Lietuviešu pilotu apmācību skola Baltic Flight Academy (BFA) realizējusi «traku» projektu un paplašinājusi savu floti ar pieciem jauniem lidaparātiem. Lai nokļūtu BFA bāzē Paluknis, kas atrodas netālu no Viļņas, lidmašīnas mēroja vairāk nekā astoņu stundu garu ceļu no to ražotnes Tecnam Itālijā.
BFA, kas apmāca pilotus, kuri vēlas paaugstināt savu klasifikāciju, kā arī pilotus, kas vēlas iegūt privāto licenci, šā gada vasarā no Itālijas lidaparātu ražotāja Tecnam iegādājusies četras divvietīgas Tecnam P2002-JF un vienu četrvietīgu Tecnam P2006T lidmašīnu, kas tiks izmantotas pilotu apmācībai.
Šīs lidmašīnas lido ar ātrumu vidēji 120 kilomteri stundā un vidējais lidošanas augstums ir aptuveni divi kilometri. Pārlidojums no lidaparātu ražotnes uz pilotu apmācību skolu BFA ilgst astoņas stundas ar vienu apstāšanos Ungārijas Gioras lidostā. Lidojuma laikā tiek šķērsota Itālija, Horvātija, Ungārija, Slovākija, Polija un ielidots Lietuvā, kur jaunajiem lidaparātiem būs jāpalīdz realizēt pilotu sapnis par kvalifikācijas paaugstināšanu vai privātās licences iegūšanu.
«Pie mums ierodas daudz pilotu, kam ir Krievijas tirgum derīga licence un kas vēlas iegūt Eiropas Savienībai derīgu pilota licenci,» norāda Aidas Matkevičius BFA Apmācību vadītājs.
Patlaban skolā pārsvarā mācās piloti no Krievijas, Baltkrievijas un Ukrainas, tāpat skolā ir viens students no Latvijas, kas vēlas iegūt licenci privātām vajadzībām.
BFA darbību uzsāka pirms trim gadiem, kad pilotu skolas rīcība bija viens lidaparāts. Patlaban kopumā BFA floti veido astoņi lidaparāti. A. Matkevičius lēš, ka ar šo floti vienlaikus skolā varēs mācīties vismaz 40 piloti.
Patlaban, saskaņā ar BFA Tehniskā direktora Vadima Odegova pausto, aptuveni 30% BFA studentu ir lietuvieši, bet pārējie nāk pārsvarā no NVS valstīm.
Lai iegūtu pilota licenci, sākot mācīties «no nulles», nepieciešams nolidot 45 stundas, taču, kā rāda pieredze, reāli pilota licenci var iegūt aptuveni 50 līdz 55 stundu laikā, un lielākoties mācību ilgums ir atkarīgs no kursa intensitātes un paša
pilota, viņš stāsta.
Apmācību laikā ir jāizbrauc dažādi maršruti, kas tiek pārrunāti ar instruktoru, un vismaz vienam maršrutam jāparedz arī ielidošana citā valstī. Liela loma ir arī laikapstākļiem.
Kopējās flotes paplašināšanas izmaksas bija 700 tūkstoši eiro, un tā notika, sadarbojoties ar UniCredit Leasing, kuras Lietuvas atzara vadītājs Laimonas Belickas norāda, ka šis ir bijis pietiekami «traks» projekts, tomēr līzinga kompānija noticējusi BFA izveidotāja Vaclava Razgaiša idejai, ņemot vērā arī to, ka viņam iepriekš izdevies izveidot veiksmīgu kompāniju Sabenavita, kurā piloti tiek apmācīti lidojumiem ar Boeing un Airbus gaisa kuģiem.
#6/22
BFA tehniskais direktors V. Odegovs, Tecnam īpašnieks P. Paskāle un UniCredit Leasing Lietuvas atzara vadītājs L. Belickas
#11/22
Lidojums Itālijas līdz BFA bāzei 35 kilometru attālumā no Viļņas noritēja aptuveni divu kilometru augstumā
#20/22
Lidmašīna veiksmīgi nosēdusies Paluknis, kur atrodas BFA skola
#21/22
Lidaparāti pilotu apmācību skolā BFA 35 km attālumā no Viļņas