai izjutis politisko spiedienu, Rīgas vagonu rūpnīcas līdzīpašnieks vien atbildēja, ka dzīvot Latvijā ir ļoti interesanti - ir tik daudz cilvēku un tik daudz interešu. Spiediens esot subjektīvs jēdziens, taču viegli neesot. Politikā iesaistīties viņš pats nevēloties.