Lai a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca varētu nodarboties ar jauno pasažieru vilcienu izgatvošanu, uzņēmums investēs 13 milj. eiro, bet CAF – 4 milj. eiro.
«Starta šāviens – līguma parakstīšana starp konkursa uzvarētāju Spānijas kompāniju CAF (kura apakšuzņemējs ir RVR) un a/s Pasažieru vilciens notika 2. aprīlī, un tagad jāīsteno zināšanu pārņemšana, speciālistu apmācība, dažu tehnoloģiju pārnese un ražotnes sakārtošana atbilstoši prasībām,» tuvākā laika uzdevumus min a/s Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) valdes priekšēdētājs Valērijs Igaunis. Viņš norāda, ka jau tuvākajā laikā uz Spānijā esošo CAF ražoni mācīties tiks nosūtīta speciālistu grupa no RVR.
RVR dažādu jomu 30 speciālisti trīs mēnešus stažēsies CAF rūpnīcā. «Mūsu speciālisti ne tikai mācīsies un stažēsies, bet arī piedalīsies šo sešu vilcienu ražošanā. Pēc atgriešanās no Spānijas šie cilvēki kļūs par sava veida kodolu – zinošiem atbildīgajiem par konkrēto jomu,» skaidro RVR ģenerāldirektors Lazars Raizbergs. Spāņi uz Latviju atsūtīts kvalitātes uzraudzīgas speciālistus, kas vienlaikus būs arī mentori Latvijas darbiniekiem. «Šo speciālistu darbu apmaksās CAF. CAF nodrošina apmācību, vilcienu tehniskās dokumentācijas nodošanu RVR, komplektējošo materiālu piegādi, speciālās tehnikas un aprīkojuma piegādes aptuveni 4 milj. eiro vērtībā.
RVR vajdzēs investēt aptuveni 13 milj. eiro, taču tas vēl tikšot precizēta atbilstoši tehniskā audita slēdziena rezultātiem. RVR tik lielu brīvu līdzekļu nav, un līdz ar to plānots ņemt kredītu. RVR risina sarunas ar kreditora – Latvijas krājbankas administratoru, taču pēc L. Raizberga sacītā, šobrīd tiek meklētas iespējas kreditēties citā bankā. «Ja līdz līguma parakstīšanai starp CAF un PV no banku puses bija ļoti nogaidoša pozīcija, tad tagad – pēc līguma parakstīšanas – situācija ir ļoti izmainījusies un varbūt RVR pat var rīkot konkursu bankām par kredīta piešķiršanu,» tā uz jautājumu par to vai ir izmainījusies banku – potenciālo kredīta izsniedzēju – attieksme pret RVR, atbild L. Razbergs.